|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
| Om man funderar på att byta en e39 till 960 som i grunden är en 760 ifrån 83, så har man förmodligen inte insett fördelarna med en BMW och framförallt e39 och kanske lika gärna ska göra bytet. Jag tycker iofs en svart välskött exclusive 960/S90 ser elegant ut, men att därifrån att byta bort min e39 är _ganska_ långt. | |
lob |
va falls fagersten !! Har du gått o blivit kommunist ? Skämt åsido, Det verkar som en dålig affär för dig ur flera aspekter än att du får dåligt betalt. Du kommer sakna BMW:n efter 10 mil Länk |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Jag behåller Bmwn. Lika bra så man inte ångar sig. Angående bytet till E34 så är det grymt svårt att hitta en fin och är den fin så kostar den som en lite billigare E39 så jag behåller min E39. |
|
Det låter förnuftigt fagersten, aldrig kul att byta ner sig. Vänta tills rätt tillfälle dyker upp så kan du köpa en nyare BMW till överkomligt pris och du kommer inte att ångra dig. Bosse |
|
| Jag har en 965:a och att de skulle vara så himla lättsålda är väl inte heller riktigt sant, tyvärr. Vill gärna bli av med min. Det är ju en bra laståsna som passar perfekt när man ska ha in dubbelvagn, där finns ingen som slår den. Men maken till tråkig bil är svår att uppbringa, trots 204 hästar. E39 535:an är trots allt mycket trevligare, bekvmare och tystare och dessutom snålare. | |
|
Frejo: Okej, det lät konstigt...angående bränsleförbrukningen iaf!! En 960 drar definitivt mindre än en 540 iaf, som jag har!! Fast en 535 är kanske märkbart snålare än en 540 också, det kan jag inte yttra mig om...det enda jag vet är att det inte skiljer så mkt mellan en 540 och 530 (E39 pratar jag om) |
|
| Yelow: Allt beror väl på hur man kör? Våra 540 har inte dragit över 1.2 blandat. | |
|
Jag skulle säga att Volvon drar en dryg deciliter mer per mil i snitt. 535 har jag haft nere i 0,83 på landsväg. Volvon har under alla år jag ägt den bara varit under litern en enda gång, lång sjuttiokörning. Annars 1,25 i snitt. Nåväl till salu är den, billigt och i bra skick, men inte någon har hört av sig Jag tror att det skiljer en del i förbrukning mellan 540 och 535. Min drar även mindre än min kamrats förra 530. |
|
|
Bekeris: Nej, när jag tankade igår så hade min 540 dragit 1,22 l/mil blandad!! Så våra 540 verkar ligga på samma nivå!! Frejo: Farsan hade en 960 3.0 förrut och den körde jag på 0,86 landsväg i en fart mellan 100-110 km/h med farthållaren och strax över litern blandad.....det var skillnad jämfört med din 960, så jag kan förstå att ingen vill ha den, om du varit ärlig å berättat den bränsleförbrukningen!! Polarns 530-02 ligger på 0,9 i samma farter och med farthållare!! Otroligt att en 535 är snålare?? Men jag har aldrig kört en sådan eller känt någon som ägt en sådan, så jag ska inte säga emot!! |
|
| Farthållare drar alltid mer bränsle. När det gäller förbrukningen på Volvon drar kombi mer än sedan och sedan skiljer det sig ev. något över årsmodellerna. Jag är ganska övertygad om att min bränsleförbrukning är ganska representativ. Att få ned en 204 hk stark rak sexa med fyrstegad automat från tidigt nittiotal till 0,86 är en större bedrift än att få en 535 att dra samma. | |
|
Frejo: Tja, representiv vet jag inte....har själv en Volvo 765-88:a som andra bil och t.om den drar mindre än 540...765:an ligger på 0,95 landsväg och 1,1 - 1,15 blandad och vad jag vet med säkerhet är att 965 med 3,0 liters sexan är snålare än 765:ans 2,8 liters V6:an!! Men 540 är ju givetvis snålare om man räknar på hästkrafter och vikt mot volvon, men så är ju det en mkt modernare spis i Bmw:n också :) !! Men det är faktiskt riktigt skönt att äga en driftsäker, rymlig Volvo 765 som andrabil som dessutom inte kostar nått att äga!! Så ett råd till d.fagersten är att skaffa en 960 som andrabil, till frugan t.ex, å behålla bmw:n :) !! Ps...till frejo....farsans 960 var också en kombi....Ds |
|
|
Tja, jag kör väl oekonomiskt kanske, för visst ska 3,0 vara snålare än den gamla motorn. Och jag tycker också att d. fagersten ska skaffa en 960, och då ska det helst vara min ;-) |
|
|
har haft volvo 960 3,0 aut, otroligt seg aut.låda, slö/törstig som en bmw x5 med en 1,1l fiat motor, otroligt tråkig att köra i största allmänhet. kör idag 525 touring -01 (iof skillnad på 528-97 å 525-01) men skulle aldrig byta bort en 528 mot en 960 om jag inte fick nästan hela bmw:ns värde i mellanskillnad mitt råd: byt för guds skull inte! /Theo "fd volvo-freak" |
|
|
sorry, såg fel jag menar 523 -99 men skulle ändå aldrig byta =) /Theo |
|
|
Theo: Bmw touring-01 med automat....0-100km/h på 9,3 sek Volvo 965-97 med automat......0-100km/h på 9,5 sek Volvon slö jämfört med bmw 525??? Eller så är det jävligt hög fartkänsla i 525:an XD !! Frejo: Du får väl lov att lägga ut en fin annons till d.fagersten :) !! |
|
|
det är bara fantasi tider volvo skrev i info bladet om 960 =) isåfall va den jag hade den mest slutkörda 960 som någonsin rullat för de kändes helt ärligt som om det tog minst 15 sek till 100 eller så är det som du skriver, väldigt hög fartkänsla i bmw:n står ändå fast vid att jag aldrig skulle ha bytt! =) /Theo |
|
|
Theo: Jepp, du hade nog en väldigt slutkörd 960 i sånna fall, hur konstigt det än låter :) !! |
|
| Underbart med fartkänsla, då slipper man köra så fort, eftersom dessutom BMW som regel har "lite" bättre vägegenskaper än Volvo. Man vill ju åka säkert, hehe. | |
|
tror inte man får ett generellt svar på detta forum om andra märken än bmw. Det är mest nagativa kommentarer med oftast stor överdrift. Om man jämför en välvårdat bmw med en volvo så skall man göra det på lika Vilkor, en välvårdad volvo. om det nu är volvo som jämförs. Nu kommer jag nog få en massa skit för vad jag säger, men volvo 7 och 9 serien har väldigt bra rostskydd jämför med tex e34 ......men det bara min personliga åsikt. Det finns ris och ros med alla bilar/märken. |
|
|
delorian: man blir mer "snäll" mot de märket man dyrkar trots att även det har brister =) jag håller med till 99% om de du skrivit /Theo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.