AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.034

När blev ni "kära" i Bmw?

Sida 2 av 2
Det var när farsan hade sin silvergrå 323 E30. Jag växte liksom upp med den bilen. När jag var riktigt liten(2 år eller nått) och hade svårt att sova, fick han ta ut mig i bilen och antingen sitta där en stund eller köra runt kvarteret. Det hjälpte! =) Vi gjorde många spännade utflykter i den, farsan och jag. Så det var väl där som man verkligen fastnade för BMW. Helt underbar bil. Sen kom en av de tyngsta dagarna i mitt liv. 323an skulle bytas bort, mot en rymligare Peugeot 405 SRI Kombi. Jag hade riktigt svårt att förlåta honom för det.

Kollade faktiskt upp bilen för nått år sedan och det är en kille i trosa som har byggt racebil av den. Riktigt kul!
BM
75
BMW_Troll
318i -85 (E30)
320i -92 (E36)
318i -90 (E30)
520i -97 (E34)
Det var nog när min sambo sparka igång min nyinköpta 318i -85 i april 2007, det var något speciellt när jag fick sätta mig bakom ratten i MIN BMW, han hade en 323i när vi träffades och 316i när jag köpte min, och visst var de suveräna, men det var ändå den gången det klickade till och jag fattade vad körglädje var.
Första minnet är från 70-talet när min morbror åkte runt och sladdade med mig i en grön 2000, köpte dock inte BMW som första bil.

Det blev på åttiotalet i dubbel bemärkelse, polarens storasyster åkte E28 528i och jag blev kär både i bilen och systern...det enda som finns kvar är delar av hennes komponentstereo som ligger i ett skåp i köket.
*snyft* (vart hon tog vägen har jag ingen aning om.).

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Det var nog Bmw:n som blev kär i mig.
Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

I mitten på 70-talet, och det blev kärlek vid första ögonkastet när min far kom inkörande med en nyinköpt 3,0 CS.
Efter det så har BMW varit No 1.

///BMW CS #6780
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död.///M

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.