AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
40.526

Någon som har köpt 520 03:a på Blocket?

Sida 4 av 7
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Zimt är färgen på dina stolar och edition sport namnet på hela paketet med inredning och utsida.

Nej, det finns väldigt väldigt få sådana bilar i Sverige. Så du kan vara lycklig =).

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Mp
90
MpFire
BMW 520 M-sport Individual -03
Herr Gaspedal:

Varför jag frågar är bara för att själv ska få en uppfattning av hur många det finns samt hur nöjd man själv kan vara att inte alla har en likadan bil som mig...inte för att skryta eller utmärka bilen på något sätt alls.....

Fanns bilen som en färdig individuall modell att välja med Zimt eller var det något första ägaren kombinerade ihop??

MVH / A

"BMW, När Du Älskar Att Köra"
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Som jag skrev tidigare,så var det ett paket som hette Highline Edition Sport,där alla bilarna var Carbon Svart med Zimt läder.Vet dock inte hur många som tillvärkades.Tror att dom bara såldes i Tyskland.Dom såldes iallafall inte i Sverige.
Sen fanns det också en Highline Edition Exclusive.Här var alla bilar Cosmos Svart med beige skinn.
Dessa 2 paketen fanns båda till sedan och touring.
Fanns 2 fina broschyrer,en till sedan och en för touring.Dessa finns till salu på Ebay.de ibland.Är riktigt fina,kan forsöka fixa lite bilder.
Mp
90
MpFire
M.A.

Det vore roligt om du kan ordna..

MVH / A

Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
För man ställa frågan om hur mycket du fick ge för bilen?? (hittade inte det i tråden men kanske missat)

Det kan inte bara vara jag som är nyfiken.....

Grattis förresten!
Mp
90
MpFire
Newman:

Den första ägaren som jag kontaktade och som sedan la ut en annons på blocket importerade bilen från tyskland 2006-06-18.

Han bestämmde sig för att sälja bilen fram till nu då de fick tillökning i familjen (deras första barn).

Jag startade tråden 2007-12-25, då jag såg att bilen var såld, då fick jag vänta tills den nya ägaren hade registrerats på vägverket, vilket tog några dagar extra pga. jul helgen osv.

När jag fick tag i den nya ägaren altså ägare nr: 2 så frågade jag honom om han var intresserad av att sälja bilen, och till min stora förvåning så valde han att sälja den till mig.

Inte för att det var några som hellst fel på bilen eller liknande utan det var mer ett impulsköp samt att försäkringen var något för dyr på honom då han inte hade kollat upp detta ordentligt innan han köpte bilen.

Så jag köpte bilen av han och står nu som ägare Nr: 3

Men jag vette fan om man kan säga att det har varit 3 ägare på bilen med tanke på att den 2 ägaren hade bilen i 1 vecka , knappt de!

Hursomhellst så fick jag betala samma pris som ägare Nr:2 hade fått ge för bilen som han ägt/haft 1 vecka.

Det var synd att det blev strul när jag skulle köpa den från den 1 ägaren med tanke på att det nu står en x-tra ägare på bilen, men det spelar ingen roll för han stod som ägare i 1 vecka.

Jag är hur glad somhellst att jag fick köpa den av honnom för jag gjorde ett riktigt kap, bilen är UNDERBAR!!!

Så ligger det till.

MVH / A

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Då har jag fixat lite bilder från Highline broschyrerna.
Här är en bild på Highline specarna.
Länk
(Klicka på "All Sizes" för större storlek)
Jag kom ihåg fel.Även Highline Exclusive var Carbon Svart.
Sen kunde man på Touringen välja bort Champagne resp. Zimt läder,
till förmån för Bicolor läder.
Lite flera bilder:
Länk
Länk
Exclusive:
Länk
Kan även lägga upp Specen för Touring,om någon är interesserad.
Mp
90
MpFire
M.A.:
'Häftigt...Zimt bilen är full utrustad,,och då menar jagverkligen det ,,kolla bilden....den har allt

MVH / A

Scheckheft
Hej
Highline varianten är verkligen lyckad. Påminner en del om E38:ans Highline varianter.
MpFire: sorry men Zimtbilen är inte "fullutrustad". Enligt specen saknas bl a sidogardiner och autom. avbländb. sidospeglar

Mvh
Scheckheft
Mp
90
MpFire
Scheckheft:

Oj då missade visst detta....

Men väl utrustad om inte annat...;)

MVH / A

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
M.A tackar för bilderna =).

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
M.A: Stort tack för dem. Highline Sport har totalt däckat mig. Får återkomma med konstruktiva kommentarer om ett sekel eller så när jag mig...

MrFire: Jag nöjer med med att skriva en rad innehållslös text...du vet ju vad jag vill ha :)

PS. Om någon börjar ringa obscena samtal till dig nattetid så skyller jag allt på M.A, ty hans länkar var det värsta! ;)
Mp
90
MpFire
Freddesix:

Roligt att du tycker om den......tydligen så såldes inte denna modell i Sverige vad jag har hört.

"Tror att dom bara såldes i Tyskland.Dom såldes iallafall inte i Sverige."

-Enligt M.A.

Jag har personligen inte sett någon sådan tidigare....Någon annan som har det???

MVH / A

Med tanke på antalet "riktiga" individual-bilar som sålts över disk i Sverige totalt sett så skulle även jag bli mycket förvånad om någon ur denna kollektion hittat ut från en svensk handlare. Säkert kunde de tagit hem ett exemplar om viljan och pengarna fanns hos kunden, samtidigt tror jag inte att man aktivt marknadsförde denna kollektion i Sverige. Däremot finns en del bilar med kompletta individual-paket, bl. a ett par Z4or och en och annan 6-serie. En av de sistnämnda var (är?) nyligen till salu på blocket, då med komplett individual-komposition. Vill dock minnas att kombinationen i det fallet in var någon höjdare.
Mp
90
MpFire
Det stämmer bra...

Då var det dags för mig att kasta in en påminnelse igen :)

Dessa kommer att fortsätta tills bilderna ligger uppe. Vissa bilar accepterar jag helt enkelt inte att missa, ty detta är en bil som i mina ögon är så rätt utrustad att det blir till att snyta in bettskenan varje gång en ny dyker upp på mobile.

Vamos, amigo MpFire!
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Hittade Highline broschyren tillsalu på Ebay.de.
Länk
Mp
90
MpFire
M.A.

Någon som vet hur man ska lägga bud? måste man vara inloggad?

Jag vill gärna köpa brochyren men kan inte tyska...

Någon som kan hjälpa..?

MVH / A

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Man måste bli medlem på Ebay.Det kan du göra på denna länken.
Länk
När det gäller betalning,så underlättar det om man har internetbank,då kan
du göra en överförning till säljarens bank med hjälp av IBAN/BIC koder.
Mp
90
MpFire
M.A.

Det lät nästan för besvärligt....

men men vi får se.

MVH / A

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.