|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
En sak som irriterar ibland är människor som i Stockholms morgonköer envisas med att ligga i vänsterfil men samtidigt hålla minst 50 meter lucka till framförvarande oavsett hastighet Man förväntar sig att bilen framför skall bromsa när dom närmar sig den som ligger framför dom och inte långt innnan så det blir en del obehagliga bromsningar ibland Dom tänker säkert att dom kör säkert och bra men om alla gjorde likadant skulle Stockhoms köer sträcka sig 10 mil utanför stan varje dag ! |
|
| Vad skönt det är att bo i skogen. Möter 2-3 bilar på morgonen på mina 9 km till jobbet :) En kö här är om man har en bil framför sig vid stopplikt. Försöker i övrigt att låta bli att reta upp mig på hur folk kör dom gångerna jag kör bland medtrafikanter. | |
|
I detta fall kör alla som krattor men orsaken till dom oskontrollerbara bilarna låter jag vara osagt, dock är videon en klassiker... Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
| Shit vilka incidenter. Måste vara en omtalad tunnel i det landet =) | |
| Måste vara snorhalt i tunneln.... lite imponerande är att chaffisen i ledbussen reder upp situationen, han (eller hon?) är väl den enda som visar lite prov på körskicklighet! | |
|
Cyklister i STHLM samt mopedister generellt, plus Minibussar...... Sp minibussar har jag stört mig på under mina resor genom Sverige, dom kör som om dom tror att det är LeMan....=S "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
| Jag tycker nog taxibilar är värst :) Det är det jag kan komma på så där på rak arm. | |
| Ang. tunneln: Trångt, hastiga filbyten utan tecken...Puh. Var tusan kom lastbilen ifrån som den andra lastbilen smällde ihop med?! Fanns det stickorter i tunneln? | |
| Jag undrade också vart lastbilen kom ifrån, men jag tycker i själva verket det ser ut som att skåpet tar i nån kant i tunneln och lossnar från bilen. Det är ju även ett litet hack i filmen där, ser ju nästan klippt ut. | |
| Nu kollde jag noga igen, va tänkte jag på när jag skrev förra inlägget, haha. Fattar inte heller vartifrån den andra lastbilen kommer.. Har försökt kolla 10 gånger nu men ser inte. Kollar man framför lastbilen så finns ju ingenting, det måste vara bakom kameran som den andra lastbilen kör in i sidan på första lastbilen. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Taxibilar,och allra främst de äldre helsvenska förarna av dessa. Mer hänsynslösa och arroganta mäniskor får man leta efter SUV:arna, framförda av yngre hemmafruar, som inte vet hur stor sin bil är. |
|
Något som inte många turister tror när de hyr bil i Spanien Trafikpolisen har i genomsnitt satt fast 50 grova rattfyllerister varje helg sedan de nya skärpta straffen infördes den 2 december. Det är närmare 300 bilister som har gjort så grova trafikbrott att det har blivit rättegång där även fängelsestraff numera kan utdömas. Den övervägande majoriteten har tagits för grov rattfylla där gränsen går vid 1,2 promille för att det ska bli rättegång. Noterbart är även att det är betydligt fler bilister som har tagits vid kontroller i städerna jämfört med ute på vägarna. De två största städerna Málaga och Marbella har tillsammans fler grova trafikbrott än på vägarna i hela provinsen. Ett äldre par dödades när deras fordon rammades av ungdomarnas bilar. Bägge körde i mer än 80 kilometer i timmen i innerstan, efter ett gräl. De häktades ovillkorligen och riskerar upp till fem års fängelse. Ungdomarna är 21 och 22 år gamla. Många innevånare i Vigo protesterar mot de vanligt förekommande trafikbråken mellan ungdomar och beklagar att det krävdes dödsoffer för att myndigheterna skulle reagera. |
|
FredricF |
Lite trivia för dom som funderar på USA i stället för spanien: Straffsatsen för "reckless driving" i USA kan vara upp till 15år i fängelse i vissa stater. Det förutsätter förmodligen att någon dött som ett resultat av tokkörningen. Brottet är då "second-degree murder" vilket jag gissar skulle vara nånstans mellan dråp och mord i den svenska lagstiftningen. "Reckless drivning" kan bl.a. vara fyllstyrning eller 20mph över hastighetsbegränsningen i vissa stater. Det verkar pågå en debatt om det verkligen är rimligt att 75mhp på en rak bred 55mph-väg klassas som "reckless driving" och kan ge fängelse medan att köra 45mph inne i stan och kryssa som en tokig mellan filerna inte kan ge mer än böter. /Fredric |
| Vilka som kör värst? Utan tevkan förare av svenska och franska kombibilar som råkat hamna bakom en BMW. Alltid lika kul att släppa av och ge dom en ordentlig lucka att gå in i när dom pressar sig om bara för att se på när dom pressar vidare och sen armbågar sig in framför nästa bil bara för att det inte ska vara så uppenbart varför dom gör denna idiotomkörning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.