|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Länk Vad tror ni om den här lågmilaren? MVH | |
|
Att den är svårsåld på grund av färgkombinationerna. Den är mycket stilig i grönt men tillsammans med grön inredning blir det nog för mycket för de flesta. Stämmer allt tycker åtminstone jag att det är väldigt mycket bil för pengarna trots att den saknar taklucka (och PDC?). |
|
|
Mycket bil för pengarna. Och går möjligen att pruta ner lite till. Vad det gäller färgkombinationen tycker jag du ska ta dig en titt själv. Jag hade samma kombination i min E39:a. Oxfordgrön samt mörkgrön klädsel, tillsammans med träpanelerna var det riktigt snyggt. Enda negativa med den Oxfordgröna lacken är att minsta repa eller smuts syns mycket tydligt. |
|
|
Bilen borde väl vara relativt bekymmersfri några år? Är kvaliten på 7 serien tillräckligt bra så man vågar köpa den? MVH |
|
|
sterio: Ser man till det grundläggande: drivlinan, chassit och motorn, så är 7-serien i princip skottsäker, särskilt en relativt "sen" bil såsom en 99:a. Det man oftare råkar ut för är irriterande småproblem i form av en eller annan död pixel i huvudinstrumentet eller gammal elektronik som strular. Men detta är lätt att kolla vid köp. Vanligt på begagnade bilar är att de lite dyrare slitdelarna inte är bytta. Dock helt och hållet förarens fel. Även detta är lätt att kolla. Wilhelm Svenselius |
|
|
Min erfarenhet säger att om det är en ägare och bilen är till salu hos märkeshandlare så innebär det i normalfallet att bilen är skött enligt anvisningarna samt att slitdelar som behöver bytas är bytta. Å andra sidan är det inte några slitdelar som behöver bytas på 6100 mil. Det bör vara ett bra köp om skicket motsvarar miltalet. Merkostnaden för inköp tror jag att man har tillbaks i billiga och problemfria mil. **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Avluftningen till bensintanken kan täppas igen och förstöra rätt mycket. Vad man ska göra åt det vet jag faktiskt inte. Nån säger tryckluft rakt ner tillbaka i tanken, andra säger byt tanken och några säger att det löser sig själv... |
|
Varför inte bara byta avluftningsventilen? Är detta ett vanligt problem på 728an? |
|
|
Tja... Jag undrar verkligen om milen stämer.. vilket jag har väldigt svårt o tro!!! Vad tror ni? |
|
|
Varför skulle det inte stämma? |
|
|
Det är vel knappast troligt att en auktoriserad BMW handlare skulle sälja en bil med backad mätare.Vid minsta misstanke om fiffel på miltalet,skulle dom ju givetvis skickat den vidare till nån av stadens småhandlare. Eller rent av vägra att byta in den. |
|
| Tokdyr! Jag köpte en 1992 som gått 13.000 mil (japp, inget fusk där) för 12.000 kr. Inte ska man behöva lägga en nolla på slutet för att få en 4 år nyare bil. Helt fel! | |
| Dyr i jämförelse med en 92:a. Ja kanske det. Relevant? Inte mycket va... | |
|
En 730-92 med M30 motor hade jag inte heller gett mer än 12.000 ;- för då "ingen" vill ha dessa bilar.. Att jämföra priset med en extremt lågmilad E38 facelift är bara patetiskt Länk BMW CS #5139 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
1999-92=7. I allfall när jag gick i skolan Ska man ha en bil länge, så är det ingen dum idé alls att köpa en lågmilad enägarbil även om den kostar 30 tkr mer än den vanliga bruksburken med 10.000 mil mera på mätaren. Bilen ser fräsch ut och borde var näst intill nyskick med det miltalet, om den ägts av en aktsam ägare. En E38 är en bil med hög kvalitet och ett stråktålig långfärdslok. 728an är inget fartvidunder, men en fin glidarvagn. ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: En bil för "gubbar" som passerat 50 menar du?? *S* Kan bara hålla med övriga lite dyr ja men fin och troligen ärlig då det är lite mera svårfifflat med sv. såld enägar bil. Populäraste E38 i Tyskland faktiskt Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Bilar av den här rangen av kvalitet tillverkas inte längre. Jag tror att detta är en av få E38:or som rullat under 10k mil i Sverige. sterio: Om du funderar på att köpa så grattis! Du tänker helt rätt, det är när du ska verifiera dina tankar hos andra det blir problem:) Länk Den här besvarar hur en E38 på 8 år 30 k mil mår OM den fått omvårdnad och inte blivit använd som "kokssläde" eller "gasa fullt jämnt för det är så kul med hjulspinn och bredsladd". Något problem om året får du räkna med men inte ens i tillstymmelse av vad du får med motsvarande nyare bil och för att inte tala om värdetappet på en sån. En ägare, auktoriserad återförsäljare, vad väntar du på? Åk och köp, ta emd spade och gräv rabatt:) Mvh Asken |
|
|
Sorry jag läste -96 i förbifarten. Ingen vill ha en E32? Inte särskillt många vill ha en E38 heller, "facelift" eller inte... Men det är väldigt bra att det är en 6:a. Hade varit ännu bättre om den varit manuell. Det betyder väldigt mycket för driftsekonomin jämfört med 740/750. |
|
|
fin bi? absolut.. men seriöst hur gamla är vi? 7-serien till dig som är passionerad.. o då ska det inte vara non 728 utan iaf 740.. Jag tror du kommer ändra dig.. du skulle åka med ett störe leende i en 3/5-serie Khaless |
|
|
ps: finns en anledning varför anonsena på 7-serien finns kvar i minst 6 månader.. funder över det noga innan du köper den! Khaless |
|
|
Håller med, att jämföra med en 730 -92 känns inte det minsta relevant. Vi kan jämföra med en Scorpio från samma tid när vi ändå håller på. Inget ont om E32, det är underbara bilar på flera sätt men prismässigt är skillnaden stor. Khaless: Varför "ska det inte vara non 728"? Det är precis rätt bil för många, inte minst i tider med högt bensinpris. Säg att du pendlar varje dag men inte tillräckligt långt för att det ska löna sig med en diesel (eller att du inte tycker om dieselkaraktären), varför då inte köpa en bil med underbar komfort och en låg förbrukning? Jag är själv förtjust i större motorer men ibland väljer man att prioritera annat framför ett stort bensinkonto. Det är lyx till en rimlig peng helt enkelt. Jag kommer dock inte tvinga dig att tycka likadant. Nu handlar tråden inte om 728ans vara eller icke vara utan om ett enskilt exemplar. Min analys står fast med ett tillägg. Hade jag försökt sälja bilen i fråga hade jag satt en annan annonsrubrik och definitivt plockat ur mattorna som ligger i. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.