AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
78.510

Är inte X3 en av världens bästa bilar?

Sida 3 av 6
Hej, hoppas du har rätt, du som tycker det är världens bästa bil, har beställt en 3,0sd efter två st 330, de senaste en 330xi som blir till salu på sensommaren... helnöjd med dem men dåliga vägar på landet och mer bagageutrymme lockade. För att inte tala om motorn, grym!

janc
Ow
113
Owjan
320d (F30) -2012
Svesve
Jag skulle köpa en 3,0d helsd 3,0SD om jag skulle välja idag. Vad gäller extrautrustning är svårade att säga. Man vill ju ha allt. Jag skulle gärna köpa en webasto värmare, skinstolar, prof ljud paketet och panaroma tak och med kanske backkamera.

/Owjan

Owjan
Någon kapitalinvestering är det väl inte tal om men med så mycket som möjligt i tillbehörsväg ligger prisbilden något högre om 10-15 år är en snålt utrustad.

Lämpligt är väl i alla fall att utrusta bilen efter eget tycke och smak, att planera för en framtida försäljning är dålig ekonomi då "tappet" på nybil är astronomiskt mycket och dåligt för nerverna dom första 3 åren och när garantin är förbrukad smalnar skaran av tilltänkta köpare av ytterliggare.

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Hmmm, jag som trodde att dragkrok låg högts upp! Panormatak? För att se regnet bättre ;) Skinstolar av komfortmodell blir det nog men backkamera istället för PDC? Tappet för min del blir inte så stort eftersom jag kommer att kunna köpa den med div avdrag (en 2.0d kostar 26,720 Euro) men det är helt rätt att det är den personliga smaken /behoven som är det viktigaste. Jag har dock inte bott i Sverige på många år och vet inte riktigt vad som anses vara "måsten" vad det gäller extrautrustning. I Österrike "måste" en bil ha ett sk "Österrike paket" för att man skall kunna sälja den som begagnad. I det ingår naturligtvis skibag! Dock blev jag strängt tillsagd att en dragkrok på min 525:a skulle göra den omöjlig att sälja i andrahand. Webasto värmare är en bra ide, men finns inte ens på listan. M paket men utan ändrade fjädringar osv.kan det vara något? Xenonljus blir det men adaptive headlights är jag inte så imponerad av. Kanske viktigare i älgrika Sverige? Har vitt slagit igenom som färg eller är det fortfarande svart och silver som gäller? Funderar lite på en grön för då kan man alltid säga att man har en "grön" bil :)
Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Efter sju månader med en X3:a (2l d, automat) förstår jag alla som är väldigt positiva. Jag har iof bara haft två BMW tidigare (330dT och 525dT) men den är utan tvekan den bil som jag trivts bäst med. Lagom stor, rolig att köra och så drar den fantastiskt lite diesel. En rundresa i norra Slovenien med lite motorvägskörning fram och tillbaka från och till Wien gav 6.0l / 100 km. Komfortstolarna gillar jag enormt och gör att den något oroligare gången, i förhållande till 525, inte märks i ökad trötthet efter många timmar bakom ratten.
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
När kommer det en ny X3???
Svaret på din fråga Owjan är tveklöst nej, jag måste tyvärr meddela dig om att X3 inte är en av världens bästa bilar...

xj
114
xjml
328iA -99
750iAL -95
Utseendet med X3 gillar inte jag heller, men tror att det skulle vara bra mycket snyggare om dom lackade ner alla "kjolar", ty det måste vara den BMW-modell med mest plast på genom tiderna.
Det är många som tycker om X3 men jag håller med dig i Österike, Svesve. Har haft min 3,0sd i ett halvår och kört 1100 bekväma mil. Underbar motor och låda, går otroligt bra. Bekväm att köra, spårar inte som de 330 jag haft (E46 och E90). Däremot ska det erkännas att jag men ser en 335 coupe undrar jag varför jag inte tog en sån...
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Tycker att ni är rätt barnsliga vilken bil som är bäst eller sämst
alla har vi olika behov vi kan inte ha en X-serie för att den är för liten i bak har en 55 kilos hund som kräver sin plats .

