AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.537

Ni som funderar på SMG till E46 M3!

Sida 2 av 2
Är det den amerikanska varianten så finns inte snabbaste läget i lådan. Det gick inte myndigheterna där med på.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Mäkinen: Lyssna på den perfekta nedväxlingen i Länk. Det krävs MYCKET träning för att ens komma i närheten av den hastigheten. Okay att man kan växla upp "nästan" lika fort som med SMG men man är ju körd när det gäller nedväxlingar.

Jag läste ett reportage i Teknikens Värld om Ferraris sekventiella låda. Michael Schumacher hade kört 10 varv med en manuell 360 Modena och 10 varv med 360 Modena med sekeventiella lådan. Schumacher var snabbare med manuell låda på ETT varv!! Han är ju rätt känd för att inte vara läppspelare bakom ratten så nog skulle jag själv välja SMG om jag fick tillfälle. (Kanske dröjer ett tag dock, jag studerar fortfarande :-) )
Wo
31
Wolfie
M3 SMG -02
Har just köpt en M3 med SMG II. Den är grym!
Växlar snabbt, som snabbast på 80 ms. Beroend på motorvarv, växel samt program.
Jag var inte så orolig för att den skulle kunna växla snabbt, men hur skulle den funka att köra "normalt".
Det tog ca 20 mil att lära sig köra den mjukt både "manuellt/automat".
Ska bli skoj att testa den fullt ut. När bilen är inkörd. Mycket svårt att låta bli att gasa. Hornen växer ut få fort man börjar växla med paddlarna och hör det grymma ljudet. :-)

Wolfie, då är det bara att gratulera! Fan va kul att ha en sån!

/Manray/
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Wolfie, när beställde du bilen? Jag undrar, för jag beställde min i oktober, de påstår jag får vänta till mitten på juli.. 9-10 månader är TUFFT att vänta! Grattis till köpet! Vi kanske syns på vägarna... ;)
Wo
31
Wolfie
M3 SMG -02
Jag beställde inte min. BMW Beställde den innan sommaren förra året.
Dom ringde mig och sa, nu har vi en M3 här. Vill du komma och titta?