|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har en M3a E46. Kör ca 12 mil per dag med den och då mest landsväg. Med vinterdäcken ligger jag på 0.73 enl. färddator men då e de 110 punkt! kör jag med 19" ligger jag på 0.85 med en hast på ca 110/120 mest landsväg men lite stad... ökar jag till 130 ca blir de 0.89. hade bilen innan jag visste jag skulle pendla längre sträckor men jag e supernöjd, visst en 335D eller liknande hade varit trevligt men skulle sakna M3an oerhört..... vet inte om detta gav ngt men själva förbrukningen e jag sjukt nöjd med med tanke på att de e en M3a.... |
|
|
Terence: Man får gratulera till den låga förbrukningen, men jag kom aldrig ner på dina siffror även när jag körde lungt. Men bränsle förbrukning är ju inte allt.Man måste få ha lite kul också. Cado: Min bil är lite mer än bara chippad. Har inte hunnit mäta upp effekten men vi ska försöka nå 380hk Delar som är utbytta: Bränslepump, avgassystem, luftbox/insug. //Stefan |
|
|
förstår ingen som helst logik i jämförelse mellan en ///M och en Disel > ingen köper en ///M och snackar om förbrukning > ingen köper en Disel och försöker slå en ///M > alla kan köra snabb rak fram 0-100 that's my 2 cents |
|
| vore roligt att köra mot varandra, men eftersom din bil inte är bara chipad så blir det en annan historia skulle nog gissa på jämnt skäg. | |
|
Det fanns inget logik alls innan 335d med M-sport kom. Det är väl upp till var och en att jämföra, testa och utvärdera sina bilupplevelser. Själv har jag förmånen att både kunna åka "snål-snabbt" och är det någon som vill testa min diesel så går det bra. Alltid lika kul att få en reaktion ifrån någon som varit skeptisk till oljebrännare. Flera i min bekantskapskrets har bytt sina M5:or(e60) för att just förbrukningen varit på gränsen till ohälsosam. Dessutom är vi några grabbar som tycker om att jämföra bilar och vi låter varandra testa bilarna för att samla intryck och diskutera dessa. //Stefan |
|
|
Som bruksbil, och framförallt om man kör 7mil om dagen, så hade mitt val tveklöst blivit 335d alla dagar i veckan. Väldigt (!) imponerad av den motorn, och bilen i helhet. Om inte annat så för bruksvärdet; en 335d kan du utan problem lägga 3-4000mil om året med utan att den sjunker något fruktansvärt i värde. Om M3an ska hålla "kalkylen" är det betydligt kortare körsträcka som gäller. |
|
|
Min M3 drar ca 0,8 i 120 GPS-fart och 1,1 i blandad körning(bor i Stockholm). 7 mil om dagen är ganska precis det jag själv kör till och från jobbet och jag skulle inte vilja byta M3an mot en 335D. 7 mil om dagen *220 arbetsdagar = 1540 mil om året. Fullt normal årssträcka även om du till det lägger en 500 mil i "privat" körning. Visst är dieseln billigare i drift men du måste upp över 2000 mil per år innan det lönar sig med tanke på den betydligt högre skatten. Nä, förverkliga en dröm och köp en M3a, du kommer inte att ångra dig. Men om du ändå ångrar dig kommer du att ha midre värdeminskning på M3an än om du har 335an samma period. |
|
|
Jag hade en M3 -03:a innan min 335d M-sport och bytet gjordes pga utrymmesskäl. Jag är MYCKET nöjd med dieseln och den går att KÖRA ordentligt, som M3:an.. Det är ju 2helt olika tyer av bilar på ett sätt, lungnare gång med diesel, "enklare" och mer avslappnat att köra E91 än E46 M3. Sen är M3:an vansinnigt rolig att köra på högre varv och den är mycket råare i gången så klart. Kraft och fart saknas inte i 335d, det finns inga behov att att trimma den för att inte bli besviken, jag lovar. Åk till BMW och be om en provkörning av en 335d så får du se. JAg hade valt dieseln med dina behov, dock satt jag idag och suktade efter min gamla M3:a när jag kollade på bilder av den :) (men när jag körde ut ur garaget blev allt bra igen :) lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.