Men skulle mycket väl tänka mig en X5 Diesel av ngt slag körde en chippad genom Sverige och såg hur fantastiskt lite den drog

För mig finns bara 5 serie T men bara pga min familj
no
88
norranedre
X5 sd -08
Du får ta och lyfta upp hundrackaren i en X5:a ;-)

Som några har skrivit tidigare är även jag villig att hålla med om att modellen och definivt icke faceliftad var en designkatastrof. Sedan är bilarna kanon att köra utan tvekan. Men sedan är problemet med x3 jämte x5 att det inte finns lika mycket utrustning att tillgå. Någon talar om komfortstolar men finns det verkligen i x3:an? bara ett exempel
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Ja du norranedre hundrackaren klarar nog att hoppa in i en X-serie

Det är det lilla problemet ,storleken på bagaget är väl det stora problemet

får inte in en bur som är tillräckligt stor

Ha de T
Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Jo Norranedre, konfortstolarna som jag fick till min X3 är fantastiska. Jag har just kört från Wien till Småland och elva timmar första dagen kändes inte alls i min annars känsliga rygg. Regn och annat elände gjorde att snitthastigheten inte blev högre än 112 km / t men desto trevligare att bensinförbrukningen stannade vid 0.69 l milen. Jag trodde att jag skulle sakna femman men det var helt fel. Min förtjusning bara ökar efter varje körning. Måste också passa på och berömma min Tomtom för utmärkt vägvisning som gjorde att jag slapp ett antal "stau". TCM ovch IQ Routing är fantastiska uppfinningar när man kryssar fram i Europa !
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag hade lite svårt för X3 när den kom, framförallt så kändes den väldigt billig i paneler och annat. Efter faceliften är det en helt annan femma, då blev den riktigt snygg och den plastiga känslan försvann. Det stora lyftet utseendemässigt är att man tog bort "betarna" (de utstickande strålkastarspolarna) och ersatte dem med infällda istället. Ett M-sportpaket på det hela gör inte saken sämre: Länk

Måttmässigt skiljer sig en X3 inte nämnvärt mot en E46/E91 touring, men den är ju betydligt luftigare invändigt tack vare högre takhöjd. En enkelt utrustad X3 2.0dA med Comfort-paket och lite annat vore mums.

/Masten
X3 är kanske tuff eller häftig men snygg och linjeskön kan man definitivt inte kalla den. Och att säga att det är den bästa bil som finns är att sticka ut hakan rejält för det finns säkert många som har andra synpunkter på det.
Men huvudsaken är ju att DU är nöjd med den och det måste vara gott nog.

cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Jag får en volvo tanke när jag ser denna =)

Länk
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Jag smiter in med en fråga då jag börjat fundera starkt på en X3:a, troligen 2.0D och ca 2006:a. Nåt jag trivs med i min E91:a med comfort och advantage-paket är regnsensor, farthållare, aut. avbländbar backspegel och sportstolar. Att köra 80-100 mil norrut vilket jag gör nån gång per år är rena drömmen, bara att styra :)

Saknas nåt speciellt på den här X3:an tycker ni? Priset OK (får 229 på KVD)? Länk

Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Det verkar vara en förvirrad säljare för informationen pendlar mellan diesel och bensin och att momsen är avdragbar nämns två gånger. OM det är en 177 hp diesel är det nog OK. Numera skulle jag dock inte välja en manuell eftersom automaten är så otroligt bekväm utan att det kostar extra i form av högre förbrukning. En krok tycker jag är bra att ha också men det behovet varierar ju från person till person. Xenon nämns inte och bör kollas liksom automatiskt avbländbar innespegel. Personligen tycker jag bättre om komfortstolarna än sportstolarna när ma skall åka långt men det är också en personlig sak. Lycka till...själv blir jag bara mer och mer nöjd med min!
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
150 hk-motorn ger både högre skatt och förbrukning. Standardstolarna är långt ifrån lika komfortabla som sportstolarna. 100-milaresorna blir en annan prövning i en standardstol. Sen är X3 baserad på E46 vilket gör att ett byte från E91 till X3 är att skruva tillbaka klockan minst 5 år. Kupén/inredningen känns betydligt äldre än E90/91. Dock är det en fördel att farthållaren sköts med knappar i ratten och inte en extra spak.

"BMW six appeal"
Ow
113
Owjan
320d (F30) -2012
Hej!
Köp den bil du vill ha med den utrustning och motor som du vill ha. Man ska passa på och una sig själv lite saker. Man ska inte alltid rätta sig efter vad som passar och duger. Det ska kännas bra innerst ine i ditt hjärta när du sätter dig bakom ratten. Du ska känna dig nöjd med ditt vall och veta att du har inte gjort några kompromiser. Det är först då 100-mil resorna blir sköna och ett nöje. Sitirra dig inte bling på förbrukningen eller prislappen. Lycka till.

Owjan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.