AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
6.234

Brist på Z3 M Coupe?

Sida 1 av 3
Antar att det är perioden som ligger till orsak för det knappa utbudet eller kan det vara ngn annan orsak..? Jag har i var fall bestämt mig, ett halvår utan zätan och jag orkar inte längre - denna gång vill jag ha en z3 M coupé! Hoppas bara jag hittar ngn innan sommarens är här...

/A...
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Det gjordes inte så fruktansvärt många z3 M coupéer om man jämför med roadstern. Det kan också vara en bidragande orsak.

Av vad jag kunde läsa till mig så tillverkades endast 3.926 M coupéer men hela 14 990 M roadsster

Så det är klart av dem knappt 300 000 bilarna som tillverkades var en ganska liten del M coupéer.
Intressant info, Rollebolle! Hoppas bara att ngn liten stackare måste sälja sin m coupe till våren, annars är jag illa ute...
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
En snabb koll på mobile:Där var det 25st till salu,men som du själv var inne på så gör nog årstiden sitt.

(letar själv efter en Z3 2,8 cab)
Ja, det är väl bara att hålla ut o. vara lite kall... Phuu...
852
Sörpan
325xi -02
Funderar på att sälja min...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Jasså, vad är det för ngn då!?
852
Sörpan
325xi -02
En estorilblå.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Såg jättefin ut, sörpan men förmodligen blir det den imolaröda coupén som jag länkade till i den intilliggande tråden... Men om så inte är fallet, kommer jag att höra av mig!
En (!) Z3 M Coupe på blocket och då är den inte ens original... Ja, ja - det är väl bara att hålla ut...
Maila mig.
johan@duplo.net
Nu har ett flertal anmält sitt intresse om att sälja z3 m coupe - lade in en köpesannons varefter ett flertal objekt börjat trilla in..! Återkommer med ytterliggare info!

Mvh A
pl
37
plucke
M coupe -99
Antar att du har sett denna som lades upp nyligen:
Länk

Lycka till!
Tack! Ja, jag har sett den men har lite svårt för just den färgen...
Förresten; någon som vet hur många svensksålda z3 m coupe som tillverkats?

//A
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Länk

Gladiatorns M-coupé är till salu!
Lågmilare med bangodis...

/// Viktor
Viktor, jag har haft kontakt med Staffan och var länge inne på denna men jag är lite tveksam till alla modifieringar... Har verkligen ingen erfarenhet av banåkning/tuning och har således ingen kunskap om de saker som gjort med bilen... Har du ngt matnyttigt att dela med dig om, viktor!? =)

//Anton
Här är också en jag sneglat på - ah, det är svårt! Skulle behöva bättre kunskap om z3 m coupe i allmänhet och dess motor i synnerhet! =)

Länk
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Tvesolva: Den är utrustad med jäkligt fina grejor, bara KW chassiet kostar nog över 20.000 annars. Hade jag letat en lågmilad M-coupé hade den stått högst upp på min lista. Tycker att han begär ett väligt rimligt pris, pruta ner den med modifieringarna till 220 och slå till!
Tröttnar du på banracingchassiet och de stora bromsarna kan jag köpa det av dig för 15k utan problem.

/// Viktor
Fi
2
Fippe
525i Touring -07
Det man i dessa fall bör betänka är möjligheten att bilen använts flitigt vid bankörning. Bilen du länkade till har utrustning som gör att man kan misstänka en hel del förhållandevis hård körning. Bilarna tål det säkert, men drivlina och motor slits alltid bra mkt hårdare vid denna typen av hantering. Om jag själv skulle leta bil på nytt hade jag utan tvekan försökt hitta en lågmilad "entuisastbil" i originalskick (i dessa bilars fall förvisso svårt). Sen står det en själv fritt att utrusta den och därefter piska den på bana :-) Lycka till i sökandet!

PS trevligt forum!! DS
Förstår att det är svårt att hitta en m coupe som inte är hårt körd men om bilen är original finns det kanske lite mer som talar för en LITE lugnare körning...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.