AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.451

Priserna rasat på M3 E46

Sida 1 av 2
ow
53
owillix
X5 3,0 -2004
Z4 3,0 -2004
Börjar det äntligen se ut som att priserna på M3 E46 börjat komma ner i pris eller är det bara denna? Länk

Förmodar att det kommer dyka upp fler framåt våren, förhoppningsvis min framtida.

När du älskar att köra
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Ser sjysst ut! Svensksåld? (kom ej ihåg om W var årets bokstav år 2001)

"Kalla mig gärna kapitalist, men det är inte därför jag kör BMW"
Kan omöjligen vara svensksåld, 2001 har jag för mig att S gällde som bokstav på de flesta. W kom först 2004/2005. Dessutom ser bakluckan ut att ha plats för liten regskylt som ju förekommer på USA bilar. Är det en US import? I så fall känns det inte jättebilligt, bilen är trots allt snart 7 år gammal.

Känns som att priserna på M3 med SMGII står sig betydligt bättre än de 6-växlade.
my
85
myr81
330dA -01
ser mycket fin ut. dock är den importerad. behöver dock inte ses som negativt. helt klart en trevlig utveckling .. bara den håller i sig
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Ja, jag tyckte att bakluckan såg lite skum ut...

Vad händer om luckan behöver bytas ut i framtiden? Kanske pga rost. Vad kan ägaren till denna bil kräva från BMW Sverige?

"Kalla mig gärna kapitalist, men det är inte därför jag kör BMW"
ow
53
owillix
X5 3,0 -2004
Z4 3,0 -2004
Om det är USA modell så är stötfångaren fram bytt, då alla USA modellerna har blinkers i stötfångaren fram.

Slog reg nr på atava för att se försäkring, fanns inte i bilregistret. Men somsagt, den såg väldigt fin ut och hoppas det dyker upp fler :)

När du älskar att köra
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Bilen importerades 050324. Första reg.dag i ursprungslandet (USA?) var 010112. Verkar ha importerats av en firma och sedan haft en ägare fram tills nu, då firman har köpt tillbaks bilen. Allt detta enligt vägverket alltså. :-)
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
WBSBL91020JP76409 verkar inte dyka upp på carfax i USA. Därav så verkar den inte ha rullat där?
( En bra sida som en gång räddade en kompis från att köpa en smälld och
not road worthy bil, som sålts på export från USA till Litauen, lagats där och var till salu i Sverige med svenska skyltar. Dessutom med halva miltalet och endast en ägare. Det visade sig vara 3 ägare. )

Båda framskärmarna har iaf för mig nyansskillnad.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Kanske är en av de ökända bilarna som halvt strök med under någon översvämning i USA?! Kom ihåg en gammal tråd här på forumet ang. just detta.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Det kan ju vara så enkelt att det är någon som tycker att den amerikanska bakluckan är tuffare och har bytt till en sån.

/// Erik
Jag var o kollade på en fin m3 e46 -01 får en mån sen hos en stor bilfirma i växjö, dom skulle ha 239k för den o när jag sa att jag hade kontanter så prutade han ner sig till 210k direkt, men tyvärr så kom jag 20 min försent, bilen hade varit ute i en mån, o när jag kommer dit så står en kille o kollar på den o sedemera köper den framför mina ögon, men 210k det är billigt det.

MOA-power
ow
53
owillix
X5 3,0 -2004
Z4 3,0 -2004
Vad var miltalet på den? Utrustning? Skick?

När du älskar att köra
Om det var den som jag skrev om du menade så var miltalet 11000 och i nästan mycket fint skick det enda jag såg som inte var till belåtenhet var handtagen på insidan av dörrarna, dom var typ spruckna i lacken. Annars var den fin o hade bla 19" och hk ljudet, inga bucklor eller repor heller och välservad

MOA-power
I annonsen står det att det säljs för kunds räkning.
Kollar man i vägverket så är "kunden" och firman skrivna på samma adress?!

Känns ju lite skumt!
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Samma firma har även en -02 med SMG.... för 258K men 11000 mil gör i alla fall mig tveksam... Har denna firma gott renomme? Eller det tveksamt handla där?

M3/// Mullret
Ez
250
Ezi
BMW M3 E92 -08
AUDI S5 4,2Q -10
Hej!

Tycker att det är lite skumt ....... Bilcentrum i Hörby AB säljer bilen åt kund ...... "Kunden" ägaren av bilen är : Holst Peter som själv har en bilfirma Autohaus Sweden Peter Holst AB........ 071209 blev bilen reggad på Autohaus Sweden Peter Holst AB o den 071217 på Holst Peter.

Jag får inte ihop det .......

Ezi Pezi
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Vad är det ni inte får ihop?

1. Han vill inte behöva skatta/momsa vinst om han säljer den på firman.

eller (ev. OCH)

2. Han vill inte sälja den med garantier och ansvar på firman.

Ngt annat skäl kan jag inte tänka mig.
Är det Autohaus i HBG? Tror att denna firma varit uppe ett antal gånger i tidigare sammanhang...
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Kristoffer_L: det är nog Autohallen i Helsingborg du tänker på. Inte Autohaus.
Dock så finns inte nån av de 2 kvar längre..

// M.V.H. Daniel
Ez
250
Ezi
BMW M3 E92 -08
AUDI S5 4,2Q -10
.... jag tänker mer på om han inte vill lämna garanti ..... varför ?

I bilregistret står det : Autohaus Sweden Peter Holst AB Hörby ........... det är skuld på bilen o den har han säkert fixat genom Autohaus Sweden Peter Holst AB Hörby ....... Den firman finns registrerad fortfarande.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fartglad: Båda dina alternativ innebär ju att du INTE ska köpa bilen! Varför gynna en fuskare eller en oseriös firma som inte vill lämna garanti?

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.