|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Riktigt läcker :) Länk BMW e lag | |
| visst är den läcker men ändå tråkig.. alla audi ser ju likadana ut o inget spännande med dem förutom möjligtvis single frame fronten | |
|
bmw_jerry; det kallas sublim stil - ser du inte skillnad på de olika Audi-modellerna har du nog inte tillräckligt med "required taste" för att se det :) |
|
| heheh sani jo visst ser jag skillnad på dem men det jag försöker säga är att det är för lite skillnad på modell till modell.. betalar man så mkt pengar för en bil vill man inte ha en som ser ut som en gammal audi eller volkswagen.. mercedes och bmw har sin egen stil och ser mycker mer exklusiva ut än en audi | |
| Snyggare än E90 tycker jag. | |
| Hade möjligheten att köra denna med 3,2L motorn nu i Åre och måste säga att jag var mycket imponerad. Styrkänslan och gasresponsen var riktigt fin, men jag testade den ju bara på ishala småvägar iofs. Klart värd en titt dock om man är ute efter en mellanklassare. | |
|
Jag vill nog tvärtom vad jerry säger påstå att Audi ser idag mycket mer exklusiv ut än BMW, både i design och inredning. Karossdesignen på nya bmw för tankarna till Japaner. Inredningen i nya bmw ser närmast lika spartansk ut som skodas gjorde för ca 6-8 år sedan. Jag skulle välja Audi före bmw utan tvekan. Nya Audi andas toppkvalitet vilket även många motorskribenter uttryckt. |
|
|
Ser man inte skillnad på A3, A4, A5, A6 och A8 då är man väldigt ointresserad av bilar. Dessa skiljer sig väldigt mycket från varandra och är inga som helst problem att skilja ut. Förutom att klimatanläggningens skärm ser ut som en digitalklocka från tidigt 80-tal så har också Audi väldigt mycket snyggare och mer välgjorda inredningar också. När de ny dessutom har blivit roliga att köra, då får allt BMW se upp ordentligt. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
"Karossdesignen på nya bmw för tankarna till Japaner. Inredningen i nya bmw ser närmast lika spartansk ut som skodas gjorde för ca 6-8 år sedan" Ja, allt är ju subjektivt. Dock känns liknelsen långt bort från min verklighet. :) För övrigt räcker det med att provköra en ny Audi några minuter så längtar man tillbaka till Bmw:n... |
|
|
Andes S.: Du tänker på körglädjen? BMW:n är säkert roligare men det är knappast som att jämföra en 911 med en död sill, saxar från Automotorspors test; "Nu höll inte Mercedes C-klass undan längre och knappt BMW 3-serie heller. Knappt men ändå, tack vare aningen rappare styrrespons. Men det var Audi som behöll lugnet längst när farten höjdes"' "Bara BMW-motorn befanns jämbördig men Audi kontrade med ännu smidigare växellåda" "Totalt sett var det en hård match mellan Audi A4 2,0 TDI 143 hk, BMW 318d 143 hk och Mercedes C 200 CDI 136 hk, men slutligen stod ändå Audi som en tydlig segrare." |
|
|
Absolut inte, och är körglädjen högst subjektiv. Vill-ha-känslan finns inte i Audi när man kör den. Oavsett om det är 2,0:an eller 3,2:an. Har kört båda. Att Audi har närmat sig Bmw i citatet ovan säger ju inte mer än att skribenten har upplevt detta. Det är när var och en satt sig ner och provat som man kan säga om man har rätt eller fel, ur sitt eget perspektiv alltså. |
|
|
Är det nu jag ska känna mig som den hemska dottern, jag förmodligen också är och erkänna mina fel och brister? :) BAKGRUND: Min kära fader bad om min åsikt då han i maj 2006 skulle byta bil (bara för rent nöjjes skull, inte för att han behövde), och undrade då om jag tyckte han skulle köpa en sprillans ny Audi A4 DÅ eller om han skulle vänta på den nya generationens A4, taskig som jag var så tyckte jag att han skulle köpa en bil just då, och så blev det även... Gång på gång efter det har jag fått höra att färgvalet jag gjorde på han Audi A4 Avant är OK (delfingrå? Jag trodde jue gubben ville han en grå bil då han bara ägt gråa/silverfärgade bilar med undantag för en Peugeot Mi16 samt två stycken volvo p1800 som var guldfärgade), men inte mer än så (han ville tydligen hellre ha den i den där röda snygga nyansen som Audi har :P, och att utrustningen är bra, MEN han vill jue så gärna köpa den A4:an som nu kommit och går och suktar efter bilen utanför Auto & Motorsports anläggning i Solna (han jobbar vägg i vägg). Så nu är frågan om jag ska låtsas att jag är den där ångerfulla dottern som följer med farsgubben till Audi och låter honom provköra NYA A4:an eller om jag står fast vid det korkade beslut som jag tog 2006, om att han ska behålla bilen har faktiskt köpte då... Hmm... det återstår att se. Hur som helst är nya Audi A4 RIKTIGT snygg och jag gillar att den fått samma snygga lysen som storebror A5! |
|
|
Samma snygga lysen? Du menar julgransbelysningen? Men det är klart, nåt eget var dum ju tvungna att hitta på när bmw tagit fram ringarna... :) |
|
| AnderS.: Ok, nej då förstår jag. Samtidigt beror det ju lite på vad man har för förväntningar också, jag tror att många kommer känna vill-ha av A4:an, och att den kommer bli ett allvarligt hot mot 3-serien. | |
| Rätt ord Jabbal, förväntningar handlar det om. Som relativt flitig nybilsköpare har jag större förväntningar när bilen ska väljas än att Audi ligger på min lista. Nya Audis provkörda som sagt... | |
|
Jag tillhör dom som tyckt att nya A4 sett riktigt läcker ut på bilder tidigare. Men när jag fick se dom här bilderna på en helt standard A4 så säger dom ingenting...en besvikelse. Fast å andra sidan ser inte en helt standard e90 med 16 tumsfälgar så porrig ut heller... Flåklypa |
|
|
Håller med Flåklypa, bilen gav inget ha-begär när jag såg den. Om man tittar på A4:orna från sidan (nya och gamla) är det inte mycket som skiljer. Möjligt att det är bättre med små förändringar för att hålla liv i en bilmodell. //Stefan |
|
| Anders S : Haha... ja jag menar julgransbelysningen :) Jag tycker att dom är snygga, ledljusen som Audi satt på A5/S5an... Men jag tycker att BMWs angeleyes är betydligt snyggare. | |
|
:) Precis. Faktum är att jag snodde uttrycket av någon annan, kommer inte ihåg vem bara.. |
|
| Nu har ju även Avanten kommit. Tycker nya A4:an är en riktigt snygg bil, gillar framförallt inredningen och fronten. Inredningen i Bmw E90 har jag däremot aldrig gillat, ser lite gammalmodig ut på nåt sätt. Iaf i jämförelse med Audis nyare bilar. | |
|
Såg en röd Audi A4, nya modellen igår, lite sådär februarismutsig var den. Jag kan tyvärr inte få ihop det. Men den ser tråkig ut, framljusen ser ut som de är urplockade när de inte är tända, 2 gapande svarta hål. Plus den här förbenade bardvalsmunnen i mitten som Audi fortfarande tycker är superläcker. Är säkert en superkanonbil som smiskar 3-serien på det mesta, men det är ingen bil som jag vänder huvudet åt, tyvärr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.