|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Har funderat på att byta bort min E39 523i -99 24000 mil svensksåld interiört m-paket xenon, ecc och den sedvanliga utr allting fungerar, ingen styling utan helt original. Bra vinterdäck sommardäcken slut bes tom mars -08. Mot en.. Volvo 960 2,5 170hk manuell, 22000mil, ej skinn eller träpaneler, alltså lite enklare utrustad men farthållare elhissar, elspeglar och ecc finns iaf. Enligt uppgift mycket fin. bra däck nybes. Ska få en mellanskillnad naturligtvis. Skriv vad ni tycker vad ska jag ha i mellanskillnad? Vad är volvon värd? Vad kan man få ut för 523an kontant försäljning? Är det ett okej byte? Någon som vet hur prestandan är på en manuell 960? Vet att automaten är dötrött Tacksam för synpunkter bra som dåliga ;) Kan tillägga att jag kommer antagligen inte ha volvon så länge utan kommer antagligen köpa mig en nyare E39 när jag får möjlighet till det. Så jag lämnar inte Bmw för gott det kan ni vara lugna för hehe |
|
960 e väl kanske en tråkigare bil utseendemässigt, gubbig, o va väl den sista "sossecontainern" som tillverkades innan deras bilar blev aningen mer aerodynamiska o rundare i formerna. min far sålde nyligen sin 528 -00 touring för 84 000 SEK efter en mycket lång och jobbig försäljningsprocess, knappt några intressenter alls trots beige skinnklädsel och facelift. så en 99'a borde väl rimligtvis ligga en prisnivå under denna, kanske mellan 70-80? dock har din gått en del, varför ja hellre nog skulle gissa på 65-70. behåll din 523!! bättre, snyggare och trevligare bil! :) /arre |
|
|
Kan bara hålla med föregående talare, varför? Du får en tråkigare bil som drar mycket mer bränsle och är fulare till utseendet. Holmis holmis |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Länk Efter att ha kört denna "Ålandsfärja" i 25 mil 2,5L ALDRIG mera. Framstolarna är alltid bra i en Volvo men saknar som vanligt total avsaknad av körkänsla, trött o trög. (automat) Är väl bra "bilar" men nått man kan ta sig till A från B med. Åker heller i Arosan i 25 mil. Törstig, o en dyr bakvagn att repa med nivåreglering gör den betydligt svår såldare än din BMW är jag övertygad om. Men allt är ju en prisfråga Volvon är ju en 25000 kr bil så mellanpriset bör väl ligga på runt 40 +-5 ///MVH Hasso Länk |
|
ööööh.....tror knappast att Volvo 960 är mer svårsåld än bmw:n...jag lovar dig d.fagersten att du blir av med den snabbt när du ska sälja den!! Beroende på vilken årsmodell så ligger en 960 (sedan) mellan 30000-40000kr i ett bra skick!! |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Yelow: Gör en sökning på Blocket tex. så får du nog en annan uppfattning vad som är ett rimligt pris att förvänta sig få för en 960. ///MVH Hasso Länk |
|
Var och tittade på en 960 när jag skulle ha en lite enklare bil. Kan säga att jag provkörde 3 min sen vände jag och tackade för mig. Känns som man flyter fram på vägen och har ingen kontakt med vägen. Jag slog till på en fin E34 istället. /Anders |
|
Conan999 |
Tror inte att jag kommer att köpa en BMW fler gånger. Har aldrig varit med om en så fruktansvärt svårsåld bil i hela mitt liv. Om ni vill kunna sälja eran bil i framtiden så köp ingen BMW för guds skull. Min BMW är till salu och är i superfint skick men går den att sälja, nej! Conan999 |
|
Tänk dock på att varje gång du köper en BMW, är det ju faktiskt någon som får sälja en också :) Det är alltid en prisfråga, allt går att sälja. Men förväntar man sig samma värdeminskning på en BMW som en järnhäst som 960:n, det är då man blir besviken.. |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Utseendemässigt gillar jag 960/S90 en av de snyggaste "riktiga" Volvon. Den jag funderar på är ju manuell så den borde väl ligga på ca 1 liter som 523an? Den manuella måste väl kännas piggare än automaten? Har aldrig kört en volvosugare med automat som vart pigg oavsett modell. Men med manuell låda så blir de ju bättre. Tänkte 960 skulle ha ett bra vrid i början inte som GLT 170 hk som bara har effekt över 4000varv :( men den känns ju slö ändå hehe Skulle också tro Volvon är mera lättsåld är ju en bil med mindre problem om jag förstått det rätt. Folk verkar vara livrädd för Bmw 5 serie. Priset han vill ha för bilen är 35000:- Själv värderar jag den till 30.000:- och kan tänka mig en mellanskillnad på 25000:- men då får min Bmw bes 2 månader framöver och med helt slut sommardäck. Ni kanske tycker jag skänker bort min bil nu? Får ju ut 55.000:- om man räknar in volvons värde.. Har lagt annonsen på 69000:- med 17" m-fälgar med bra däck. Kommer också bes den innan vanlig kontant försäljning. Bara 17" fälgarna bör jag ju få runt 8000:- för löst |
