|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Står mellan valet och kvalet här och kan inte bestämma mig! Ska man ta coupen, eller roadstern. Coupen känns lite mer ovanlig, samtidigt som man kan ha den som en året om bil. Roadstern är ju, ja en cabbe.. Vad tycker ni, fördelar resp nackdelar? Tack för hjälp. | |
| menar du z4 eller z3??? om du har en andra bil så hade jag utan tvekan tagit caben | |
| Nu menar jag Z4 då =) Jag har ej någon andra bil.... | |
|
Beror ju helt på vilken typ av motor du ska ha... En z4 M coupe skulle jag aldrig kört vintertid... Hade jag varit i dina kläder hade jag tagit coupén utan tvekan - lite ovanligare, lite roligare! En cabrio förutsätter nästan en andrabil varför kostnaderna kan rinna iväg... Men det så pass olika bilar (men ändå inte) att valet måste komma från dig själv... Ska själv köpa en z3 m coupe och tanken om ett cabrioköp har inte ens slagit mig -antingen är man en cabrio eller en coupé! =) |
|
|
Tvesolva: Nej M coupen blir det i sådana fall ej. Och en andra bil kommer nog inte på tanke. Du sa det bra där att man antingen är en cabrio eller coupe hehe, skall tänka vidare på den! Tack för svar. |
|
|
Ska du ha den som året runt bil så är nog Coupén att föredra, eller en roadster med hardtop. Suffletten kommer att ta en del stryk i saltet här i Götet annars. |
|
|
Jag tycker du ska satsa en roadster med hardtop, Så har du "båda" delarna .........Mattias........... |
|
|
Det än många tyckande och här kommet mitt; Jag tycker du ska välja den bil du gillar bäst helt enkelt, sen köper du en andrabil för 5000-10 000 som inte drar mycket, som är billig att försäkra och kommer knappt att minska i värde. Har man råd med en Z:a så kan man avvara som sagt 5-10 lak, det tjänar du in om inte annat när du ska sälja din Z. Personligen tycker jag att det alltid är bra att ha en lite skrutt till andra bil när det är dåligt och för att inte "slita" på z:an då man bara kör korta sträckor, vet att man ska handla och inte kan parkera på ett bra sätt osv. Så här gjorde jag iaf och ville bara dela med mig. |
|
| jag skulle nog inte kört någon av dem vintertid..men visst är coupen speciell men jag är ändå en cab människa :P | |
| Rollebolle: Du tänker helt rätt, själv puttrar jag runt i en Mercedes W124 över vintern och funderar på att ha kvar den över sommaren också. Har redan fått min M nycklad en gång på stormarknadsparkeringen. | |
|
Karin egentligen är det helt ointressant vad jag tycker, men jag ska iallafall reda ut några begrepp som kan göra valet lättare för dig, vad ska du ha bilen till? till jobbet? till affären? till långresa? eller bara njuta av den varma fartvinden? spalta upp behoven kontra kostnad, själv åker jag Z3 cab, är cabbetokig pensionär har åkt cabbe i 30 år och är för mig ett livselixir alltså rena leksaken, men att ha den bilen till nytta, nej nej då skulle bilens glans gå förlorad då jag tar ut den på våren samt att bilen helt enkelt är oduglig som vardagsbil, lyssna på vad ROLLEBOLLE skrivit till dig, han har redogjort med orden tagna ur min egen mun alltså ett mycket gott råd, det går inte ersätta cabben med coupen eller vice versa och att köpa "fel" kostar för mycket tag tid på dig istället och utred hur du ska använda bilen men jag måste också tillstå att en Z4 coupé skulle inte sitta helt fel hos mig heller som ett komplement till cabben men då skulle jag ha ytterligare en bil som billig laståsna som jag har idag hoppas utlägget ger dig något att tänka på och vilken underbar tid du har framför dig mvh Uffe/bildock |
