AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.559

Val av läder

Sida 1 av 2
Ho
181
Hofeistos
Dacia Duster -14
Om ni hade tre alternativ av läder, vilket skulle ni välja?

-Dakota Korallröd
Länk
Länk
Länk

-Dakota Sadelbrun
Länk
Länk
Länk

-Dakota Jadegrå
Länk
Länk
Länk

-Walknappa Camel
Länk

Antar att det är inte många som väljer ljus läder på grund av att det är inte praktiskt, stämmer det att det är väldigt kännsligt för smuts trots att det är läder och måste rengöras stup i kvarten.
Själv tycker jag att helsvart inredning är det tråkigaste som finns.
Är ganska intresserad av Corallröd, skulle uppskatta Era synpunkter.
Personligen så skulle jag satsa på det röda lädret. Jag har en bil med röd skinninredning som jag haft i drygt 3 år och jag blir fortfarande lika förtjust i inredningen varje gång som jag sätter mig i bilen. Det är visserligen en entusiastbil som inte används dagligen. Man bör väl kanske inte vara en fegis om man väljer rött skinn. :-)
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Sadelbrun i min smak men vad är det för färg på bilen ??

Henrik Larsson
M som i Motor
Ho
181
Hofeistos
Dacia Duster -14
Angående färgen på bilen så är det en annan dilema, eftersom jag kommer
skaffa m-peket till e92an så blir det antingen vit eller grafit metallic, finns inte mycket att välja mellan. Men om man kör utan m-paketet så är arctic eller space gray intressant. Det finns oxå individul men jag tror att man får slanta en del för det. Det lutar nog mot vit...

Bilen är tänkt att användas till vardags, MEN jag har inga barn, inga husdjur och kör inte överdrivet mycket... och en sak till jag är pedantisk.

Så Corallröd och Dakota sadelbrun... hmmm
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Som sagt sadelbrun tycker jag till alla dom färgerna du skrev om ovan =)

Henrik Larsson
M som i Motor
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Sadelbrun för att den inte är för skrikig som den röda men endå bryter av lite från övriga färger i inredningen .
ML
252
MLindqvist
540i (6 vxl) -98
En kompis har en 335iA (E92) som är vit med sadelbrun klädsel. Mycket snyggt, åtminstone det sadelbruna. Tycker inte att E92 gör sig särskilt bra i vit, men jag vet att det finns många som anser det motsatta.
Jag har en vit E91 med brunt läder. Det är en kombination som är riktigt snygg. Jag personligen hade nog tröttnat på rött i längden men Vi är olika.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
O, du är pedantisk ska du nog inte välja Jadegrå eftersom det verkar vara tji att undvika missfärgningar i ljust skinn. Sadelbrun är snyggt och praktiskt alternativ istället för alla svarta inredningar.

Vit bil med röd inredning tilltalar mig kortsiktigt, men det är tveksamt om hur länge man vill ha en sådan kombination.

Jag hade förmånen att kunna välja från BMW:s tyska "eventbilar" när jag köpte min 530. Märkte då att urvalet blev minimalt om man inte ville ha grå/silver utvändigt och inte svart invändigt. Tyskarna har stor dominans på svarta inredningar fast det är så mycket trevligare med något som bryter av.

**BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Personligen kan jag inte förstå alla dessa vita bilar som har blivit trendigt på senare tid. Det är riktigt tråkigt med vita bilar så var så snäll och köp en annan färg!

Men det är ju en smaksak... :-)
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Är tvungen att hålla med GE. Förstår inte detta med vit bil, de ser rena ut upp till två veckor efter att de är uthämtade hos handlaren. Sedan har tjänstebilsföraren är oförmåga att strunta i att tvätta den vilket gör att bilen ser ut som en gammal taxi.

Jag gillar inte vita bilar och drar alltid parallerna till en vit volvo 740. För mig är det en fruktansvärt tråkig fälg. Speciellt om man har svarta fälgar till. Nåt jag inte alls gillar. Ser bara ut som stora plåtfälgar. =).

Grått skinn och imolarött kan vara något om du frågar mig.
Det sadelbruna lädret var också riktigt snyggt bör också passa med imolarött.

