AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
78.505

Är inte X3 en av världens bästa bilar?

Sida 1 av 6
Ow
113
Owjan
320d (F30) -2012
Jag har haft min X3:a i ca 6 mån nu. Jag är sååå nöjd med bilen. Vad tycker ni som har X3? Finns det verkligen en bättre bil?

/Owjan
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Owjan*
Jag håller med dig. Det är den mest perfekta bilen för mina behov. Inte überstor, lite lagom stor, fyrhjulsdrift, underbar att ratta, bra prestanda. Har inte ångrat mig en sekund sedan jag köpte bilen i juli -04.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Inget illa om era bilar mina bröder men enligt min mening en av dem fulaste bmw'n på länge....

Det kanske därför det inte finns så många X3:or ute på vägarna

BMW M-POWER
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ska man vara krass så erbjuder bilen egentligen inget mer än en vanlig 325iX eller 330iX. Lite högre markfrigång (några centimeter) men mer är det inte. Det i kombination med ett utseende som minst sagt är kontroversiellt gör att den knappast kommer gå till BMW historien som en av de mer lyckade modellerna.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Ow
113
Owjan
320d (F30) -2012
Snacka om utseende fixering!!
Jag kan inte fatta att ni ratar en BMW bara pga. lite annorlunda utseende.
Det är insidan som räknas och i mitt fall en V6 på 273 HK. Många har frågat mig om den är "snål"? Nej har jag svarat, Nej den är generös, så genrös………

Owjan
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Om insidan räknas mer eller mindre än utsidan är upp till var och en! jag kan iallafall upplysa om att du INTE har en V6:a

Mvh Danne
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Och inte 273 hk heller...

R6, 231 hk är det väl ändå?

Sechs macht Spass!
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Intressant- vad tycker ni om ljudnivån i X3?
Tycker inte den platsar bland "världens bästa" även om bilen
har bra/mycket bra kvaliteter i övrigt. (dock ej utseendet)

/L
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det som jag ogillar med bilen är att den inte erbjuder någon mer funktion än en vanlig 3 serie med fyrhjulsdrift. Den har inte mycket bättre framkomlighet, den är inte större, den drar mer bränsle och ett utseende som, enligt mig, är helt åt skogen. 6 serien är en bil med ett väldigt annorlunda utseende men den är läcker i alla fall. Samma sak med 7-serien när den kom, den var väldigt nyskapande. X3 ser ut som en X5 som ritats när designern var bakis.

Sorry men X3 är verkligen inte någon av BMWs mer lyckade bilar, varken design eller funktionsmässigt.

(Naturligtvis respekterar jag att du tycker om den ändå, men jag kan verkligen inte hålla med om att bilen på något sätt skulle kunna nämnas som världens bästa.)

//Lövet

Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Mina hundar som är rätt höga får bättre plats i X3 jämfört med en 3-serie. Sedan sitter man lite högre och har jättebra sikt runtom vilket jag uppskattar. Det stod mellan 530i Touring och X3, men jag valde X3 eftersom jag tyckte den var roligare att köra. Den lilla skillnaden i framkomlighet spelar roll för mig när jag besöker sommarstugan på Gotland. Tidigare hade jag en Mazda som slog i underredet överallt.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Ett stort + för X3 an är att ägarna verkar gilla bilen även efter flera år som tex sigdarve

Mpower
Ow
113
Owjan
320d (F30) -2012
Jag kastade om lite siffror där, ni har rätt, jag har bara 231HK men....... de känns som 273 när jag gasar. Med V6 menade jag 6 st. cylindrar är det inte så man betecknar det?
Du kan inte jämföra X3:an med 3-serien Andreas. Hur mycket benutrymme har du i baksätet på en 3-serie??

Owjan
No
358
Noel
E65 BMW 745 -02
E39 BMW 530dAT individual -99
Tror att X3an är en jättebra bil. Känns mer som terrängbil än typ volvo v70XC och audi allroad.
Men utseendet har jag aldrig riktigt vant mig vid som jag annars brukar göra med bangles designer.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Audi Allroad är mer terrängbil än vad X3 är. Luftfjädringen ger den bättre markfrigång samt den finns dessutom att få med lågväxel. (Gamla generationen i alla fall)

//Lövet

No
358
Noel
E65 BMW 745 -02
E39 BMW 530dAT individual -99
Jaså, där ser man.
Ow
113
Owjan
320d (F30) -2012
Titta på den här snygga X3.
Länk

Owjan
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det som jag tycker förstör hela bilen är strålkastarna och blinkerserns utseende. Det kantiga hörnet som blinkersen skapar gör att hela fronten saknar harmoni. Annars var bilden i länken betydligt mer lockande än en original X3.

//Lövet

Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
GINO*

Det finns 2.959 st BMW X3 och 3.472 st X5 i vv-registret.
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Nja... jänkare är inget för mig. Åtminstone förra generationens X3 bjöd på äkta amerikansk känsla i detalj. Fast det är klart...man kan ju åka på Powermeet!!

Mvh

Mats
Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
X3 tillverkas väl i Graz, Österrike? Min undran är dock om X3:orna håller? Efter alla problem som jag haft med min 525dT är jag mycket tveksam till att köpa en BMW igen men om jag gör det ligger en X3:a med 2l d bra till.
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Hur som helst så håller dom tydligen väldigt bra värde..speciellt de med diesel-motor..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.