AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.659

Alla dörrar fastfrusna - Hur ska jag få upp dörrarna?

Sida 2 av 2
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Anders-72: sålänge som du inte tar efter de riktiga proffsen, Chateau T-röd genom Skogaholmare(jmf jättesvamp) så blir det nog bra. Bi-fuel kan det väl nästan bli med din rekommendation: Lister fryser inte och föraren förvärms:)
Mvh
Asken
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Nejdå, Chateau T tror jag att jag kan stå över. Jag tycker vi överlåter det till etanolbilsfantasterna..
Men lite kallpressad olivolja med bröd och vin a´la Italiano går ner.
"Listsmörjarafton" kanske en ny happening på höstkanten för BMW-frälsta :)

MVH

AE
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Inte för att förstöra stämningen för kockarna ovan men i mitt fall köpte jag faktiskt siliconstift istället. Kändes mindre kletigt och så kan jag förvara det i bilen så jag har det tillgänligt.

Tack för alla tips dock och från och med nu kommer jag att titta noggrant på väderprognoserna innan jag tvättar bilen.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Nej, ingen stämning förstörd :)
Värt att tänka på med siliconbaserade produkter är att de kan ställa till det vid en ev. omlackering. Det finns dock vissa lösningsmedel som man får rent med, men det kan vara bra om lackeraren vet om det så att han inte slipar in siliconet innan lack.
Hoppas att inte det förstörde stämningen för dig, Lövet. Men det kan vara bra att komma ihåg OM det skulle behövas arbetas med lacken.
Det är lite lurigt det där med tvätt. När det klarnar upp och blir kallare tycker man ju alltid att det är mest tacksamt att tvätta då slasket försvinner, men det är då det fryser som bäst :)

AE
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jag smörjde ju bara de svarta gummilisterna och dessa hoppas jag inte att lackeraren ska hålla på och kleta på? (Om gud förbjude bilen skulle behöva omlack)

//Lövet

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det var främst omlack i dörröppningarna jag syftade på, för dom har dina smorda gummilister varit i kontakt med fr.o.m att du stängde dörren. Men det är ju inte det vanligaste stället man råkar ut för lackskador på :)

AE
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jag får ta den risken helt enkelt. =D Omlacksproblem i dörröppningen är nog ett litet bekymmer för mig.

//Lövet

bra att det löste sig
köpte du sliconstift av typ "stick"
Eller den med en liten kudde längst ut?
Jag köpte Turtle av typ "deo stick" fungerade sisådär...
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Den med en kudde längst ut. Vet inte hur bra den är men än så länge funkar det.

//Lövet

ra
4
rainman
528iA Touring -2011
ett tips som ofta fungerar - utan värmepåsar och dylikt; knacka hårt med knytnäven längs hela dörrens ovankant där gummilisten oftast har frusit fast mot kaross. Den is som bildats spricker och faran är över.

rainman
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.