|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Var bara tvungen att berätta att jag igårkväll satt och beställde lite från modbargains.com :) Följande blev beställt denna gång (blir en gång till under vintern) : Csl-diffuser Mattsvart luftintag till framskärmarna Kolfiber till B-stolpen. Någon som har koll på leveranstiden och vad den ungefärlig fraktkostnad brukar ligga på. Kan även passa på och fråga om någon från skåne är intresserad av att gå ihop och beställa? | |
|
Hur funkar det med momsen? Thomas H thomas@miraculix.nu Länk |
|
|
En kille på zatzy fick sina grejer på ett par dagar tror jag och frakten gick på typ 200 dollar för att frakta en uppsättning fälgar! Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Har man tur går paketet rakt igenom tullen men eftersom det i detta fallet blir ett stort paket från en firma i USA så får man betala både tull och moms + avgifter. Leverantören måste (enl USA lag) uppge värdet på innehållet. Försäkringsmässigt inte heller så roligt om ngt är "undervärderat" och går sönder i hanteringen. Brukar gå väldigt fort att få grejorna från USA, om dom har dom i lager. |
|
|
Nån som vet vad tullsatsen är på typ 'bildelar' från Usa? |
|
|
Blir 28,5% ( moms 25% och tull 3,5%) om jag inte missminner mig. Mvh Blagge |
|
|
Okej. Jag beställde saker för ~ 5600:- Sek (inriknat 200 dollar frakt). 5600 * 1,285 = ~7200:- Alltså vad bara diffusern kostar i Sverige. Trodde faktiskt det skulle bli billigare, men är nöjd än så länge :) |
|
| jag har beställt från både umnitza och modbargains m.fl i usa, har aldrig tagit mer än typ max 7 dagar att få grejjerna hem. Ingenting har hitills fastnat i tullen :-) dvs inga 28% påslag.... | |
| Händer ibland, men ingenting att räkna med. Man måste vara beredd på 28% extra :-( | |
| med 28% påslag så blir det fortfarande mkt billigare att beställa grejjer från usa pga av den låga dollarn.... | |
|
Skall någon här nere i södra skåne lägga en beställning så hojta till, borde vara fördelaktigt att splitta ev kostnader för frakt o annat. vet att dom har en hel del roliga prylar, 4 CSL fälgar hade ju varit mumma men då blir det nog till att vinna på lotto först även om det är nice price. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Johan! VI beställer tillsammans om nån månad. Var är du ifrån? Är från Ystad/Malmö själv. |
|
| Har Du fått grejorna? | |
|
WiNi "Jag beställde saker för ~ 5600:- Sek (inriknat 200 dollar frakt). 5600 * 1,285 = ~7200:-" Jag kan inte tänka mig att du betalar moms på frakten (gjorde inte jag på dom saker jag beställd och fick förra veckan). Så det blir några hundralappar billigare än du räknat fram |
|
|
Det är moms även på frakten.. Om företaget skriver det värder som det ska va så är det YTTERST sällan att det smyger igenom tullen.. |
|
|
Moms och tull beräknas som sagt på inköpspris + frakten. $200 tror jag e för lite för att frakta 4 st fälgar. När jag beställde CSL fälgarna därifrån för typ år sen så fick jag iaf betala mer i frakt än det. // M.V.H. Daniel |
|
|
Jepp, hämtade luftintagen och kolfiberfilmen till b-stolpen igår, ser riktigt bra ut! Montering blir i samband med påstållning och rekond. Vorsteiner-diffusern tar lite längre tid på sig. Beställde även csl-luckan igår och csl splitters anländer vilken dag som helst :) |
|
|
om någon är sugen på att sambeställa som bor i sthlm kan ju maila mig på teamxland@hotmail.com mvh Christian |
|
|
Hur gör man beställning från tex modbargains.com och hur görs betalningen. hur får man reda på vad frakten kostar. |
|
|
robban>> modbrgains är forumsponsor på www.m3forum.net här är länken till dom Länk betalning sker alltid via paypal... här är två andra grymt bra sponsorer' Länk Länk lycka till! |
|
| @robban: man får maila in förfrågan till modbargain för internationella kunder | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.