|
Sida 1 av 7
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar om det är någon som har köpt en 520iM som var annonserad på blocket för 2-5 dagar sedan ???( i Nacka, Stockholm) En 520iM, årsmodell 03, mil 11000..???? Begärt pris 120.000:- Slut pris 115.00:- MVH / A | |
|
Var det den som var en ovanlig Edition Sport? There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
| Hur menar du??? | |
|
Carbonsvart bil med Zimt inredning. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
| Stämmer bra,, vet du vem som har köpt den? | |
| Men varför vill du veta det??? Var det din bil eller ville du köpa den?? Du måste var lite mer tydlig!! | |
Gemini__ |
Efter påtryckningar i sin andra tråd skrev han mycket utförligt vad saken handlar om: "Jag hade behövt komma i kontakt med köparen." En liten notis bara. Han verkar inte vara angelägen att komma i kontakt med köparen längre då det klart och tydligt står "hade" |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
men är det inte bara att kolla upp regnumret? Får man gissa att MpFire har upptäckt mätarfiffel? Mvh Johan |
|
Lugn i stormen allihopa,, nu tar vi och reder ut detta! civ98ssu: Jag skulle åka och betala den och sedan när jag ringer säljaren så säger han att den är såld.... lite irriterande! När man sökt och äntligen hitta bilen man ville ha och man är överrens så säljer han den bara! Gemini__: "Efter påtryckningar i sin andra tråd skrev han mycket utförligt vad saken handlar om"....är det polisförhör eller!?? Jag startade två trådar för att få ett snabbt svar, det handlar inte om något annat bara så du vet! Man känner sig djupt besviken när man blir lurad om man kan kalla det för de. Johan (AutoPower): Går ej att kolla upp det då säljaren fortfarande står som ägar, altså det jag menar är att ägar byte ej skett ännu p.g.a. den långa jul helgen. Det handlar inte om något märatfiffel eller nått annat mygel som du kanske märker. För er andra som har era konstiga teorier så kan ni ju söka på: "Pris på en 520 -03:a "Fullutrustad" på forumet: Försäkring & Värdering, så ser ni att jag ställde frågor om denna bil samt vad den är värd osv, för ca 1 månad sedan då jag tittade på den första gången. Då var den ej utannonserad på blocket utan säljaren hade en säljes skyllt på sin bakruta på bilen. Säljaren la ut en annons 19 dec konstigt nog när vi var i kontakt med varrandra och jag skulle åka till honom för kontant betalning av bilen! Ni får ursäkta om man blir "lite" upprörd men det kan jag lova er att ni också hade blivit om ni var i min sits!! Först hittar man drömm bilen med all utrustning osv som man sökt efter flera månader och sedan så säljer han bara den.. MVH // A "BMW, När Du Älskar Att Köra" |
|
|
Man måste söka på: Pris på en 520 -03:a -Då hittar den, det går altså ej att söka på: Pris på en 520 -03:a "Fullutrustad" -Då hittar den inte. MVH // A "BMW, När Du Älskar Att Köra" |
|
|
Du intresserade dig för bilen för en månad sedan och är upprörd över att säljaren sålde till en som var "lite" snabbare än dig med cash?!?! Du vet att säljaren sätter in en annons men agerar inte?! Jag tror du får bita i det sura äpplet, som du beskriver det så är det bara dig själv du har att skylla. Lite nyfiken är jag, vad ska du göra när du väl spårat den lyckliga köparen? |
|
|
Jag har råkat ut för samma sak, och tyvärr finns det endast ett sak man kan göra: bend over... Eller så kan man lära sig av hela grejen, och vara först på plats med cash. |
|
| Varför vill du ha kontakt med den nya ägaren? Han kan väl inte ha gjort något fel? | |
|
Man kan ju göra som K1zmo och bjuda över han betalade 10tkr till den nye ägare så fick han bilen han ville ha, så det är väl bara att be om telefonnumret till köparen av säljaren och säga du får 130tkr! Sen så har du din drömbil! Stephan |
|
|
Ja ni vad ska man säga,,,det händer iallafall ingenting utan att agera, så är det bara! Man måste vara på plats med cash, men vi var överrens och han hade mitt nr så jag vet inte riktigt vad som gick snett? Hursomhellst så ser man ju vem som är ägaren ganska snart då vägverket har fått in pappret. MVH / A "BMW, När Du Älskar Att Köra" |
|
| Varför vill du ha kontakt med köparen? Är tanken att försöka köpa den till ett högre pris än vad han gav för den? | |
|
Man kan ju alltid kontakta han, han kanske gjorde ett impulsköp??? "BMW, När Du Älskar Att Köra" |
|
| Annars verkar det ju finnas fler E39:or till salu, än det finns köpare just nu.. | |
|
Anders-72; Visst gör det det men hur många vill man ha av dessa? Dom flesta ger noll köpimpuls... Jag har aldrig hört talas om en Individual 520i (Carbon/Zimt eller Carbon/bi-color grå) innan denna, dom flesta är 530d, ett fåtal 530i och 540i samt 525d förekommer också, men 520 aldrig... Det finns svenssonbilar och det finns motsatsen detta är motsatsen=) Stephan |
|
|
Edition Sport i 520 version är inte helt vanliga men förekommer. Dock så är modellen extremt ovanlig i Sverige och jag har faktiskt aldrig hört talas om en svensksåld tidigare. Men kollar du i Tyskland så finns det många identiska bilar de såldes under namnet "Edition Sport" under modellår 2003. Visst finns det 520i Edition Sport men de är dyra i Tyskland. Det är som Stephan säger, de flesta är dieslar och vill man ha en som gått runt 10 000mil så får man lägga ungefär 20 000Eur. Länk En till Länk Länk Men har du vetat om bilen länge så är det lite av din miss. Det finns många som letar rätt bil och ligger rätt bil lågt till i pris så är det alltid fler som är där och rycker. Nu kan jag nästan garantera dig att det lär inte dyka upp fler Edition Sport på blocket under en lång tid. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Stephan735i & Herr Gaspedal: Nog för att detta saltar såret men, om man utgår ifrån informationen enligt nedan kan man säga att bilen var värd 110.000:- .(?) Dum fråga kanske men man känner sig "dum" nog som inte tog tag i det? Info: ---------- BMW 520i M-sport -03:a Miltal: 11000 Växellåda: Manuell Färg: Carbonsvartmetallic Utrustning: --------------- *M-sportpaket från fabrik (Allt som hör till från ratt till vinge på bagagelucka) *Helläder -Individuall- (Camelfärgat) *Sportstolar *AC/dubbel klima *Färddator *Navi 16:9 *Förberedd för Tel *PDC ( Fram+Bak) *El uppvärmda stolar *El glastak lucka *El hissar runtom *El speglar med uppvärmning + infällbara *El gardin bak *Automatiskt avbländbar bakspegel + sidospeglarna *Armstöd fram samt bak (Skisack bak) *Regnsensor *Larm *Orginal Individuall Velour mattor Har säkert glömt något..... Bilen är en direktimport från Tyskland med endast en ägare i Tyskland samt en i Sverige. Bilen har full historik, serviceboken´s stämplar stämmer med miltal som finns på de olika papprena, dsv, allt går rätt ihop. Bilen är endast servad på ett och samma ställe i Tyskland, där den är köpt från ny. MVH / A "BMW, När Du Älskar Att Köra" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.