|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Själv tycker jag frågeställningen är så dum som den kan bli. Rimligt prissatt tycker jag den var när den lämnade fabrik! Sen om någon vill köpa den för två supermeal med en stor cola så tycker inte jag det är rimlig prissättning. Frågan bör i sådana fall specifieras med vilket maxpris du är redo att betala, och rfågan bör vara när kan m3 e92 kan tänkas ligga i dom nivåerna. Dom som köper den ny tycker det är rimlig prissättning och dom som väntar till den kostar 80 000:- tycker det är rimlig prissättning. alltså en skillnad på 7-800 000:- på vad som är rimlig prissättning! |
|
|
Jag är helt inne på din linje ryk 33xi. Problemet är ändå priset för extrautrustningen. När man väl specat bilen man vill ha hamnar den ca 25% högre än grundpriset (648)och i mitt fall tycker jag 600 är ok för en 1 år och ca 1500 mil gammal kärra som tidigare kostat ca 800.0000 kr //Stefan |
|
|
Kan instämma med ryk 330xi, dock har väl nån lagt på 25% efter fabrik. Är tyvärr själv hänvisad till en beg.marknad med litet utbud där priserna startar runt 95.000e, då är det lätta att känna sej dunkel.. |
|
|
Stefan och Dunkel Självklart så är det ju en annan sak vad man har råd med eller vill göra sig råd med för en bil, det håller jag helt med om. |
|
| Du har helt rätt "ryk". Min var rimligt prissatt. Man får en fantastisk bil för 648 plus lite lulllull. Rimligt är ju väldigt luddigt skrivet. Rimligt för en är ju inte det för någon annan | |
|
Förövrigt så kan jag säga att mina första 1200 mil har varit helt underbara. Den här bilen är VIDA överlägsen min förra M3 E46 på alla plan. Hoppas ni får möjligheter att köra eller äga en. |
|
|
Jonas, Jag är inte förvånad att du är nöjd. När jag lånade hem en demovagn under några dagar och verkligen fick jämföra mellan 335;an så upplevde man verkligen skillnaden mellan bilarna, möjligtvis att dieseln är fantastiskt stark i vissa intervaller och där M3:an måste varvas för att det ska skuta på ordentligt -men det gör man ju så gärna. Nu får jag snart min nya Audi S5;a men helt klart är att jag är en aning ångerköpt och kommer byta till en M3:an i början av nästa år. //Stefan |
|
|
sen måste jag påpeka att det är betydligt roligare att köpa en bil/modellserie som lever ett tag utan facelift od. och att man köper bilen när den kommer som ny modell så att man kan slå ut kostnaden under flera år och inte göra som jag -byta bil 2 ggr/år, men det är något konstigt som händer i koppen när man provkör nya bilar. //Stefan |
|
|
Ok.. visst.... luddigt! men det var trots allt jag som startade tråden, jag skrev rimligt.. sedan skrev jag runt femhundringe, vilket jag tycker låter betydligt bättre än nypris.. Själv tycker jag absolut inte en m3 e92 är prisvärd för närmare 700k allt för mkt pengar för för lite bil! |
|
|
Nog har man blivit utsatt för "den svenska avundsjukan" någon gång. Är man bara trevlig och ödmjuk som person behöver det inte vara några problem. Jag brukar dessutom låta folk jag känner och litar på provköra mina bilar för att slippa avundsjuka kommentarer. Det som jag tror kommer avgöra priserna på E92;an framöver är utbudet. Grundmodellen som sådan är som synes betydligt dyrare än vad E46;an var och kommer säkerligen tappa mer i värde, och att man kommer tillverka fler bilar påverkar naturligtvis. Rätta mig om jag har fel. //Stefan |
|
|
Allt dehär om pengar hit och dit har så sjukt olika begrepp beroende på vem man frågar. För mig är en bil för 200 000 mkt men en annan kanske kan lägga på en 500 000 lakan och ändå tycka att de hamnar inom samma ekonomiska nivå som jag själv. Jag missunnar absolut ingen en fet plånbok, de är bara glädjande om folk lyckas här i livet! Saken är väl den att man får försöka se de ur olika begrepp. En för mig rimligt prissatt E92 M3 är just för närvarande runt 200 000 för att jag själv ska kunna köpa en och kunna förädla den i mitt eget tycke. Sen att den som de är nu är värda sina 600 000 + är de inga tvivel om, men för mig personligen så har jag absolut inte råd att kunna unna mig de själv. Jag är så fruktansvärt nöjd med den E36 jag har och som jag ser de nu finns de ingen annan bil som tilltalar mig. Den känslan av att vara så SJUKT nöjd som jag är och inte önska sig nån annan bil är svårövervinnerlig, JAG LOVAR! |
|
|
Den är väl alltid rimligt prissatt? Så länge det finns köpare till efterfrågat pris. Jag köpte min ny och för mig var den just då rimligt prissatt jmf med många andra bilar och den prestanda jag eftersökte. Men allt är ju relativt... |
|
|
