AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.928

1.500 mil på 6 veckor i E30 - galet?

Sida 2 av 2
det är faktiskt en del av äventyret att åka med min E30. känns trist att hyra någon typ golf eller något och lämna sin egen bil hemma.
sedan kan det bli problem med hyrbil, i form av vilka länder man får och inte får åka in i osv. plus att jag kommer köra ca 1.500 mil och vara borta 6 veckor. tror det kan bli riktigt svettigt ekonomiskt.
men visst finns det fördelar med hyrbil, det håller jag absolut med om.
An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Oj oj oj vilket kul "äventyr"! Skulle vilja göra precis samma sak till sommaren, men mina vänner ser tyvärr inte charmen med att glida e30.

Kom precis på ett universal tips: En bensindunk!

Das leben ist kein probelauf!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Bapelsin:

Bra att du kan leva utan AC i bilen sommartid - det kan inte jag... =)

Bromsvätskan är nåt man lätt glömmer bort att byta, och sommartid kan det nog börja koka lätt på Autobahn... ;)

Mvh
Andy, det är därför man åker solo! :)
jag ska däremot träffa ett gäng polare i huset i spanien som är slutdestinationen.
så det blir 3 veckor själv i bilen, sedan 3 veckor i spanien med polarna.
Bensindunken är given! :)
rob_t_j72, jag har AC i bilen, konverterad och allt. och bromsvätskan ska bytas ihop med övriga vätskor/oljor.

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Grattis!

Får jag följa med? =)
An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Nu är det spikat! V 28-29 åker e30:n söderut! Några restips man bara inte får missa? Inom europa...

Mvh Andreas

BMW CS #6862

Das leben ist kein probelauf!
skulle man kunna få veta hur den här högst intressanta resan gick? tycker själv att det är duktigt av 325an att ta mig de 35 milen mellan jönköping - sthlm=)

Den som hånar den ringe hädar hans skapare
Körde en liknande resa i somras, lite info:

Totala mil: 730
Tophastighet: 226km/h
Snitthastighet: 82km/h
Snittförbrukning: 0,8
Dyrast bensin: Frankrike
Billigast bensin: Slovenien

Resväg:
Göteborg - Amsterdam - Paris - Monaco - Menton - Milano - Venedig - Rimini - Rijeka - Zadar - Graz - Wien - Prag - Berlin - Göteborg

Kostnader (SEK):
Bil: Toyota Avensis kombi 10300:-
Färjor: 2048:- (Rödby - Puttgarden, Helsingborg-Helsingör)
Bensin: 9125:-
Tull: 2096:- (italien...)
Parkering: 3422:-

Detta under en månad.

Hade jag varit dig så hade jag dragit in lite på resvägen. Vi stannade en vecka i italien för sol och bad, men annars så var det mest att åka bil, blir faktiskt lite tråkigt i längden (speciellt eftersom du har beräknat dubbla resvägen)

Bodde mycket på hotell och åt ute varje dag, slutnotan hamnade runt 60k per person.

Vi gjorde misstaget att beväpna oss i östeuropa, det kostade mer än det smakade. Så håll er bara där ni känner er säkra, trodde inte det var så illa men vi såg mycket skit. Främst längs med autobahn och i östeuropa.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.