AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
37.815

När blir m3 e92 rimligt prissatt

Sida 3 av 6
M3
50
M3_E46_Power
M2 -17
M135i xDrive LCI -16
X3 20d -12
80s -->

Jag vet en E39 M5, 2001 fullutrustad sv-såld 1900 mil i mer eller mindre mint condition. Så visst finns det ivarje fall en! :-D Ska bli kul att se vad den går för när den säljs om kanske ett år...

Men för övrigt så tappar alla dyrare bilar väldigt mycket första åren, inget nytt under solen där inte. Varför skulle M-bilarna vara ett undantag? Den enda som stabiliserat sig efter ett ändå kraftigt initialt fall är CSL:en.
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Min bil går på ca 750 efter rabatt.
Förresten blir den levererad idag eller i morgon. Så se upp på vägarna:)

Jonas

M3 E92 (I Sverige men inte i min ägo ännu)
Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
jonas, jag är sååå förbannat avis på dig.. :)

-enjoy!
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Kan man få taket lackat i samma färg som bilen?
Tycker det ser otroligt tacky och "Fast and the furious"-aktigt ut med kolfibertaket på en lyxglidare, snudd på klarlackad kolfiberhuv. Kan inte hitta det valet på hemsidan.
80
178
80s
Polo 1,4, bilen som inte borde gå fortare än 60...
Jonas, du kan väl höra av dig hur dkg (felstavat?) lådan funkar och går, lägg ut bild på din vagn så vi får se!!
M3, lyxglidare? Själv kategoriserar jag den som räsäbil (=kolfiber ok!).

Snygg bild på Carola förresten, opå den tiden hon hade egna tänder...=)

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Såhär tänker jag: Snabb "räsäbil" med för mkt lullull och elektronik = lyxglidare = klarlackad kolfiber ej okej.
Varför kan man inte göra som med Ferrari F40 och bara ha ett eller ett par lager färg? Då syns kolfibern igenom om man tittar noga men bilen ser mer harmonisk ut på lite avstånd!

Ja visst är Carola fin? =)
Hon är arvegods från en hårdrockarkollega.

För att återgå till ämnet så lär väl den nya M3:an tappa lika mkt och lika snabbt som tidigare M3or. Kanske lite mer iom att det känns som konkurrensen blivit lite starkare.
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Tyckte knappt man tänkte på att taket var i kolfiber, jag gillar den nya m3'an stenhårt.
Önskar att man sket pengar, men är rätt nöjd med e46'an ändå, lite olika bilar, men inget snack om att den
nya är en bättre bil.
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Jag kommer med rapport och bilder så fort det går. Dock så blir det lite leveransförsening pga bromsgnissel. :(( Satt dock och lekte lite med lådan och knappar under förmiddagen :) En nyhet är att växelspaken är belyst jämfört med E46:an. Kolfibertaket var jag tveksam till när det kom men älskar det live. Speciellt till en ljusare lack som Silverstone eller vit.

Jonas

M3 E92 (I Sverige men inte i min ägo ännu)
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
589tkr Länk

Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Jonas, några bilder ??
-har du listat vad du valde för utrustning ngnstans ? ( på autopower manér:))
(Växelspaken var belyst på min E46 M3:a..)
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Växelspaken på en smglåda(e46) var väl inte belyst, däremot den vanliga.
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Pappa Patrik// Bilder kommer efter helgen.
SMG II hade ingen belysning på spaken. I alla fall inte till och med 2003 års modell.

Utrustningen jag valde var

DKG
19"
Svart skinn
Navi pro
Individual ljud
PDC
Larm
EDC
M-drive
Breddinställning av stol inkl svank
Borstad aluminium på panel
Belysnings pkt
Velourmattor
Garageportsöppnare

Jonas

M3 E92 SSII DKG
Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Tack för listan. Ser fram emot bilder..
Rätt, jag var så inställd på manuell låda.. :)
80
178
80s
Polo 1,4, bilen som inte borde gå fortare än 60...
Om man går tillbaka till varför jag startade tråden..

varken den röda för 580 eller vita för 589 verkar vara lättsålda, tror det är som Jonas säger, antingen vill man bygga sig sin egen bil, eller göra en hyfsad affär på en lätt beg.

Jag står nog fast vid att det inte är ngn evighet tills man får en för runt 500lappen, självklart är det prut dessutom på utsatta blocketpriser..
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Kanske var svensksålda du tänker på i första hand. Men vill du importera behöver du inte vänta längre!

Länk
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Ursäkta att vi bytte inriktning på tråden, 80s.

En sparsamt utrustad manuell går säkerligen att få för 500 i gamla Svedala ganska snart.

Jonas

M3 E92 SSII DKG
Finns även till salu nu med DKG men då är priset ett annat:)

Länk

Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Jonas> Grattis till bilen!
"Kände" du försäljaren personligen eller hade du köpt bil av honom tidigare?
Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
80s: En anledning kan vara den som Jonas ger, val av utrsutning etc. nu är ju 580' (tex) en brabit från nypris så den teorin håller kanske inte när man hamnar under 700' ?
En annan anledning är kanske att de som handlar bil för 5-6-700' gör det med finansiering av ngt slag.
Eller så känns det riskabelt att handla bil för dessa pengar utan garantier och skrämselpropaganda med importerade vrak osv..
Det finns ju ett antal M5:or för bra pengar till salu som inte verkar hitta ngn köpare..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.