|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nya fälgarna är hemma och nya däck ska inhandlas. Fälgarna är 19" 8.5 fram och 9.5 bak. Vilka däck dimensioner får plats på en 120dM? Passar 235/35/19 i fram och 265/30/19 i bak utan att ta i? Har även funderingar på 225/35/19 i fram och 255/35/19 i bak. Vad passar? | |
| Fälgarna har ET40 fram och ET45 bak. | |
| Du vill köra 225/35/19 fram och 255/30/19 bak. Du vill även köra med Continentals däck då det är ett smalt däck. Det är inte alltför många däcktillverkare som erbjuder däck i dimensionen 255/30/19, men utav dessa få så är Continental det överlägset smalaste utav dem. | |
| Jag vill helst ha 235/35/19 i fram och 265/30/19 i bak men är orolig över att det inte ska få plats? Där av mitt sista val 225/35/19 i fram och 255/30/19 i bak som jag vet ska passa. | |
| Jag kör med 235/35-19 runt om och det går bra. Däremot tror jag det kommer bli trångt bak med 255 men det kanske går | |
|
ryk 330xi, Du kan inte säga att 255 kanske går hit och dit. Beroende på fälgens inpressning kan det ta i med 155or bak på ettserien. Så man kan inte säga att en viss dimension funkar och inte funkar. |
|
|
Dennis82 Men ursäkta herr besserwisser. Om du läser tråden så har han ET45 bak och då TROR jag det kan bli trångt med 255. Jag har ET40 (om jag minns rätt) och 235 och det är inte mycket plats över. |
|
|
More Kom just på att vi kört med 265/35 18 på pappas 130i. Det var på kinnekulle i sommras. Dom tog däremot i som tusan så det var gummi på hela skärmkanten och däcken blev skrot efter det. Det var mischelin pilot sport cup däck. Fälgens et är jag nästan säker på att det var et35. Så nu är jag benägen att ändra mig till att 255 med et45 kanske rent av är möjligt. Dock kommer det inte vara mycket marginal, kanske räcker med att valsa kanterna annars. |
|
| Gör som jag skriver i mitt första inlägg och ödsla inte tid på folk som "tror att det kan funka". | |
|
Eller så försöker vi svara på frågorna efter bästa förmåga... Frågan löd "Passar 235/35/19 i fram och 265/30/19 i bak utan att ta i?" Har du svaret Dennis, nähä inte du heller? Varför ödslar då DU tid att säga att mindre hjul passar? |
|
|
dennis82 Perssonligen tycker jag att jag har bättre svar än du. Jag har ju testat olika lösningar och berättar om dom erfarenheterna. Du säger ju bara vad han vill ha utan att du veta vad han vill ha. Lägger ner pajkastningen med dig nu då det inte ger något att diskutera med en besserwisser med taskig attetyd. |
|
|
9,5" ET43 med 255-däck bak. Länk 9,5" ET45 med 255-däck bak. Länk |
|
|
9,5" ET27 med 255-däck bak. Länk Länk |
|
|
Julleruff, tack för hjälpen! 225 och 255 såg helt perfekt ut! Några tips på vilka märken jag ska söka mig till om jag har ett max pris på 5-6000kr för 4st däck. Vill köpa Nankang NS-2 men dom finns inte i 255/30-19. |
|
|
Det är sjukt jobbigt att jag får så mycket skit när jag bara försöker att hjälpa. Jag är nog den enda här på forumet som själv provat mig fram, men för det får jag bara en jävla massa skit. 255/30/19 är en svår dimension då det inte finns så många fabrikat att välja mellan. Därför är det svårt att få fyra däck för 6 lock. Ta smällen och köp Continental då alla andra fabrikat är så jävla breda att du riskerar att det tar i hela tiden. |
|
| Något speciellt Coninental däck, åf? | |
|
Dennis, kanske beror på hur du uttrycker dig? Eller tror du att det beror på något annat? Om du rannsakar dig själv kanske du kan komma och påstå att du får orättvisa tillbakahugg... |
|
| Continental har bara ett däck i den dimension du söker. Dackonline eller nordendack är två däcknasare med bra priser! | |
|
"Det är sjukt jobbigt att jag får så mycket skit när jag bara försöker att hjälpa." En sann martyr har talat! Dennis82: denna tråd är inte den första du skapat dålig stämning i. Kanske är det dags att börja fundera över hur produktiv din juvenila kaxighet är i längden. God helg |
|
|
Sluta bråka grabbar! Jag hittar inte Continental någonstans. |
|
|
Dennis82 Jag har hittat 255/30R19 både SportContact 2 och 3, vilken är att rekomendera? Är lite nyfiken på hur du vet att Contis däck är "tunnare"? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.