AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
12.168

Z klubb och vagnmärke

Sida 4 av 6
Fan va härligt det såg ut. fick uppleva lite sånt där i sommras när vi var 4st Z3M på M-träffen som åkte i karavan på vägarna runt V-rås.
Jag är helt klart på för en Z-klubb och en större träff.
//Calle

"M Needs No Gimmicks"
Visa användare
72
Tompa_master
Bmw z4/04
Tack för länken Karin, Manlängtar nu att det ska bli varmt gott så man kan ut och köra.Det skulle vara trevligt att ut och köra en kararvan på sådant sätt som de på länken. hoppas att det finns någon där ute i vårat avlånga land som orkar att fixa en sådan träff.mvh tompa

Tompa_master
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
soomg; Förenade Bil är inte general agent längre utan "bara" Malmö återfösäljare! Bättre att kolla med bilregistret eller BMW Sverige AB. Problemet är att ett massutskick med brev kostar pengar, (alla Z:or gånger 5:50) Det bästa vore att börja med ett web forum där man får bli medlem, sedan bör det delas in i geografiska regioner! Hoppas någon orkar dra igång detta!

Min Z3: Länk
Ska nu försöka få lite liv i tråden..
Efter som det inte är så lång tid till Bmw cs styrelse möte så kanske vi ska ta tag i det här. Vi behöver 1 kontaktperson. 1 eller flera som vill skriva lite artiklar på ´´ våran´´ sida. Alla som är sugna på att vara med ni kan väl skicka ett mejl till mej med Förnam Efternam och eran mejl adress så får jag veta hur många det verkar vara... tack på förhand.

\\\Linus

linusandersen@mac.com
Limpsson, tack för att du "tar tag i det" har medvetet legat lågt. Då det känns som många vill men har inte lust att deltaga aktivt på något sätt. Och det är inte "onemanshow", flera måste hjälpa till för att det skall bli något vettigt av det. Kommer ett mail till dig inom kort...
Hälsn Janne
Bildock, du som startade tråden måste väl vara intresserad och ha lite tid över som pensionär för att skriva några artiklar under z-sektionen? Du har ju hur mycket kunskaper som helst i bilar och synnerhet Z3 kanske?
Hälsn Janne
P.S Maila Limpsson ditt intresse... Och alla ni andra också!
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
tackar för det förtroendet, intressant kan det låta men jag tror det kan bli rätt omfattande vad det lider så jag tror att någon yngre förmåga med bättre datakunskaper vore lämpligare och man blir inte yngre med åren så jag ägnar nog mina krafter till att göra de inlägg som kan bli lämpliga och så har jag bilen att ägna mig åt och så förbaskat mycket om just Z kan jag väl inte då jag är ganska ny inom märket då är det nog lämpligare med de som verkligen kan bilarna innan och utan, för det blir nog mycket spörsmål som ska ventileras och det här forumet kommer väl fortfarande också att vara kvar
mvh Uffe/bildock
Om jag var lite otydlig så menade jag ALLA som vill vara med i klubben/sektionen.

\\\Linus

linusandersen@mac.com
Limpsson, du har pm! =)
tvesovla du har ett pm nu

\\\Linus

linusandersen@mac.com
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Ska försöka mass utskicka till alla på garaget.org. Vad är lämpligt att skriva?

" Hej Z-ägare! Snart är det sommar och dags för en massa träffar!

Vi är ett gäng z-ägare på www.autopower.se som gärna vill se mer av Z bilar i Sverige. Därför försöker vi att skapa en klubb för oss som äger en Z:a bil.
Klubben kommer att erbjuda förhoppningsvis en massa Z:a träffar där vi under en till två dagar cruisar runt i Sverige. Själva träffarna i sig får vem som helst dra igång och ju fler desto roligare blir det. Minst en stor träff hoppas vi ialf på till sommaren. Kom ihåg också att BMW Spring break träffen är i början av maj (datum ej satt än) det kan ju vara en bra start att åka på!

Kika in på Länk här diskuteras det för fullt hur vi ska få fram en Z klubb. Regga gärna på autopower och säg vad du tycker/ vill veta mer osv. Hoppas så många som möjligt nappar jag menar hur coolt vore det inte om vi kom en 50 Z-bilar på motorvägen en fin sommar dag?... "

Jag slänger ut det till alla z:or på garaget. puuh vilket jobb ;D

Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Äntligen någon/några som försöker ta tag i det här med att försöka ordna en Z-klubb. Härligt:) Har väntat länge på detta. Jag är definitivt med.

/Maria
Visa användare
639
Ja jag kände att mycket snack och liten verkstad från min sida så jag är värd att massutskicka nu XD... Har väl kommit igenom hälften av alla Z bilar nu hehe...

Jag tror att när det blir lite för seriöst det är då många backar undan, tyvärr.

Visa användare
639
Puuuh nu tror jag fasiken jag fick med alla bilar som är reggade på garaget :) förlåt om jag missa nån

En nationell Z:a träff på Kinnekulle Ring till våren/sommaren?! Med möjlighet till bankörning och testa din Z:a, ingen licens krävs. Och dom som inte vill köra på banan kan det ju anordnas andra aktiviteter för. VI har en inbjudan från två instruktörer/proffs. Hur många är intresserade?
De som är intresserade skicka Limpsson ett mail, eller undertecknad via Powerpost. (Vi synkar posten).
//Janne
P.S Kräver ingen Z-sektion eller medlemskap i BMZ CS.
Bra Fantastiska z4 Nu ska vi se om det händer lite mer
Mvh

\\\Linus

linusandersen@mac.com
Janne G blir det något krav på hardtop för att köra på banan, som det är på springbreak?

//Calle

"M Needs No Gimmicks"
Visa användare
639
Janne G: Låter "sveinigt kul" :)...Jag är på!
pl
37
plucke
M coupe -99
Hej allihopa... Fantastiska Z4:an, tack för ditt mail på garaget.org =)
Jag skulle gärna hänga med någon dag med min M coupe, jobbar en del men någon dag ska det nog vara möjligt =)

Hur funkar det med försäkring om man bara vill ut och leka lite på bana? Jag har BMW orginal helförsäkring, täcker det om det skulle hända något? Självklart är man ju riktigt försiktig, men de känns lite lugnare om man vet försäkring gäller!

Lukas
Visa användare
639
Plucke: Ah kul att det pm:et hitta fram till dig!.

Vi får ju försöka planera så bra det bara går så det kan passa det flesta att komma på div. träffar. Jag själv vill gärna veta ialf nån månad innan träffen så man hinner kolla upp om eventuella jobb crashar med den dagen. Om det gör det hinner man ju ta ledigt i värsta fall. Men vanligtvis brukar ju träffar vara på helger och då jobbar man ju inte :), fast är är ju många andra som gör det, tyvärr.

Försäkring på bana tror jag inte gäller med den vanliga bilförsäkringen, eller? ah jag lämnar över det till någon som kan det! =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.