AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.893

335 cab beställd :)

Sida 1 av 4
Angeleyes
Hej alla BMW fantaster:)! Jag är ny här på forumet och skulle uppskatta synpunkter på mitt konfigurationsval av min bil. Har precis beställt en 335 cab M sport som levereras v.16. Som många andra har jag varit inne på BMWs sida och konfigurerat om min bil sådär 20 ggr innan beslutsångesten börjat stabilisera sig!:)

Nog med snack...nedan följer min spec.

BMW 335i cab

AlpinvitII
M fälg 19' 225
Läder Dakota Cremebeige
Armstöd fram
Aut. Avbl. innerspegel
Belysningspkt.
Farth. med bromsf.
Förvaringspkt
Klimaautomatik
Navi Pro
PDC bak
Regns.
M Sportpkt
Alu borstad
Shadowline
M Aerodynamikpkt
M ratt
M Sportchassi
Sportstolar
Helljusass.
Individual Audiosys.
USB
Velour
Vindskydd
Xenon

Tot: 618.200:-
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Finns ju inte mycket som saknas så det är väl inte så mycket att orda om. Räkna med lite rabatt också på listpriset, upp mot 8-9% bör du kunna få.

Vit, M-paket, M225-fälg. Vad säger man, kan liksom inte bli mycket bättre! :)

Angeleyes
Tack för svar Anders! Jag fick 7.5% rabatt, så det får jag vara ganska nöjd med? Det största 'dilemmat' för mig har varit interiören. Hade velat ha naturbrunt egentligen då jag tycker sadelbrunt är för b*jsbrunt (ursäkta språket). Givetvis går det inte att få naturbrunt till 3 serien så vidare man inte väljer individual. Jag fick dock syn på en Alpinvit e93 med cremeskinn härom dagen (utomlands) och jag var såld! Så nu är det bara den plågsamma väntan kvar:(

Någon som har erfarenhet av hur Individual Audiosystem låter förresten?
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Bra smak måste jag säga! Känns inte som det fattas så mycket på din bil. Helt rätt utrustad.

Trevligt!

Mvh
Kristian
al
187
alex22
318i -03 Lifestyle
Genomlastningslucka ink. transportsäck?
Svankstöd till sportstolarna

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
PDC fram och spegelpaket (dels för att kunna fälla in speglarna, men framförallt för parkeringsvinklingen så du inte skrapar fälgarna)

/Andreas, 335i (e92) - såld, Lexus RX 400h - såld, Audi A6 Avant quattro-07
Angeleyes
Alf: Tack:)!
mistafrizz: PDC fram går inte att välja i kombination med 'Individual Audiosystem' fråga mig inte varför. Ska jag lasta tar jag min gamla 525a:). Infällbara speglar anser jag onödigt och en extra 'pryl' som kan strula.
HP28: Du kom med ett intressant påpekande, inte minst eftersom jag har lite ryggbesvär. Blir det stor skillnad med svankstödet?
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Välkommen till forumet!

Det var en härligt specad bil. Finns väl inte mycket utöver det som nämnts som saknas där inte.

Mycket nöje med bilen, vi hoppas på en tidig vår och varm och solig sommar :-)

Niklas

Fransosen
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
Angeleyes

En grym bil! Och fina val!

Bluetooth till mobiltelefon med röststyrning(ingår) kan jag rekommendera. Och även infällbara backspeglar med tiltfunktion som dessutom blir uppvärmda. Har faktiskt haft användning av dessa flera gånger, både tilt och infällnings-funktionen.

Man kanske skulle tagit cabben!? =)

///Danne
Skall man köra längre sträckor är svankstödet guld värt.
Gå in till din handlare och prova.

Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Ett stort GRATTIS till ett mycket bra val!

Även mycket bra leverans datum måste jag säga. Lagom varm att köra nedcabbat!

Väntar spännt på smaskiga bilder...

"Kalla mig gärna kapitalist, men det är inte därför jag kör BMW"
Do
136
Doc T
-08 335 coupe
Grattis och välkommen till oss andra som är i väntans tider. Kan nog inte bli bättre än så ! Finns antracit innertak till cabben ? Och blåtand att leka med kanske
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Specen ser våldsamt bra ut. Några frågor: Vad är det som är i velour? Vad ingår i individual audiosystem? Hur ser cremeskinnet ser ut? Finns bild? Brukar rekommendera antracit innertak, men frågan är om det passar med skinnet.

/Lars

Don't adapt to the road. Be the road.
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
En sak till, och det är något du kanske inte vill höra: Jag hade inte valt den färgen till en plåtcabb eftersom mörka färger döljer skarvarna i taket bättre. Kanske något att fundera på?

/Lars

Angeleyes
Tack för alla fina svar!! Angående velour menas inget mer spännande än velourmattor:) Blåtand? Har läst så många avskräckande inlägg om denna finess så jag hoppade.
angående Individual audio sys vet jag bara att det rör sig om ett slutsteg på 800 watt och att det ska låta bra.
Lars: Dakota creme skinn är exakt samma färg som cremeskinnet som finnes i e46. skarvarna i taket kan jag nog leva med...såg en vit cab härom dagen...det var inget som jag noterade direkt. Jag var inne på en Karmosinröd ett tag, men har redan haft 2 Imola röda bilar så det känns lite fantasilöst, trots att jag ÄLSKAR denna färg! Den är dessutom extremt känslig mot repor! För övrigt blev jag lite förvånad när jag såg att en av gummilisterna på taket hade släppt på min kompis e93! Hoppas att det hör till rariteterna? Man blir ju alltid orolig för barnsjukdomar med en helt ny cab konstruktion och allt:(
Ja bilder kommer så fort den kommer:)

Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Glöm inte avstängningen för airbagen på passagerarsidan. Kanske inte livsnödvändigt om du inte har barn. Saknar den funktionen på min svärmors 335 cab när jag lånar den och vill ha med mig hela familjen då montering av barnstol bak är något trixigt...
Angeleyes
Tackar för all respons! Vad kostar innertak i antrazit? Hur kommer det sig att jag inte finner detta val i BMWs bilkonfigurator tro?
Kan min försäkringspremie bli högre om jag inte har larm på bilen?
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Angeleyes

"Kan min försäkringspremie bli högre om jag inte har larm på bilen? "

Knappast. Kolla din PP.
Angeleyes
Ok, då ser jag verkligen ingen vits med det...känns lite 90 tal med larm, eller har jag fel? Någon som kryssade i 'komfortöppning'? Värt 6000? Det känns på något sätt som att en del av nöjet tas bort när man inte ens behöver sätta i nyckeln i tändningen på sin BMW..hmm.
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Jag ångrar faktiskt att jag inte valde komfortöppning. Gillar också känslan i att sätta i och vrida om en nyckel. Precis som att växla manuellt är det ett sätt att kommunicera med bilen som förare av moderna bilar allt mer distanseras ifrån. Men det är ju inte mycket nyckelkänsla i att sticka in en plastbricka i en springa :) Så kryssa i bara!

/Lars

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.