|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag är helt ny som forum användare, dock gammal passiv läsare. Tack till alla för all den värdefulla kunskap och information som finns att hämta här! Jag hade spanat runt efter en 750 under hela hösten fram till mitten av december innan jag hittade rätt. Första bilen som ordentligt väckte mitt intresse var 750iL:en från Lidingö med 'launch knapp' på stolen (omnämd i forumet senaste dagarna). Jag fick dock aldrig chansen att se bilen live. Det slutade i Tyskland med en normal lång, lite nyare och dyrare bil. Priserna känns nästan löjligt bra, mitt köp ser ut som följer: 750i 2001:a uttagen 2000/10 14.300 mil Orient blå, shadow line M-fälg 18 Allt orginal, 2 ägare, förra ägarbytet via BMW, rätt servicebok.. m.m. Väl inrökt, men sanering pågår och problemet börjar kännas uppklarat. Bilen är i grunden i mycket trevligt skick och historiken med mil e.t.c. känns helt trovärdig. Pris inkl. exportplåtar/försäkring från handlare: 12.600 Euro Efter höstens letande och inköp anser jag att det förnärvarande är Tyskland som gäller för 750. Ryanair till Lubeck kostar från 11 SEK + flyg skatt, bra hotell finns från ca 600 SEK. Hemresa på autobahn är bonus. Vinterdäck är dock det som ofta saknas. För övrigt kan jag rapportera att det fanns fler köpare än säljare på fina 750 i Sverige under hösten, att åka till Tyskland lättade på den stressen. Mvh |
|
|
jag bara måste tycka till,, ang:ljudet i min 740ial95 så är det riktigt duktigt även om kanske den djupaste basen inte klarar alltför hög ljudnivå myckert klart och fint med (dsp) om man sedan skall köpa en 750? dom är ruskigt dyra i service! en riktigt fin 740ial ger lika mycket bil för pengarna även om den oftast är något dyrare än 750. en v8 är trots allt en v8 |
|
|
Imorgon onsdag skall jag titta på min första 750iAL. Förmodligen lär man bli besviken men man måste börja någonstans. Det är en -96 18000 mil import 89000:-. Enligt säljaren var där ganska mycket gjort dock utan kvitto. Jag får titta känna och lukta. Känns som man måste ha alla sinnena öppna när det så småningom vankas 750 iAL. Jag återkommer efter morgondagen. Ni som har varit i samma sits som mig får gärna skiva några rader.. |
|
|
A asså jag har i alla fall enl min mening ganska kass ljud med dsp. e inget som känns fel, men det saknas fin diskant o det där rena ljudet finns inte. men det är nog som det ska vara med original. vsdå en v8 är trotts allt en v8? skulle vilja säga att en v12.a är trotts allt en v12.a... det låter till och med bättre när man uttalar det.. -V12... vadå ruskigt dyra på service? är 740.n så mycket billigare?? knappast. stift byter man inte så ofta, o när jag gör det så kan jag nog hitta 400spänn extra för att inhandla 4 extra stift för... det där e bara sånt därt rappakalja från dom som inte hade råd med dom "riktiga" bilarna LÄMNAR DU IN DIN 740 -95.a på bmw för service? nähe... trodde inte det... Dunkel... aha en -01.a nice. får gratulera. Jag handlade min i munchen området, på ren chansning. efter att jag kollat på en -99.a lang i hamburg. med grått skinn.. tyckte att skinnet känndes hårt o "ovälkomnande" o bilen känndes fel. så jag hyrde en smart o gasade järnet ner till munchen, handlaren hade inte äns fått in bilen för ett inbyte. så han visste inte så mycket innan bilen kom. vilket den gjorde precis innan dom skulle stänga... jag letade ganska länge, tyckte att det var ganska begränsat även i tyskland. jag hade bara en jävla flax just den dan... |
|
Scheckheft |
Hej rockabilly: "dom är ruskigt dyra i service!"? Den diskussionen har vi haft i flera omgångar och det finns fortfarande inget belägg för ditt påstående. Tigrus: låt oss veta hur det går. En sökning på Autosam här på AP ger inte direkt upplyftande läsning om företaget. Mvh Scheckheft |
|
hej på er..! jo jag skulle vilja understryka detta att 750'n är mycket dyrare i både service och delar typ det dubbla i pris! det är bara att ringa runt till dom olika ställen som säljer dessa delar.. så får du ditt belägg över detta. återkom gjärna den dagen du vet. och som sagt,,en v8 är enligt dom som vet en mycket bättre motor än v12'an men du som inte tyckte att din diskant räckte till,, funkar alla som dom skall? det kan ju vara någon/några som är pajj? det låter synd att alla tycker erat originalljud är kass lyckans mig som köpte en med bra ljud. |
|
| rockabilly nu är du ute å cyklar,här är en som har haft 4st V12 o kört ca 15000mil med varje bil då kan du säkert räkna ut vad jag har för erfarenhet av v12! | |
|
