|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
turbo4ever: tror det kommer ut bilar på marknaden iallafall. Det är nog sällan rik blir fattig p.g.a. lågkonjunktur (bara mindre rik och mindre benägen att belöna sig själv), snarare är det nog beg-lyx-köparna som blir färre och mindre köpstarka |
|
| Nytt snitt är 579 200 vilket är en nedgång på 23400. Det spekulerades om det var möjligt att få en M3 E9X under 500 000 innan nyår. Sanningen är att en 08 låg ute privat för 499 000 en kort stund och köptes senare av en firma. Mao har vi redan fått se första under 500 K. Värt att notera är att det fortfarande står ”helt nya” 07or till salu i hallarna. Nio bilar < 600 K. | |
| var inte den privata för 499 USA-import? | |
|
mackangbg: Var den en Sv-såld M3:a som låg ute för 499.000? |
|
|
japp det är den som Citroën i nacka har till salu.. de har lite "suspekta" bilar där med tanke på varumärket :) de verkar inte utge sig för att vara från en handlare när de kommer och tittar på din bil! |
|
| Jepp det var en SVSÅLD som gått som tjänstebil med ett listpris på 880 000. | |
|
PappaPatrick: Den på Citroën kostar över 500.000: Länk |
|
|
japp, men den privatperson som sålde den i gbg begärde 499' nu har de kört upp den och begär det priset.. |
|
| 535´ var ju iaf inte så blodigt mycket mer, få se om den blir såld snart igen... | |
|
Min gissning är att priserna på bilar kommer droppa rätt ordentligt den närmsta tiden, särskilt beggade premium-bilar, med tanke på hur finansmarknaden ser ut just nu i samband med lågkonjunkturen. Kommer nog finnas många klipp för den som sitter på lite kontanter närmsta året. |
|
| mmm begärde killen 499 så kanske de betalade tex 470...o då gör de ju en bra hacka om de får runt 520-530.....:-) | |
|
Peddan: Som beg marknaden på sport bilar är just nu kommer det fler och fler till begagnad hallarna. |
|
|
Fungerar bil låns marknaden normalt just nu? tvivlar på att utlåningen är generös förvärvarande |
|
|
En bekant till mig köpte en standard utr. -07, sv. såld från Rudvihuset f.d. tjänstebil för 470´för 2mån sedan. 3000 mil. Så priserna kommer att sjunka tror jag, dock inte hur långt som helst men det finns en del "dammsamlare" som stått i hallarna länge och i takt med att färre personer kan köpa och äga en M3 E9X med dagens finansnedgång kommer vi nog se bilar som "måste bort fort" München |
|
|
sant! när det finns nya -08:or fullutrustade att köpa för 650' på BMW måste priserna på begagnade sjunka i proportion. det har vi inte riktigt sett ännu, förutom de senaste två bilarna vi diskuterat. |
|
|
Fungerar bil låns marknaden normalt just nu? Ja, men räkna med hög amortering och bra säkerheter och hög kontantinsats (min 20% enl lag i SE) |
|
|
080320 skrev jag: Bara tvungen att notera [LÄNK] Dröjer inte länge innan man får en för runt femhundringen. Ps Anledningen att jag glädjs så att värderaset är för att m3 e92 är så grym bil att jag vill ha en själv!! IP: ...[ o fick mkt skit för det.. se själva vad som hänt Länk Du får nu alltså en fabriksny för följande.. tyvärr är det nu inte längre aktuellt, gick över till Stuttgartstallet |
|
|
Med tanke på att BMW ju jobbar på att släppa M3 med större motor nu för att möta RS4 och C63 AMG (enl. Länk ) så bör ju priserna med "gamla V8an skjunka något mer än dom gjort annars. Eller vad tror ni? //Björn |
|
| bjorn_h kan säga att det där är bullshit. | |
|
'När blir m3 e92 rimligt prissatt ' Våren 2009 när de inte lämnar bilhallarna i önskad takt och facelift kommer (eller är det inte facelift ännu? den börjar se trött ut..!?) Börsen bottnar nu. Men eländet för kapitalvaror har just börjat |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.