|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
80s: Ja, men jämför du inte äpplen och päron nu? Den röda bilen du länkar till är ju, med största sannolikhet, en bil ståendes utomlands.. 580.000 kr, ja, det är inte långt till 400.000 kr heller då! |
| Är det inte samma bil oavsett vilket land den står i? | |
|
äpplen päron eller bananer... bilen står i sverige, import, ja, Förstår inte riktigt kopplingen till att den snart är värd 400 000:- det kommer dröja rätt länge tror jag faktiskt! |
|
| det börja ju redan krypa ner till 650tkr på demo bilarna så ge den 6mån till så kommer den nog '07 ligga på 550tkr pga det finns beggade 4dr M3 till salu | |
|
Import? BMW, hmm troligen ja... Härliga tider, går säkert att få en smälld (rep. duglig) billigare än denna till det facila priset av 25000 ojrå; Länk Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
ZTreCoupe: Hmm? Vad det gäller min kommentar om att bilen, med största sannolikhet, är fotad utomlands så åsyftade jag priskillnaderna mellan import och "svensksålt".. Detta är ju knappast en nyhet. De flesta övriga M3 E92 som kan hittas till salu på Blocket/Bytbil, än så länge, är demobilar/nybilar hos Svenska BMW Åf, vilket knappast bilen i denna diskussionen är... 80s: Platsen där bilden är tagen är näppeligen i Svedala. Min kommentar om 400.000 riksdaler kom sig av att jag tyckte att din förhoppning om 500.000 kr för en M3 E92 i närtid kanske är lite väl optimistisk.. Nåväl, sen är det definitivt så som "BMW Jonas" skriver, M3 såväl som M5/6- och 7-serie är ganska tuffa att bli av med när de står för omgående leverans i en bilhall vilket påverkar priset nedåt, men, 500.000 i nuläget...näää... :) |
|
80s: aha vart hittar du en fin m5:a för 105k.. Vad sålde du din m3 e46 för 120k Du verkar hålla bra koll på bilar... Men tänk på att vi inte snackar om stulna bilar just nu.. |
|
|
"m5 e39, sån får du idag för 105000:- bra värdebestående?" Länk nåväl: lite dyrare, enl ägare fin. Så Jonas du får säkert ut närmare 130 med lite tur för din lyxvagn Om du kan läsa svenska skrev jag inget om "Fin" För övrigt tror jag inte det finns några fina exemplar kvar av m5 e39, jag anser att m-bilar skall vara svensksålda, max 1-2 ägare och under 6000mil, sen kommer problemen. min bil såldes för 310 000:- sv såld 5000 mil, bbs lemans 19 nya PS2 däck, tyck vad ni vill. |
|
|
Som några lyckats säga i tråden tidigare kommer priset att gå ner inom kort på M3:an, inte ens den är skyddad från värdeminskning :) Ett gott tecken är "rabatterade priser" på de E92 som finns hos bilhandlare idag. Den röda importen en annan.. E90'n är väl även den god hjäp. Den utomordentligt grymma M5:an (E60) har ju fått ge vika, man kan köpa en Svensksåld för under 500' idag.. importerad för under 450'....! Detta trots att det står BMW på dem :) Väntar med spänning.. |
|
| 80s... om jag idag får 180k för min kommer jag inte sälja.. De som andra sa man får vad man betalar för... Sen så länkar du till en för 125k inte 105k eller har du fått kompis pris haha.. Lycka till. | |
| Återigen Jonas, var vänlig LÄS TEXTEN - under länken - nåväl: lite dyrare, ja ja, hoppas du inte får motorras då kan den bli svårsåld för 60 | |
|
lila 80s.. inte när motorn är servad för 36000kr på autopartner i kristianstad.. Naj men jag hoppas inte det i alla fall.. De är ju en motor men händer de nåt så är det väl autopartner som står för.. Har garanti på jobbet.. Och fördel med volvo och bmw här i norden är delarna efter traktade.. Om du gör en liten kalkyl på en m5 e39 som gått 20000mil som säljas i delar.. vad skulle man då få.. Ju mycket mer än vad man skulle få om man sålde bilen hel. Motor och låda= lätt lätt 60000kr inredning 10000kr ratt 1500kr dörrar rensade 1000kr = 4000kr Speglar 2000kr M5 org fälger 8000kr Navi stystem oftas med på m5:or där säger vi 8000kr framvagn komp 7000kr kylare 2500kr Front 2500kr skärmar båda fram 2000kr huv 2000kr strålkastare vanliga med xenon 2000kr/ facelift 4000kr ac kylare 1200kr stötfångare balk fram 1500kr Mätare hus 1000kr Bakljus 1000kr bak kofångare 2000kr avgassystem med kat och lamda 3500kr stötdämpare runt om 4000kr med lite annat säger vi 10000kr totalt:135700kr + 2000kr om de facelift strålkastare De jag har räknat är de som är mycket efterfråga på och säljs lätt.. så man får räkna med att man får in ungefär 170000kr för den då Hade en volvo v90 som jag köpte krockad. tänkte göra vid den och sälja den. Sen tröttnade jag på det. Så sålde den i delar på en vecka hade jag sålt grejer för 45000kr, om jag hade fixat bilen hade jag inte fått 40000kr för hela,, och jag har fortfarande massa delar kvar |
|
|
Annars verkar nya M5:an börjat tappa rejält, t.ex Länk. 425 k för en bil som säkert tappat betydligt mer än 50% på 3 år (obs, jag vet faktiskt inget om bilen jag länkat till, det är bara ett exempel). Det kanske är nya M5 du ska ha etag :-) ? |
|
|
Precis, de har rasat i pris. Även Svensksålda. VAd jag inte förstår riktigt är dessa annonser, tex denna, där de inte svarar på mail..och det finns inget tel.nummer.. jag har försökt tidigare själv att fråga om bilarna. -KAn det vara så att bilen inte finns och man "hjälper" marknaden att dumpa priser så här...? VAd är annars anledningen..fylla mailboxen :) |
|
|
Jonas tack för den lilla beskrivningen av ditt liv, är inte intresserad av begade m5. Patrick, Moe: m5 e60 är ju en grym prestandavagn, jag har varken kört nya m3an eller m5e60, bästa köpet i nuläget kanske trots allt är m5 då den tappat MKT, pratade med en kille, ägt m5 i 1,5år, nyköpt, Tappat 140kr milen, i bara värderas = dyrt, ex bensin däck etc. m5an borde väl stagnera lite nu kan man tycka |
|
|
Ja, känner en person som försökt sälja sin M5:a (e60) under en längre tid. Den tappade otroligt i värde under tiden han ägde den.. tydligen går det att köpa nya M5:or (-07) hos BMW för 700-750´....!! Nya M3:an är vansinnigt trevlig att köra.. :)) Hade själv en e46 M3 innan och E92:an var mycket mer av det mesta, och som alla säger är den "softare" än den gamla. Dock inte till det sämre enligt mig. |
|
|
Som jag skrev tidigare så är det svårt att sälja M-bilar nya i hallen. De som köper dessa bilar nya vill också speca dem själva. Det kan fela på små detaljer. Sen är det ingen överraskning att bilarna tappar halva sitt värde på 3-4 år. Så har det varit länge och smällen blir större ju dyrare vagnen är. Jonas M3 E92 (byggs för fullt med DKG låda) |
|
|
Länk lång länk, men vilken sjyyst vagn, Jonas vad betalar du för din sv sålda? |
|
| ingen pdc på en "ny" m3a eller ser jag dåligt? | |
|
En M3:a från Arturs, tack tjena:) Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.