AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
4.324

Mysko knapp på framstolarna, 750iL -96

Sida 1 av 2
Hallåj,

Upptäckte en mysko knapp som återfinns på båda framstolarna i min nyköpta 750iL -96: Länk

Vad fasen är den till? Omnämns inte i instruktionsboken, åtminstone.

Bilen är svensksåld, men är av någon konstig anledning beställd med utrustningskod 820 - Latin American Version.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Händer det ingenting när du trycker på den ? Katapultstol kanske.
Nej, inget händer när jag trycker på den.

Min första tanke var att det kanske var en sån skojig mojäng som finns i vissa av BMW's Security-bilar, det vill säga en knappt för att stänga av Airbagarna, ifall man behöver ramma ett annat fordon :D

Mvh,
Kalle
___
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Så säljar fick äntligen tummen ur...?
Bilen verkar fin så grattis till den. Du har alltså köpt en bil designad för den colombianska drogkartellen?
Det finns inte stora "hasplåtar" under bilen och ovanligt tjocka rutor i dörrarna? =)
ser ju ganska eftermonterat ut.... till t.ex värmestol etc etc

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
A Lind,

Jo, det är faktiskt dubbelglas i rutorna! :-O

En annan Crew-medlem var övertygad om att bilen beställdes till Castros 70-årsdag, men fick avbokas och hamna på "neutral mark" i samband med kuppförsöket :D

Det SKULLE kunna vara eftermonterad värme i stolarna. Skall prova om det blir "eld i baken" nu på väg hem från jobb :)

Mvh,
Kalle
___
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
de borde väl vara std?
WAN,

Ja, visst borde det... på en bil i Skandinavienutförande. Min är ju emellertid i Latinamerika-utförande, så några knappar för värmestolar finns inte på den vanliga platsen i mittkontolen :-/

Mvh,
Kalle
___
WA
2.343
WAN
de verkar som du inte har amerika nr skylthållaren heller?
WA
2.343
WAN
minn fd bil Länk
Scheckheft
Hej
Knappen ger direktkontakt till Fidel. Endast i Latinamerikautförande. Någon annan förklaring har jag inte
Men plockar sidostycket för att kolla vart kablarna går. Vi väntar med spänning

Mvh
Scheckheft
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Måste vara till missilerna, kolla nästa gång du har en såskopp framför dig ;)

leta lite så finner du rökmaskin och olja också ^^

//Bjerser

BMW - over 300 (s)miles/hour
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det måste vara en sidokontakt med den latinska hettan, en frisk fläkt från sidouttaget kanske?:) Elvärme i stolen verkar det mest logiska om det inte finns någon knapp mitt på panelen, eftermonterad, t e x i Halmstad för att motsvara Skandinavien utf? Tycker mig känna igen knappen från en äldre peugeot-minibuss där elvärmestolen styrdes så.
Gissningsvis borde det bli bra mycket billigare att använda stddelar tillgängliga till många fordon än att beställa originaldelar och eftermontera.
Mvh
Asken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Har du strålkastarspolare? Det satt std på bilar specade för den svenska marknaden. Då ingår extra stor spolarvätskeburk, eluppvärmda spolarmunstycken och lite annat. Tanken borde gå att eftermontera, sitter nedåt höger hjuöhus till och är på 6.x liter.

Du kanske hittar en gömd humidor någonstans där förbandslådan skall ligga som tröst?:))
Mvh
Asken
Strålkastarspolning och jättestor behållare har jag (även om den inte verkar fungera fnv).

Knappen har som ni ser bara två lägen. Jag provade bådadera utan att min röv för den sakens skull blev det minsta rostad.

Min nuvarande teori är att om man har en passagerare, skall ställa in värmen på kliman till lägsta möjliga (16 grader), både förare och passagerare trycka på och hålla inne respektive stol-knapp i tio sekunder, samtidigt som föraren skall klicka 10 ggr i rask följd på BC-knappen på blinkersspaken. Då förvandlas PDC-sensorerna till laserkanoner som dödar allt inom en tjugo meters radie från bilen.

Mvh,
Kalle
___
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Tycker att den borde ha med stolen att göra p.g.a placeringen. Det är inte så att man stänger av alla justeringsfunktioner på stolen med den? Eller att den är kopplad till stolvärme som slutat fungera. Pilla ur den och titta om den är ansluten.
lob
Kan möjligtvis föregående ägare bistå med lite info möjligen....

Länk
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Garanterat eftermonterat, det ser man ju på färgen och utseendet. Lyser den när du trycker den i nåt läge? Ser ut som det ska finnas en lampa i det vita fältet. Kanske en M Sport-knapp!!

"Vilken är din favorit-pedal?"
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
NOS ??

GOD JUL

In God we trust, All others pay cash///
Visa användare
302
Filling
Bmw 735IA -87
Kommer helt osökt att tänka på denna minst sagt klassiska tråd när jag läser detta!--> Länk =)

Du har inte kollat så att det inte ramlar ut en näve spanska ryttare bakom bilen när du trycker på knappen?
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Vi måste lista ut vad detta är, hade din bil och e39:an med avlystningsutrustning samma ägare?

BMW - over 300 (s)miles/hour
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.