Denna Länk tyckte jag var mycket rimligt prissatt med tanke på mil och utrustning. Inte långt kvar innan en nästan ny och välutrustad M3a går under 500' --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| BlackMunichWagon: Ett tag var jag helt säker på att det var den vita M3 E92 som figurerade runt tidigt bland alla svenska journalister etc, men det var det inte den heter MJS368. En parantes men prisfallet på M3E92 har dragit med sig M3CSL nedåt nu. De var onekligen väldigt högt värderade innan, de är sa inte långt ifrån 400-strecket nu. | |
|
Vad är rimligt prissatt? Man kan se det ur olika perspektiv som t ex - vad vill jag ha för bil/modell oavsett pris - vad tillåter min plånbok. Oavsett vilket väljer jag förstås den bil som ger mest nytta för pengarna. Min definition av nytta är säkert annorlunda än många andras (det kan jag förstå av alla inlägg). I nytta ligger sådant som köregenskaper, utstrålning, prestanda mm. För att veta om M3 E92 är vad jag vill ha gäller som vanligt att provköra och testa innan köp. Sen är det lättare att tycka... Men ändå, det är ju först när man levt med bilen ett tag som man vet om det är helt rätt.... |
|
|
Hej! Lyfter tråden igen. Är helt inne på att köpa en BMW M3 E92. När ska man slå till. Den billigaste M3 E92 kostar idag 540 tkr. De har inte gått ner på mycket i pris som man tror. Tycker ni att man ska köpa bilen till hösten eller ska man vänta till våren 2010 ?? Är tacksam för åsikten. Har faktist sätt några stycken som är sålda under 500 trk de senaste 6-9 månader. /Ezi |
|
|
Ezi Vem är "man" ? "När ska man slå till" "Tycker ni att man ska köpa bilen till hösten eller ska man vänta till våren 2010 ??" Jag antar att det är dig själv du pratar om och då kan bara du själv avgöra när du tycker att priset passar dig. Jag är själv extremt dålig på svenska språket så jag försöker inte var lustig eller på annat sätt göra narr av dig. Men jag har funderat i så många trådar varför "man" sällan säger "När ska JAG slå till" " Tycker ni JAG ska köpa bilen till hösten eller ska JAG vänta till våren 2010" För det är väl ändå frågan, när du ska slå till och inte någon annan. Jonas har ju tex både köpt och sålt sin M3 redan så han tycker väl att det är för sent att köpa en gammal E92 ;-) Medens det säkert finns många som inte tycker det är dax att köpa en sådan först år 2030. Inget illa ment mot dig och hoppas ni förstår vad jag menar |
|
|
Nu kan jag ju inte svara för hur Ezi menar men "man" använder iaf jag när det är allmänt menat skriver jag "jag" så menar jag bara mig själv. Man är alltså ett vidare begrepp som jag+den allmänna uppfattningen. Vet ju att det är många som stör sig på folk som använder "man", stort i-landsproblem i min bok. |
|
|
Clubsport Jag håller med dig i det du säger, men är inte frågan för Ezi fortfarande bara relevant för vad han tycker i just detta fallet? Jag svarade ju i alla fall med att jag tror Jonas tycker det är för sent att köpa en gammal bil nu även om priset är lägre. Måste man inte specifiera sin egen ekonomi och köplust för en bil närmare för att kunna få en allmän uppfattning om vad som är rimligt pris? Jag skulle också vara sugen på en ny m3, men vad är det allmänna priset för mig tycker ni? Jag kanske max kan lägga ut 100 000:- eller 2 000 0000:- på en bil, när tycker jag ni ska köpa den? Det blir ju som att fråga hur långt är detta snöre utan att visa upp det. Själv tycker jag det var rätt pris när bilen introduserades och sedan väntar (eller skulle jag vänta) tills priset föll min plånbok och ekonomi i smaken. Och det behöver inte bero på om jag skulle kunna köpa bilen kontant vid tillfället utan det är många faktorer som spelar in om jag skulle tycka det var mer värt att lägga pengar på barnen, familjen eller andra nöjen. Att köpa en ny Ferrari av hetaste modell tror jag inte är problem för många här, men skulle familjen i övrigt och du själv tycka att det var värt dom uppoffringar det kanske skulle innebära. Själv åker jag inte ferrari eller annan dyrare sportbil, och det är inte för att jag inte vill utan för att jag prioriterar andra saker mer i livet. Därför tycker jag det är en konstig frågeställning om vad allmänheten tycker om ett pris oberoende på vad det är för produkt. Även om jag förstår varför "man" gör så ;-) Det är somsagt inget påhopp på något sätt utan bara en reflektion hur jag funderar. Det är vad jag tycker och självklart kan många andra ha en helt annan uppfattning och då respekterar jag det. |
|
| Tror att e9x M3.an kommer gå ner en del snart eftersom det verkar komma ut en faceliftad. Bara en gissning :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.