|
Tråkigare bil och med en sämmrevägkänsla får man leta länge efter. Skulle aldrig göra det bytet. Men men man lär sig av sina misstag;) men om du ska byta tillbaka så fort som möjligt får det väll vara okej:P When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
3,0 är hyfsad i prestanda. Den snålaste modellen av 740 B23K-87 på 118 hkr drar lika som en 528IA med 193 hkr. Och inte är en 960 snålare. Men har du intalat dig att den är snygg så är det väl bara att slå till:) ///MVH Hasso Länk |
| Volvo 960/940 är ganska pålitliga bilar,inget snack om det.Men har man den minsta uns av "körglädje" i sina ådror lär man inte välja en Volvo framför en BMW.Och precis som hasso påpekade,BMW´s 2,8liters sexa MED aut. drar mindre än en Volvo sugare på 2,3L. | |
|
Nee...byta bort "världens bästa bil i sin klass"(som bl.a. Teknikens Värld myntade i mitten nittiotalet) mot en Volvo 960 2,5?! Du har bättre prestanda nu än det du byter till isf..förmodar att du nu har en manuell 523:a? Nej,försök att behålla din 523:a(om den nu är i ok skick) för bättre bil än det får du ju inte om du byter. Ok,läser ju att du ska byta till dig en nyare E39 vad det lider,men försök att tänka om en smula,Volvon blir inte roligare att ha trots att det handlar om en relativt kort tid som jag förmodar ;) Men visst,du lär få många sköna tusenlappar i mellan...minst 35'- 40' anser ju jag att du ska ha för att det ska vara "intressant" ur ekonomisk synvinkel. Mvh Janne. |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Tänkt mellanpris 25000:- kanske är för dåligt då? |
|
Jag kan ju säga att om någon 960-ägare skulle bjuda mig 25000 i inbyte skulle jag skratta och slänga på luren. Men det är ju jag det... Visserligen har inte min gått 24000 mil, och har lite mer utrustning, men ändå. Jag tycker som de andra, du borde få mer i mellanskillnad vid ev. byte. Men jag förstår inte varför du vill byta överhuvudtaget? Byta en av nittiotalets bästa konstruktioner mot en bränsleslukande Volvo med anor från sent 70-tal. Varför? Den är ju praktiskt taget antik. |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Jag tror ni har rätt.. körde min Scorpio 97a idag som är lite i samma klass som 960 stor svävande matta typ.. sen satte jag min i E39an.. F-N så kul det blev att köra. Avstår nog bytet om han inte har något bättre bud att komma med. Anledningen till ev byte.. Tänkte lägga lite mera pengar på hög till en nyare Bmw. Men måste ju ha en bruksbil, tycker 960 är snygg och en av de volvo jag aldrig ägt. Men även en E34 eller E32 är av intresse, även de är bilar som jag alltid velat ha på min lista hehe |
|
Skönt att du kommit på bättre tankar! Ha du din 523 kvar, spara pengar, köp ny/nya finare Bmw och ha din 523 kvar som andra bil sen. De 25000 du får i mellanskillnad räcker ju i alla fall inte långt till ditt riktiga bilbyte... Allt är inte kronor och ören heller. Bmw förmedlar ju en känsla som inte andra märken kan leva upp till. - Bara göra tama försök att efterapa. Håller dock med om att andrahandsvärdet på Bmw är störtlöjligt. Jag har aldrig gjort en bra Bmw affär, men jag fortsätter ändå. Det bara är så!! Mvh Rikard |
|
|
Hasso: Det är det jag har gjort...visst finns det tidiga årsmodeller av 960 med många mil å skabbigt skick som inte är så dyr, typ 15-20000kr!! Lika mkt som det finns 523:or som är värd betydligt mindre än en 523:a i bra skick och inte allt för många mil!! Men en volvo som är skattad och besiktad, och speciellt en laståsnekombi, är dom lättaste bilar att sälja!! |
|
|
Byt!! Volvo e volvo och man åker skönt idem oxo jag lyckades bli av med min 523-97 så skönt,,jo då jag fick ordning på luftningen o har nu gjort som på revolvern utanför FN slagit en knut på den berömda blomkannan som man fyller luftningshålet med!! Roger |
|
|
Volvo är mycket riktigt Volvo vilket är ett nog så gott skäl att inte byta. Trögt, trist och törstigt är väl en bra sammanfattning. Varför inte byta mot en e34 ist? Det måste ju finnas mängder av folk som vill uppdatera bilparken några år. Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.