AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.462

Hjälp. Roadster vs coupe

Sida 2 av 2
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Karin: Klart du ska ha en roadster. Tröttnat på din Z3 eller ?
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Du ska ha en coupé, Karin. Dels är den mkt snyggare än cabben. Sen har du med handen på hjärtat inte speciellt mkt nytta av en cab. du ingen ordning Rådet som någon gav att köpa ett vrak för 5-10tkr och köra omkring i på vintern avråder jag starkt till. Dels för alla problem det medför med en sådan bil sen pga hur kul är det att lägga 3-500tkr och sen ha bilen i garaget halva året och skrutta omkring i den andra bilen.

Jonas

M3 E92 beställd! :) :)
Såg i en annan tråd att du tänkt lägga max 340 tkr på bilen varför utbudet om z4 coupe inte är lika stort... Finns bara en som ligger under den prislappen... Tycker att coupén är given, en cabrio är givetvis underbar men personligen tycker jag det ser så förbannat löjligt ut när föraren syns så pass väl... =)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Coupe! Så mycket snyggare och ska den köras året runt tycker jag valet blir ännu mer självklart!

Vill man ha cab-känsla på sommaren kan man ju alltid hissa ner rutorna...... =)

Mvh Johan
Om du har en maxgräns på 340k är utbudet på coupeer inte så bra.
Det finns ett gäng 3.0 Cabbar -03 för runt 250.... men skall man se till vad man får så får man ju en nästan ny z4 med 3.0l motorn på 265hk för bara 100k mer.

Alltså är cabbarna rätt övervärderade eller nåt.

Jag hade tagit Coupén. Snygg som fan och vi har rätt så mycket regn i sverige trots allt (inte att förglömma). Och coupén är ju nyare och har som minst 265hk (3.0si motorn).... Summa summarum: Köp en coupé - det är min nästa bil iallafall!

BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Vad sägs om denna?
Länk

Jonas

ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
BMW-Jonas: Den coupén är klockren. Både i pris och utrustning.
Precis den jag syftade på, glömde att länka... =)
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Nimaka/ Är du nöjd med din bil. Har själv varit sugen på en sådan sen den kom ut. Men jag behöver en "lite" mer praktiskt bil. I alla fall så länge ungarna bor kvar hemma :)

Jonas

Det verkar onekligen vara delade meningar kring vad som är att föredra. Att somliga helst ser att du, Karin, köper en Coupé och andra en Roadster gör ju tyvärr inte valet lättare för dig.

Coupén går ju att köra året runt om man känner för det, men det jag funderar på är hur bra rostskyddet är på z4:an i allmänhet. Bilarna tillverkas ju i USA och byggs ju inte direkt för att köras i allt salt som det så fint envisas med att behandla våra vägar med.

Roadstern oandra sidan är ju kanon härlig när det är soligt och varmt ute. Vilket jag vet att du redan är väl medveten om. Den känns ju betydligt mer rymlig när sufletten är nerfälld än coupén, inte för att coupén är liten men den är inte särskilt stor heller.
Båda varianterna infriar ju olika kundkretsar och vilken av dessa du tillhör kan endast du svara på...

Är du ute efter båda egenskaperna, lr någon specifik? Vilket motorval är du mest intresserad av, 2.0i, 2.5i, 2.5si eller 3.0si?
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
BMW-Jonas: Jodå, man kan ju inte vara annat än nöjd! Älskar designen, köregenskaperna och motorn är självklart en pärla. Dock kommer jag nog bli tvungen att sälja den snart. Har fått nytt jobb och därmed tjänstebil. Tyvärr tjänar jag inte tillräckligt bra för att ha råd med två bilar... :-(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.