|
|
Karin Ingenting slå en cab! När våren kommer så kör du taklös. Du ser allt i ett helt annat perspektiv. Det finns ingen härligare än att köra och se en klar blå himmel ovanför dig. Du kan se alla fina hus som finns runt om dig och inte minst när man glider vid kusten! Du känner doften av havet och brisen slår emot ditt ansikte. Det slår ingen bil!!! Coupen är för mig en liten rolig leksak då hade hellre valt en Porsche ;-) Om du bor i Skåne behöver du inte ha någon hardtop. Det saltas inte mycket här nere. Caben tar inte heller mycket stryk om du tvättar din bil då och då på vinter. Du behöver inte ha någon extra bil. Sportbilar/cab är "gjorda" för att köra korta sträckor. Vad är glädje med dem annars? Att konstant vara rädd att en sten slår fronten , att bilen inte ska slitas eller att man ska vara pedant skapar ingen glädje. Satsa dina dyra pengar och tänk att förlusten går faktiskt till något bättre! No offens to the other Z4 lovers! ;-) Jag kör min Z4 nu på vinter men den handtvättas och handtorkas alltid md kärlek. Om du sköter din bil så är det inga problem med vinterkörning. Undvik när det är extremt halt ute eller när det är slaskigt. Bra regler! |
|
|
Du har ju haft en cab redan och en Z4 coupe är synnerligen ovanlig, så välj den. Jag såg en Z4 coupe parkera häromdagen och blev glad då jag såg den, cabben finns det ju rätt många av. Annorlunda är bra:) Mvh Asken |
|
|
2 av de snyggare valen på Z4 som finns tillgängliga som lätt begagnade i Sverige idag, coupe resp cab Länk Länk Mvh Asken |
|
|
Asken, Är bara jag som tycker att Läderklädsel Oregon Röd ser groteskt ut på z4? Annars den vita ser riktig läcker ut. Fast en vit bil är som vit designsoffa tills du sätter dig naken på den ;-) Länk En bagagnad sådan med samma lack och skin konfiguration hade varit zuper!!! *drägel* |
|
|
Är det bara jag som tycker denna är läcker..? Länk |
|
|
liqwid78: Jag kan förstå vad du menar. Titta på bilen i verkligheten om du har möjlighet, den ger ett helt annat intryck då. Klädseln är lite åt det rödrostbruna hållet. Är det inte lite väl kallt att åka vit Z4 roadster utan kläder så här års? Dagens ungdom lägger till sig med nya vanor för att synas märker jag:)) Sephang bronze satt även på pressbilarna vill jag minnas. Karin: Det enklaste är nog att, ut och kör en coupe resp cab rejält. Sen har du själv svaret vad som är rätt för dig. Mvh Asken |
|
|
Karin; Jag skulle ha köpt en Cabbe eftersom Z3orna inte är några bra vinterbilar i vilket fall. Har inte speciellt bra rostskydd heller! Köp sedan en billig framhjulsdriven vinterbil som du inte behöver vara rädd om! tvesovla; Jag har varit inne och sett den på Theanders den är grymt snygg och har absolut rätt färg, det verkar som den är svårsåld så den är nog prutbar! Min Z3: Länk |
|
|
Sorry såg försent att du menade Z4, dom har det nog bättre med antisladd etc. men en entusiastbil skall inte köras på vintern i vårt klimat tycker jag! Min Z3: Länk |
|
|
Tack för alla svar, märker att det förespråkas för cabben som mest - och det är väl åt det hållet det lutar åt för tillfället. Jag tycker coupen är grymt fin, så den är inte ute ur leken ännu =) Jag har ej provkört någon av dessa två bilar ännu, så när jag väl gör det får det bli underlaget för beslutet. Tack för alla svar, verkligen. |
|
| ROADSTER! Utan tvekan... Sen beror det också på vad du ska göra med bilen... Vill du ha den året runt så kör på coupen. Coupen är snyggare på alla sätt och vis men den är ingen cabbe :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.