AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
78.511

Är inte X3 en av världens bästa bilar?

Sida 2 av 6
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Svesve: Slarvigt av mig, Graz är det. Man får inte ens åka till Powermeet med en X3.

Mats
Ow
113
Owjan
320d (F30) -2012
Säg mig när och var nästa Powermeet är så åker jag dit med min x3.a. Vem skulle hindra mig?

Owjan
Gemini__
Första helgen i juli, lycka till. ;-)
Gemini__
Västerås
Ow
113
Owjan
320d (F30) -2012
Menar ni att jag är inte välkommen?? Vad är problemet?

Owjan
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Att det bara är sunkiga jänkarbilar där?

Åk på en Autopowerträff istället, kul att du är glad över din bil! Det är precis det som BMW-entusiasm handlar om. Försök inte försvara dig mot de som inte gillar X3:an, de kommer aldrig att gilla den. Gläds istället själv åt att du är nöjd över just din bil, det är det allt handlar om. Jag önskar dig mycket nöje med din 231 hästar galna lill-suv!

Sechs macht Spass!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tror det är ett missförstånd här.

Power meet är en raggarträff för amerikanska bilar. Har inget att göra med Autopower.

Man är säkert välkommen att titta oavsett vilken bil man åker även om amerikanska bilar givetvis dominerar.

Som T-I-S säger, åk på en AP-träff istället.

För att svara på ursprungsfrågan. Jag tycker inte att X3 världens bästa bil. För mig finns ingen "världens bästa bil" olika bilar har sina starka sidor på olika områden. Omöjligt att bygga en bil som är snabbast, snålast, bekvämast, smidigast, roligast...
Men kul att ni X3-ägare gillar era bilar!
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
X5 är helt klart snyggare invändigt jämfört med min X3:a. Därför undrar jag varför man inte såg till att ha ungefär samma stuk på insidan, när man tillverkade X3:an? Någon som har en bra förklaring?
BM
199
BMW-Magnus
530D Touring -99
Vi har nu en 530 T -99 men har börjat titta efter en nyare vagn. Våra grund-
krav är att den nya bilen ska vara minst lika "pigg" och dra lika lite bränsle +
att vi vill ha 4WD, bensin är inte aktuellt.

Det som kan vara aktuellt är 530 XDA Touring och X3 3,0 DA (och Audi Avant
3,0 Tdi Q), vilka för- och nack-delar har X3 och 530 gentemot varandra tycker
ni?

En X5 3,0DA -04 el senare kan vara ett alternativ också i o f s...? X3 har dock
lägre bränsleförbrukning och ett, i våra ögon, mer praktiskt bagageutrymme.

///Magnus
In
126
Ingmar

BMW X3 3.0iA -05
Hej
Ännu en X3 ägare ansluter sig och jag måste få säga att jämfört med gamla X5 så är ju designen modernare inuti X3 , jag har haft 3st 5 serie touring och tänkte jag skulle testa något annat , herregud vad jag är nöjd.
Utseendet tycker jag är grymt och framför allt när man kom in i bilhallen och fick se den jämfört med andra BMW , sidesteps ska det dock vara för utsendet tycker jag .Djärva linjer har ju blivit något av ett varumärke för BMW varför ska bilar se ut som alla andra *s*, ju mer man går runt den och tittar desto snyggare blir den.Besiktigade i måndags och inspektören var mäkta imponerad över underredet.
Stolt X3 ägare

Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
har inte riktigt förstått mig på X3:an dock är det ju en sektor som är på stark frammarch, Volvo med sin XC60, VW Tiguan etc alla märken verkar vill slå sig in där Toyota med sin RAV4 sedan urminnestider

men frågan är ju dock fortf vad ska man med en sådan till egentligen?
kostar väl lika mycket som en 5-serie Touring eller?
BM
199
BMW-Magnus
530D Touring -99
X3 känns lika stor som gamla X5 invändigt, "X5:ans värsta konkurrent" lät det när X3 kom...

I vårt fall så är frågan: 530XDA Touring Vs X3 3,0 DA -välja vilken...?

/M

///Magnus
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
BMW-Magnus*

Eftersom jag inte kan se någon direkt fördel med 530 jämfört med X3, så vinner X3 pga lite högre markfrigång.
Visa användare
87
M-Blom
318i ///M-sport Sedan -11
525iA ///M-sport Touring -03
Jag och tjejen kör mestadels E46:an men vi tycker den är lite liten så då provade vi X3:an (lite för skojj skull också) men vi blev så besvikna! Jag tyckte det var precis lika trångt i den som i vår 320 och vi kände ingen "Jeep"-känsla i den alls! Jag kommer aldrig köpa X3 däremot blev vi stormförtjusta i X5 när vi prövade den, där fanns både plats och Jeepkänsla men så är det ju lite dyrt att åka runt i den också. Får se om det blir X5 eller E60 nästa gång men X3 blir det inte...
11
11
11811
X3 3.0d -16
Det är tur att smaken är olika, annars hade ju alla haft likadana bilar. Själv är jag mycket nöjd med vår X3 3.0d. Jag skulle aldrig ens överväga att köpa en bakhjulsdriven bil och var intresserad av en SUV som inte hade lastbilskänsla. X3an passade perfekt. 1500 mil har gått fort....
Ow
113
Owjan
320d (F30) -2012
Hej!
Jag håller med dig M-Blom. Fast jag tycker att X3:an har bättre utrymme än 3-serien. X3 är för de som vill ha lite extra, lite annat än en vanlig bil. Man vill inte ha en stor skepp som X5 och 5-serien men lite mer än 3-serien.
Tänk så här vad svara du om de frågar dig vilken bil du kör och vilken reaktion du får om du svarar 320 eller X3?

Owjan
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
X3 har vissa likheter med vildsvin, samma tryne och kort med tjock kropp och högbent!
Ow
113
Owjan
320d (F30) -2012
Kom igen steaman!
Jag ser vilka bilar du har, du är nog bara avis.

Owjan
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Inte en sekund!
Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Trots allt är jag intresserad av att köpa en X3:a och undrar lite vilken extrautrustning som i Sverige anses vara "måsten" när man en gång skall sälja den. Håller med den som tidigare föreslog att man skulle hellre köpa en 2.0 l d och satsa på lull lull än en 3.0 l d med magrare utrustning. Eller vad säger ni?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.