AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
12.164

Z klubb och vagnmärke

Sida 1 av 6
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Z-klubb
frågan har diskuterats tidigare, fortfarande inte någon Zklubb i sikte? nog är det väl så många Z-ägare i Sveriga att en klubb kunde finnas eller är det BMW club Sweden som gäller? och ett snyggt vagnmärke för klubben vore väl inte fel
mvh Uffe/bildock
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Vi körde ju ett par små träffar här i Borlänge i somras, man kanske inte kan beteckna det som en z-klubb men det kanske kan bli om man lägger ner lite mer tid på det hela.

Det vore kul och höra av de andra som var med i somras vad om säger om att gå med i eller kanske rent av starta en egen...

//Daniel
en z-klubb skulle itne sitta fel.. vore kul med träffar där det bara är en massa z:or.. äger ingen z:a själv men hoppas kunna göra det inom kort.. hade jag varit äldre hade jag startat en klubb hehehe
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Redan för 4-5 år sedan diskuterade vi om man skulle dra igång en Z-klubb. Vid alla tillfällen har det dock bara runnit ut i sanden...
Jag anordnade några träffar i 08-regionen under några år med bra uppslutning, som mest var vi 15-16 Z:or.

/Masten

Gör mig glad, besök min blogg! Länk
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
Var själv medlem i Harley Davidsson Club Sweden www.hdcs.se tidigare och visst var det trevligt med alla träffar och gemensamma rundor!

Ofta ser man tex Miata klubben eller Jaguar klubben ute på rundor!

Hoppas någon tar tag i detta!

Min Z3: Länk
Visa användare
886
bildock
jag startade den här tråden och visst skulle det vara trevligt, har själv varit med i veteransvängen med dessa träffar o.s.v. och det har ju figurerat träffar här och var tydligen med flera Z:or samlade, själv är jag nog inte representativ och dra i det som är upp emot 70 nu och inte så datafreak, jag tror att det kanske behövs någon i de yngre leden, då bilarnas ägare verkar vara fler av den yngre stammen, men trevligt skulle det vara med en tillhörighet
mvh Uffe/bildock
Visa användare
233
Magirus
Z3 2,8 -97
Jo men visst vore det kul. Uffe Bildock, glöm det där med ålder. I somras dök det upp en farbror (om man får säga så) på nära 80 med en snygg Z4. Det var inte hans första Z:a heller! Tyckte var helkul, vi var nog fler som tappade hakan.....

Hoppas vi fortsätter där vi slutade med träffarna runt Falun-Borlänge. Jag tänkte öppna verkstaden i vår (vi hann inte i somras) för att kunna lyfta o kolla bilarna under, likaså tänker jag bjuda in till åktur o fika här hos mig. Det finns några se- och körvärda vägar i närheten!
Visa användare
886
bildock
Magirus
men så trevligt det låter med dessa träffar som du ordnar, kanon! helt enkelt, det skulle finnas fler som du i vårt avlånga land så det kunde bli som olika sektioner inom landet, herren i 80 årsåldern var ju tuff helt enkelt trodde inte Z skulle attraheras av den årsgruppen, kanske finns fler än man kan tro
mvh Uffe/bildock
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Hej,

Nu vet jag inte alls hur mycket tid det skulle krävas osv men några timmar i veckan skulle jag kunna avvara för att dela på det jobb som skulle krävas för en Z-klubb känner jag spontant.

Kan väl inte skryta med några speciella färdigheter eller erfarenheter av liknande men intresset finns.

Jag förmodar att det skulle innebära en hemsida med diverse funktioner som ett forum, info osv.

Tycker vi kan börja diskutera så får vi om intresset är så pass stort att det kan bli något.

Fö. så tycker jag att det är väldigt få Z-ägare som hänger på forumet med tanke på hur många bilar som rullar. Tex i min hemstad så rullar runt 20st z:or men har bara sett en användare på forumet.

Visa användare
886
bildock
Rollebolle
Ang forumet så kan jag hålla med dig det är en liten krets som återkommer med inlägg, men vet Z ägare om att forumet finns? jag hade ingen aning utan fick tag i länken då jag surfade Z3 vilket jag är ytterligt tacksam för att den länken dök upp, finns det något enkelt sätt till en början att fånga in de som inte känner till forumet?
mvh Uffe/bildock
Visa användare
386
Mattias Eriksson
E28 M535i -87
E36 323i Coupé -98
Och ett par icke BMW...
Det finns ju en sektion inom BMW Club Schweden för oss som har gamla 02:or. Har egen tidning och egen liten hemsida under "Sektioner" på Länk

Skulle kanske kunna vara något för Z-folket också?

The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight.
Mattias förslag om att skapa en sektion under BMW Club Schweden låter ju som det enklaste och bästa alternativet.
Känner att det finns många eldsjälar i forumet men kanske ingen som orkar dra igång en egen Z-klubb. Finns det några som "orkar" att kommunicera med moderklubb, skriva inlägg, anordna träffar osv.? För detta är inte onemanshow, utan kräver engagemang från flera.
Klart positiv till någon form av Z-klubb, och kan tänka mig att ställa upp i någon form.
/Janne

Min Z3.
Länk
skulle tänka mej att ställa upp i någon form med...vad är det som behövs??

\\\Linus
jag ska titta runt lite och se om jag kommer eller hittar på nått vettigt ( brukar iofs inte hända men ändå jag ska försöka )

\\\Linus
Alla föreningar har en styrelse, vet inte om det behövs då vi hänger på en "moderklubb", annars behövs det ordförande, sekreterare, ekonomiansvarig, ledamoter osv. Känns endast som det behövs någon "ansvarig" från Norr, Mitt, Väst och Syd? som engagerar sig och tar tillvara intressen från resp region.
/Janne

Min Z3.
Länk
tittade lite på bmw cs där kostar det 400:- per\år sen blir det + det som z Klubben kommer att kosta. Det är ju lite folk som krävs är ju klart

\\\Linus
Har skickat en fråga till Länk ikväll och frågat vad som krävs för oss Z:a ägare att få en sektion på deras sida. Länk verkar seriös, men en hel del fel på deras hemsida... Medlemsavgift 450:-/år, avskräcker det någon/några?
/Janne

Min Z3.
Länk
Länk = BMW CS
/Janne
Nej det gör det inte.. Men vi får avakta och vänta på svar ifrån dom... Bra jobbat janne

\\\Linus
Tack Linus, precis som du säger får vi avvakta och höra vad andra tycker. Men visst hade det varit häftigt och få till ett RIKS-täckande möte med "alla" Z:or under 2008? Kommer ihåg då jag var med i Porsche 356 Club Sverige, när folk kom med sina bilar på kärror för att vara med på träffen :-) Och man fick inspiration från massor av bilar.
/Janne
jo det skulle vara skit häftigt... skulle kunna åka en riktigt bra bit om man var riktigt många som kom. Har varit 14 zätor som mest. men vi avaktar o kikar när du har fått svar

\\\Linus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.