|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
Limpsson: Får du någon respons och isf hur många verkar vara intresserade? Jag hoppas att den äldre generationen inte blir avskräckt när det snackas en del om bankörning. Tycker det inte går att poängtera det för ofta att det komme finnas alternativa saker att göra då vissa vill köra på bana. Fast jag tillhört dem yngre så är det inte bankörningen som lockar mig så jag hoppas att man drar sig för att vissa intresse bara för att det finns ett stort intresse för bankörning. Bra jobbat Fantastiska Z4:an. |
|
|
Jodå lite respons har vi fått men vi får väl vänta lite till trodde att det skulle vara fler men jag tror att det kommer. Alla kanske inte har varit på sidan på ett tag . Men som sakt intresse finns men jag tror att vi kan bli rätt många \\\Linus linusandersen@mac.com |
|
|
Skall ringa de instruktörer vi fått inbjudan från imorgon och höra vad som gäller och kostnad. Återkommer så fort jag vet något mer. Även om jag tillhör de "äldre" så är det inte bankörning som lockar mig utan föredrar att cruisa, och hitta en social gemenskap med likasinnade z-ägare. Men visst skulle det vara kul att testa z:an på bana försiktigt... //Janne |
|
|
Har ikväll haft ett 1-timmas samtal med instruktör på Kinnekulle. Det underlättar om alla är med i BMW CS, då kan det anordnas en licens, pr-licens. Original BMW försäkring gäller då man kör på bana. Men visst det är inte enbart bankörning vi fokuserar på, trafiksäkertsövning för alla övriga och framför allt en social gemenskap med alla z:a-ägare. Skall i veckan få ett förslag till upplägg på en heldag i Kinnnekulle, som förhoppningsvis täcker alla z:ors behov (och ägare). Matz o Mia som är instruktörer har anordant flera träffar på Kinnekullle för BMW CS och även andra. Besök gärna deras sida där du kan läsa mer Länk Men den stora frågan återstår, hur många är intresserade av en nationell träff bland z:ägarna i slutet av augusti på Kinnekulle ?! //Janne P.S Återkommer i veckan då jag fått ett förslag på dagen från Matz o Mia! |
|
| Jag är såklart intresserad -låter som en utmärkt idé! | |
| Mycket intresserad av en bankörning på Kinnekulle i aug. | |
|
Jag är på =) \\\Linus linusandersen@mac.com |
|
|
När BMW klubben kör tror jag att man måste ha en original hardtop och störtbågar för att få köra. Om det är OK med en roadster utan hardtop skall jag göra allt för att vara med. Jonas Andréen |
|
|
Kommer om dagen passar in i schemat. /Pane |
|
|
Skall följa med och se hur det blir , hänger gärna med , kul att träffa några z4C kompisar |
|
|
kommer hursomhelst, men det skulle vara kul att ta några varv fast man inte har någon hardtop //Calle "M Needs No Gimmicks" |
|
|
Kom igen nu alla det måste väl vara mer som har intresse? \\\Linus linusandersen@mac.com |
|
|
Jag är intresserad! Z |
|
|
Jag hänger på Vi som inte vill åka bana kan väl ta en tur runt Kinnekulle på små krokiga vägar. Ta en fika på toppen och kolla in varandras bilar,snacka o ha allmänt trevligt tillsammans |
|
|
Tjena! jag är nog intreserad med om det stämmer ihop med jobbet och om det stämmer för polarn min så jag kan göra nåt mer i samma veva. Det är ju trotts allt några mil från Övik. Men de låter som ett bra initiativ. Keep on the good work! /Henke |
|
| Jag är intresserad men inte av bankörning. Och om man går ut med Kinnekulle och bankörning som den centrala delen av träffen tror jag att det finns många som tvekar. För att få med sp många som möjligt måste vi nog arrangera två aktiviteter, gärna samtidigt och på samma plats, Kinnekulle, men med klart uttalat program för båda aktiviteterna: bankörning alternativt en roadster-tur på mysvägar. Jag tror det vore bra att göra på detta sätt, åtminstone första träffen för att samla så många som möjligt samtidigt och kunna knyta kontakter och fråga folk vad de tycker. | |
|
i mitt inlägg inledningsvis med frågan om det fanns en Z3klubb hade jag väl inte tanken på att klubben skulle vara så raceinriktad, men återigen så förstår jag det också för att Z har ju visat sig ha en stor skara yngre ägare som vill köra på det här viset, men som "soomg" anger i inlägget ovan och jag tror det också, kanske gå ut till en bredare publik för vi kanske är fler än vad man tror som inte attraheras av den här bankörningen och då skräms man bort istället för att ansluta sig, ex.vis endast en enkel anslutning till ett register, med en billig fören. avgift för att täcka något utskick, och framgent försöka arbeta upp olika inriktningar på olika intressen om det skulle finnas, men med all respekt för det jobb som görs nu så förstår jag inriktningen, men jag avvaktar nog ett tag mvh Uffe/bildock |
|
|
Nej allt handlar inte om ban körning.Detta event som planeras/diskuteras kommer nog att gå av stapeln i augusti. Men sommaren kommer väl förhoppningsvis tidigare. Det är ju bara en sak som kommer att hända visst ska vi ha träffar där vi pratar bilar och kör en sväng med jag förstår inte att folk hänger upp sig på just bankörningen. Men man måste visa lite intresse för att andra ska ordna nått man kan ju inte dra igång nått och hoppas på att folk kommer... \\\Linus linusandersen@mac.com |
|
|
Jag kommer oavsett om det är bankörning, glidande i mysigt sommarväder, fika, utställning eller någon annan aktivitet. =) /// Viktor |
|
|
Lite härliga träff bilder från Schweiz. Länk //Calle "M Needs No Gimmicks" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.