Gör sig E92 i estorilblått? =)

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Är väl benägen att hålla med om att vit bil är lite (lamt) tråkigt och Opraktiskt .

Men det är som sagt tidigare delad så .
Är det verkligen så trendigt med vitt? Jag ser sällan andra vita bilar av nyare modell. E91 har Jag bara sett en styck av förutom min. Annars så verkar det vara Audi A6 och A3 som är poppis i vitt, men Audis vita färg är sannerligen inte vacker.
Man kunde ju gått med strömmen och tagit en sivrig eller grå, men det blir så jobbigt att hitta den bland alla andra då...;)
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Vitt är ju mode färgen nr ett.Tror att den trenden är över snart och jag är inte heller något stort fan av vita bilar.Komunens bilar brukar vara vita och städbolag m.m så det är ju inte någon färg som man förknippar med en exlusiv BMW passar bättre på en Omega -87a tycker jag.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag hade lätt valt jadegrå eller camel (?). I de tre bilar jag haft sedan 2000 har jag haft ljus läderklädsel (ljusgrå samt beige). Jag har dessutom två barn och det har inte varit några problem att hålla läderklädseln snygg. Visst dammsuger jag, använder skinnrengöring samt impregnerar, men det skulle jag ha gjort med mörkt skinn också.
ja vitt är ju modefäörgen nummer ett när det diskuteras på forum och när fabrikanterna ställer ut. Men Jag tror knappast att det är det när det kommer till att beställa bil hos handlaren.
Många skriver nog att de väljer mellan alpinvitt och nåt annat och sen så blir det nog det andra i de flesta fallen.

Ser Ni verkligen en massa vita nya bilar dagligen?
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
kolla i mitt galleri,mer klockrent blir det inte:)
Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
Som det ser ut enligt bilderna så hade jag nog valt Camel eller Jadegrå. Den röda är egentligen fräckast men frågan är om man tycker det efter något år?? Dakota Sadelbrun tycker jag är för mycket "diarré".

Heden
Audi RS6 -16
Angående modefärgen vit, jag läste i tidningen förra veckan att vit har passerat silver som den mest beställda färgen.

Mvh/ Niclas
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Det kan jag tänka mig.Hoppas att inte vit håller i sig lika länge som silver.Silver har väl varit poppis i snart tio år nu.
Ho
181
Hofeistos
Dacia Duster -14
Verkar som Sadelbrun har fått flest röster.....

Kan hålla med att det röda kanske man tröttnar på i längden. Det är väldigt utmärkande läderfärg, kan vara nog för skrikig. Jag tror att den faller bart.

Angående Jadegrå finns det motsatta synpunkter på..... knepigt. Det är inte många som har nämt det. Har kollat på en hel del bilder och ju mer jag tittar på de dessto mindre tilltalande blir den. Det gråa känns på ngt sätt kallt och jag vet inte om jag skulle trivas med det, dessutom är den VÄLDIGT ljus, för skrikig den oxå kanske. Vad tror ni?

Walknappa Camel har inte heller nämts så mycket men det är den som jag har börjat fundera starkt på. Den är ljusare än Sadelbrun och mörkare än Jadegrå..... kanske kanske

Sadelbrun verkar alla gilla och det är den som jag oxå känner startk för så hur blir det. Ett är säkert det står mellan Walknappa Camel och Sadelbrun.

Beträffande färgen på bilen så är det m-paketet som begränsar. Vit är inte förstahandsvalet, det är färgen jag får när jag kör med uteslutningsmetoden. Helst skulle jag vilja kunna välja mellan Arctic och Space Grey än mellan Vit och Sparkling Grafit. Som ni kanske märtk så är jag ute efter ljusa färger. En annan väg är att gå via individual, där finns det två färger som jag kan tänka mig, dessa är Moonstone Metallic och Aventurine Silver Metallic. Kolla individuallänken, Länk

Vad hade ni valt för färg? Svart är uteslutet.

Här är några bilder på Arctic
Länk
Länk
hittade inga fler, tycks vara ovanlig.

och Space Grey
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.