jag vete fan, men jag tycker att det e ganska humana priser på delar till bilen. Mercedes e betydligt dyrare, till och med ford är mycket dyrare. asså prylar kostar stålars, det ska man väl ha i bakhuvudet men jag tycker inte det e särskillt dyrt bara för att det e bmw. böt kombiinstrument, gick på ca 4 lapp. det kostar det till en vw passat åxå.. så... skulle vara kul o jämföra ljudet med en motsvarande bil faktiskt... kan man plocka bort det där dsp-jiddret, det ställer nämligen till problem för det verkar inte finnas några dsp-adapters att uppbringa. eller kan man slänga ut hela skitet, för det suger faktiskt ganska rejält. o ersätta det med nått vettigt 7" tuchscreen som har samma funktioner.. för om man bryter ner det så här.. Radiodelen e ok men kunde vara lite mer informativ. kassetspelaren- ingen komentar cd-spelaren- finns ingen.. cd-växlaren - e föråldrad ingen mp3, ingen cd-text, o vem fan har cd-skivor numer? DSP - onödigt trams telefonfunktion - gammalt o ganska kass, ok går att byta ut mot bluetouth men det verkar ändå vara så-där.. Tv - funkar ju ändå inte utan att byta ut tvmodulen för en nätt summa av ca 5-10 papp Nav - cd föråldrat, inte särskillt bra, dåligt med funktioner. Färddator - ok jag håller med den försvinner, men saknar man den da? den finns väl ändå kvar i instrumentet.. eller? Köppte en kenvood 7200 dubbeldin stereo till min arb bil. den har ju allt detta fast 100ggr bättre. ipod funktion med video. inbyggd nav hela europa. dvd. osv. osv. hur får man den i bilen utan att det hela ser "ombyggt ut" man vil ju ha kvar orig looken. hmm... kanske fel tråd...sry WAN. jag vill åxå ha en 760.. |
|
|
Så har man testat sin första 750i. Maskinelllt kändes den bra. Det som var mindre bra var att det fattades servicebok. Den hade enligt försäljaren slarvats bort av den firman som servat bilen sist(bullshit!)ursäkta nysningen. Sedan var mycket bytt på bilen undertill. Spindelleder stabbstagg m.m. Allt enligt säljaren. Detta var gjort enligt säljare 1 i Turkiet o säljare 2 i Saudi Arabien. Hmm.. Den hade ca 19000mil på mätaren. Kan egentligen varit 29000mil vilket är ganska svårt att avgöra. Jag tyckte att bältena och framdörren var ganska slitna om man jämför med min egen Bmw 320i-00 som gått 13000 mil. Lacken var i mkt gott skick. Inga stenskott så den måste varit omlackad vilket i och för sig inte gör något. Den såg bra ut i motorutrymmet. Motorn lät bra på tomgång. När de startade den så lät det lite från remmarna men det slutade när den var varm. Den kändes lite smått orolig på vägen men det kan vara en vanesak innan man lärt känna bilen. Säljaren begär 89000:- vilket känns mkt. Jag funderar på ett test av bilen och efter det kanske bjuda runt 65000:- om testet inte avskräcker. Jag tyckte även att klimatanläggningen kändes lite skum fast det är absolut inte Bmw:s starka sida. Tycker generellt att Bmw klimatanläggnigar är dåliga om man jämför med andra prestigemärke. Det blir väl till att jaga vidare. Vad säger ni? |
|
|
89000 känns spontant extremt dyrt för en 750 från 96, framförallt om historik och skick är tvivelaktiga. |
|
|
den gamla kliman med dom dära vridrattarna suger häst, men den e väl numera ersatt av den "modernare" varianten. tycker faktiskt att kliman funkar kanon, det som e lite irro e att kliman bak inte aktiveras/sätts på när man startar bilen, detta måste man liksom göra bakifrån. turkiet? saudi? jag vet hur man kör bil i saudi.... inte nått pluss där inte. tyvärr så blir dörrhandtagen väldigt lätt slitna pga att dom e läderklädda, iofs snyggt när det e nytt men, ser jävligt slitet ut i förtid. man får byta hela dörrsidan. för en liten nätt summa av ca 8 lax. på dom flesta andra bilarna går det faktiskt att byta bara hantaget löst... |
|
|
Hej, ..Turkiet, Saudi Arabien, borttappad servicebok trots annonsens 'komplett ifylld servicebok'. Kan dom visa papper på att den kom från Turkiet och inte Afganistan? fel bil, fel pris, fel säljare. Varför bekymra sej med att lägga bud? Jag kan ju ha fel, har inte ens sett bilen men... Visst de eftermonterade fälgarna och nedlackningen gör bilen snygg men... Mvh |
|
|
Du har nog rätt. Detta exemplar känns tvivelaktigt. Såg att Autoslottstaden Ab har en 740i-99 endast 13500 mil. Det får bli en titt på den. |
|
| men det där är ju en -98..... | |
Scheckheft |
Hej Som tamtech påpekar en prefacelift årsmodell 98. 5 ägare sedan maj 04. Jag ställer mig frågan hur det är med underhållet av fordonet med tanke på så många ägarbyten. Något att forska vidare i. Mvh Scheckheft |
|
Hej!! På blocket finns det en bizzart fin 750ia -95 för inga pengar alls...Under Fynd..Åk och kolla på den... |
|
Gemini__ |
Kan du inte lägga upp lite bilder till din annons? Skulle vara skoj att kika på då det enl. uppgift är en av de absolut finaste E38:or på marknaden. //Thomas |
|
Det är en mycket fräsch vagn...har haft 3st sjuor... Priset kunde lika gärna varit 80000 enl min bedömning:-) Ett mail till killen och du får bilder...så gjorde jag..Hi Hi.. |
|
|
Italienimport.. 1 ägare, Alltid servad på BMW,full bok,seriös.. 110 Procent rostfri..inga bulor..bara 47900...Verkar vara ett riktigt klipp.. Fick grymmt fina bilder av killen...:-) |
|
|
Antar att det är denna: Länk Tyvärr försvårar nog det blåa SCHiinnet i kombination med milskräck en försäljning. Hade jag inte redan haft en ql pendlarbil hade jag varit intresserad annars! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.