AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.342

Ta bort toppfartsspärr på M5 E39?

Sida 1 av 2
Kl
37
Kleiv
Porsche 997 turbo (650 hk)
Har en polare som vill ta bort toppfartsspärren på sin M5 E39. Han vill inte chippa bilen utan enbart ta bort spärren. Några tips på vart han kan vända sig? Göteborg med omnejd vore det absolut bästa men andra alternativ blir också bra.

Hälsningar Tomas
Skulle han inte vända sig till itsfun?

Flåklypa
Be
136
BeNnaN
Mercedes E300de 2019
BMW 120i M-pkt 2019
kan man inte gå till bmw och betala en summa för att ta bort spärren?

Länk

Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
BeNnaN >> Nej
Be
136
BeNnaN
Mercedes E300de 2019
BMW 120i M-pkt 2019
OK, bara undrade.
Min fartspärr blev borttagen när förra ägaren var nere i tyskland hos ac schnitzer och bytte stötdämpare och då tog de bort spärren enligt papprerna jag har.

Länk

BeNnaN-- jag har precis som dig bytta stötdämpare och bortplockad fartspärr från ac schnitzer kostade det 1600 euro på din med??

MOA-power
sen ser jag på din bil att du har eisenman sportavgassystem det har jag med, fast jag annan design på mina.

MOA-power
Tjena! har precis tagit bort min spärr. Tag kontakt med turbo center Stockholm. Otroligt kundvänliga och kunniga.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Inte för att jag vill moralisera. Var och en gör sina egna medvetna val bakom ratten, men denna artikel kan mana till viss tanke om vad man indirekt kan bidra med från ett forum: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

kellys hjältar: var det enbart spärren dom tog bort och vad kostade det?

___
//Ulf
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Anders-72: om du kollar på m5board.com (som är "internet" som dom skriver om) så kan du se att tidningarna hittar på egna sanningar i vanlig ordning. Killen i fråga ville ha hjälp med att hans bil lät konstigt och växlade hårt, inte få hjälp med hur han kan få den att gå fortare som AB skriver.
Be
136
BeNnaN
Mercedes E300de 2019
BMW 120i M-pkt 2019
///Mpower

Jag har ingen aning om vad de kostade.. för det var förra ägaren som gjorde det.

Min bil:
Länk

BeNnaN: Tror Programmer frågade kellys hjältar =)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ok, Tozzy. Jag är inte direkt förvånad. Tidningar har haft fel förut..
Hur som helst skulle jag, hur prestandajagande jag än månde vara, aldrig sträva efter att ta bort toppfartsspärren. När ligger man och pressar på över 250? Det är ju inte ens kul. Spärren kom väl till för att få bort otäcka olyckor på Autobahn när det vankades tvekamp mellan München och Stuttgart.
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Anders, Håller med dig, det är inte trevligt att köra i dom hastigheterna, har varit och nosat på 245 på mätaren och det var inte speciellt behagligt. Men det är nog rätt kul att veta att bilen kan tangera 300 utan att för den sakens skull göra det "på riktigt" :)

Angående AB så är det hyffsat irriterande att dom hittar på sin små "sanningar" utan att kontrollera fakta. Hur mycket kan man lita på deras övriga nyheter kan man undra......
hallå igen! Nej. Jag ville ha motorn optimerad "dvs" billigare att köra samtidigt som motorn blev rappare + mer effekt och ja dom tog bort toppfartspärren. Jag betalade 5500:- Fick 30Hk + 20Nm mer på hjulen Jag blev nöjd med resultatet.
Har sportknappen fortfarande samma funktion vad gäller gasresponsen?
Funktionen är kvar men skillnaden är betydligt mer markant än originalet.
Alltså det är mycket roligare att trycka på sport.
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Kellys Hjältar: Kördes din bil i testbänk eller var det vad dom sa att den skulle ge?
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
30Hk + 20Nm mer på hjulen?, tveksamt
Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
inte möjligt att få dom extra hästarna genom ett nytt super shipp du får betala minst 30000tusen för 30 extra ston .
köp kelleners toppspärsbortagare på e-bay måntera skälv lätt som en plätt mycket billigare än att lämna in bilen för flera tusen när man kan göra det skälv.

länk Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.