|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har rätt precis beställt en 118d, en blanksvart sådan. Och jag håller på att slita mitt hår över vilka fälgar jag ska ha till den. Jag har typ bestämt mig att jag vill ha 19". Och jag tittar lite på BMW:s egna CSL fälgar. Men jag vet inte riktigt. Har nån nåt tips? Gärna med länk till bild så jag kan se hur det blir. Det är otroligt svårt att välja... MVH Morgan. | |
|
Hittade en annan fälg som jag tror skulle kunna se bra ut. ACE SPIKE 8*19". Om man lackar ekrarna svarta och lämnar fälgkanten blank. Vad tror ni om det? MVH Morgan. |
|
|
Länk Jag skulle skippat lacken av centrumet av fälgen... Mvh, /Wille |
|
|
Jo, det såg onekligen bra ut på den. Men den är också mycket ljusare i lacken än min bil. Och fälgarna får inte bryta fööör mycket mot lacken. Min bil är ju helt svart, med svarta njurar och shadowline. Det är inte lätt detta. Tror jag tittat på varenda bild som finns på 1:orna nu. Hehe. MVH Morgan. |
|
|
Har du tittat på varenda bild på 1:or har du säkert redan sett dessa man här kommer de äandå ;-) : Länk och Länk |
|
|
Jo, jag hade tittat på dom. Men jag tror nog att valet har fallit på DOTZ Mugello 8,5*19". MVH Morgan. |
|
|
Lite inspiration... Länk |
|
|
En till... Länk |
|
|
Än mer kött på benen... =) Länk Länk Länk |
|
|
Den där svarta med CSL fälgarna är OTROLIGT snygg. Men problemet är att den har 9,5" fälgarna bak, och jag vet inte riktigt hur han fått plats med dom. Det är nog inget som går dit utan modifikation. Och CSL fälgarna blir snygga just p g a dom breda bakhjulen då dom har annan ekerlutning. Så skulle jag ha CSL hjul, så skulle det nog bli 4 framfälgar. Och då blir det inte alls lika snyggt. :-( Jag väger nog mellan DOTZ Mugello Länk eller DOTZ Roadster Länk . MVH Morgan. |
|
| Jag förstår! DOTZ Mugello var riktigt riktigt snygg, tror att du inte kommer att tröttna på den fälgen - till skillnad från den svarta... Nu vart jag också sugen på Mugello... =) | |
|
9.5 får plats utan modifikation. Länk |
|
|
VA??? Får 9,5" plats? Det kunde jag aldrig tro när jag tittade på hjulhusen bak. Hmmm... Jävla skit, jag som just beställt fälgar nu. Men men, får köpa CSL hjul till nästa sommar då kanske. Men nu föll valet i a f på DOTZ Mugello. 8,5x19". MVH Morgan. |
|
| carpimp: om du är ute efter dotz fälgarna hade jag valt dotz roadster.. hade nog passat kanon till din bil.. föresten har du m-paket och är det 3- eller 5-dörrars??? | |
|
Det är inte M paket, men det är sportchassi och shadowline. Och det är en 5 dörrars. Jag beställde mugello nu, dom är ju inte helt olik roadster, och jag har rätt bra kontakter hos lackerare. Så tröttnar jag på dom, så lackar jag ekrarna helt svarta så blir dom rätt lik roadster. MVH Morgan. |
|
|
Nu har jag äntligen fått hjulen. Men tyvärr så fick jag bara 3 st. För posten hade tappat nåt på en fälg så den var inte riktigt lika fin som dom andra 3. :-( Men men, tur att jag inte har bilen än då. Hehe... Jag är glad att jag hade bråttom att beställa hjul, för nu ska t o m posten hinna krångla med allt och hinna ge mig en ny. MVH Morgan. |
|
| när det ändå är på tapeten... finns det bild på en etta med nya m3-fälgarna? gärna 18" =) | |
| detta är i alla fall det snyggaste jag sett på en 1:a Länk | |
| Ah, AC Schnitzer fälgarna är SÅ jävla nice. Vill ha, vill ha! | |
|
Ska börja leta fälgar till min kommande 116, föll för dessa! ruskigt clean till 1:ans linjer! Länk |
|
|
Hej. Jag nämnde lite om CSL fälgarna tidigare. Jag kan nu meddela att CSL fälgarna INTE passar utan modifikation på en 130i -07. Nu menar jag den breda varianten (9,5"), och vi provade den bak. Bara så att alla vet, om nån annan hade samma tanke. MVH Morgan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.