AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.345

finns det någon som har ångrat sitt köp av svartmetalic lacken?

Sida 2 av 2
ad
194
adde_tz
530 GT xDrive
skin är det också glömde jag säga....
lob: Jag håller med dig, svart bil med svart läder blir... för mycket svart.

Fd. sambons bil är safirsvartmetallic och har lemon läder.
lob
Snyggt adde_tz

men kanske lite för mycket ljust för min smak. Jag gillar när det svarta bryter av som i min. Men fortfarande väldigt snyggt om än opraktiskt.
Be
136
BeNnaN
Mercedes E300de 2019
BMW 120i M-pkt 2019
Håller med er, svart färg är hur snyggt som helst, men fan va jobbigt att hålla rent, blir ju att tvätta en gång i veckan. Och förra året regna det ju så himla mkt så man fick ju inte njuta så mycket av en ren bil!

Länk

be
276
bewing77
330i Sedan -08
Har haft många svarta bilar tidigare, men nu blev det ju en vit. Tycker inte det gör så stor skillnad för smutsen, speciellt inte denna årstiden. Gör fortfarande en grundlig tvätt varannan vecka samt avspolningar ca 2 ggr i veckan därimellan. Vad jag däremot alltid har retat mig på med svarta bilar, som jag slipper nu, är hur väl smårepor, stenskott etc lyser på en svart bil. På svart är det yttersta försiktighet som gäller vi tvätt då minsta lilla tvättrepa syns oerhört tydligt.

Men jag håller med, svart är ruskigt snyggt när det är rent.
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
En blank svart (eller mörkblå) bil i nysnö är något mycket vackert!

vacker förare ska ha vacker bil:)

mvh Fredrik
Sc
35
Schnellfahrer
M5 E34 3,8-92
Jag tycker svarta bilar ser dystra ut som tex likbilar,svart inredning tycker jag är som att sitta i en grotta i mörkret,nej snyggast tycker jag är Avusblå,Calypsoröd,Brg,Mugelloröd eller Estorilblå är heller inte fel. Alla tillsammans med en ljusgrå eller tobaksfärgad inredning(helst amara eller halvläder,läder är för halkigt) fy för svarta bilar.
Min nya BMW blir Safirsvart eller Montegoblå. Svart passar på lite sportigare bilar och färgen i sig är grymt snygg. Funderar på att välja solidsvart den är ännu snyggare men lite trist utan metallic kanske.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Min bil är solidsvart, men det var inte lätt att välja mellan solidsvart och safirsvart. Det var först när jag i en och samma bilhall fick se en solidsvart stå bredvid en safirsvart bil so mjag kunde bestämma mig. Ångrar inte valet en sekund.
am
192
amcool
X4 m40i
Ford Focus
Har haft solidsvart..har nu orientblåmet, snygg och givande färg spec i solsken då den visar alla sina pärlor!! Det skiljer stort i usteende beroende på om d ljust lr mörkt ute, men så jäävla jobbig hålla rent..tacka vet ja ljusa färger fr o m nästa bil: vitt, grått, silver o imolaröd;)
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Min fru har en imolaröd 330i. Smutsen syns mer än väl på den också. Det är inte någon praktisk skillnad mot min solidsvarta.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Jag har inte gjort det!

Har haft fyra svarta bilar, och det är den snyggaste färgen enligt mig. Alla har dessutom haft svart schinn, och gärna med träpaneler. Det tycker jag är den snyggaste kombon som finns.

En annan riktigt läcker färg är BMWs mörkgröna!! Hade en Bostongrön (???) 530 med m-pkt och svart skinn. Det var snyggt. Eller mörkblå och då helst med ljust schinn.

Tycker allmänt att skinnet ser bättre ut än tyg.

Visst blir det en del tid på uppfarten med svampen för att hålla i topptrim, men då man tycker det är avkoppling så ... :-D

Annars är ett bra tips att lackbehandla bilen och köra i automattvätt (borstlös) och motorvägstorka. Det duger till vardags anser jag.

Niklas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.