|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
I bifogade länk till BMW CS välkomstbrev som "medlem" ser ni vad det innebär att var med i denna klubb och lite vad det handlar om att vara "kontaktperson". Länk /Janne |
|
|
Vara med och annordna träffar eller ha ahnd om mejllistor låter nog lagom för mej det där med att skriva artiklar är liksom inte min grej... \\\Linus |
|
|
Det verkar som det handlar mest om att Z-klubben skulle ägna sig åt bankörning och träffar och snacka hjuldiametrar, hjulinställningar och titta på andras bilar för att få tips vad man skall hitta på till sin egen ögonsten. Finns det plats även för oss som gillar Z3:or och dess egenskaper för körning och sällskap mer än själva bilen? Jag är medlem i ett par MC-klubbar och där är det just körning och gemenskap som är det viktigaste. Naturligtvis beundrar vi och diskuterar varandras hojar av alla de slag, men det roligaste är att få köra i lagom takt på vackra vägar som någon med lokal kännedom letat upp. Och att vara tillsammans. Jag ser också en internationell möjlighet här; att ha gemensamma träffar med likasinnade i andra länder. Finns det redan nu sådana kontakter mellan klubbarna i olka länder? |
|
|
jag är inte det allra minsta intresserad av race-stilen som många Z ägare vill ägna sig åt, så jag får väl inte så mycket utbyte av ett medlemsskap, jag tillhör gruppen som gillar Z:an som den är även med de mindre motorerna och ägna mig med njutbar körning i vacker miljö, tyvärr måste jag säga så verkar det här i forumet som om intresset ligger mest på som "soomg" inleder sitt inlägg, vi som inte har M eller 3.o och burnar, utan äger bilen för vi uppskattar den på annat sätt, men jag förstår ju grabbarna som gör jobbet måste få dra upp riktlinjerna, vi får väl se hur det gestaltar sig framöver om det finns någon plats för mig mvh Uffe/bildock |
|
|
Bildock: Jag är övertygad om att det är åldern som avgör om man är mest intresserad av bankörning o.d. eller lugna turer i sällskap. Och det skall väl finnas plats för alla typer av aktiviteter i en märkesklubb. Man behöver inte vara med på alla men det bör finnas ett utbud som alla kan finna något som intresserar dem. Efter att jag "konverterat" från MC till roadster och berättat detta för bekanta så är det flera som sagt att de haft samma tankar eller att de efteråt berättat att de börjat snegla på Z3:or. Så jag tror det finns många som skulle vilja tura med sin Z3:a. Kanske är detta inte rätta forumet att hitta dessa. För er som är intresserade av att se bilder (inkl. Z8:or på torget) från Hartz-turen kan göra det här: Länk Z8-bilderna är på sidan 3. |
|
|
Som tidigare sagts och detta tog jag iofs för givet från början att alla intressen kring Z-bilarna ska kunna tillfredställas av en märkesklubb. Vill man köra på bana ja då ska man försöka och annordna det, samtidigt som många inte är intresserade av det så kan man åka upp allesammans till en av banorna titta på de som vill köra och hitta på andra aktiviteter som att åka runt i fina landskap, ta en fika och umgås. Och i dem fallen det inte går att kombinera aktiviteterna så får man dela på sig. Man får försöka utifrån intressen göra upp ett program med olika datum på året så får folk själva välja vad man vill vara med på. Sen tycker jag personligen att det vore skoj med ett stort sträff som vi sammanstrålar till för att just kolla på andras bilar, lära känna andra Z-entusiaster osv. Jag kan bara leka med tanken hur skoj det är med att se en större skara Z-bilar åka tillsammans. Under förra året var jag med på några BMW-träffar där en mindre skara träffades för att just kolla på bilarna, ställa lite frågor och inte alltid av den tekniska karaktären utan om allt möjligt, lära känna varandra för att sedan åka en sväng i närheten på lite småkrokiga vägar i vackra miljöer i lagom fart. Sedan en fika någonstans och en sväng genom staden i karavan. Ibland så var det lite frågetävlingar gällande BMW med lite priser till vinnarna, allt för att ha lite trevligt tillsammans. Så visst finns det potential för att få en trevlig Z-klubb med aktiviteter för alla. Men för att vi ska kunna realisera det hela behöver vi får en uppfattning om hur stort intresset är och kanske på något sätt sprida informationen då jag är säker på att det finns ett par stycken personer som inte har en anning om autopower mm. Ungefär i samma utsträckning som Limpsson kan jag angagera mig. Jag bor i Västra Götaland så jag kan ta på mig område Väst och börja stoppa alla som kör Z och fråga intresset :) |
|
|
Det här ju att kolla intresset lite visst ska man både kunna köra på bana och åka glida lite eftersom att vi blir en sektion av bmwcs så kan man ju hänga på dom om man vill köra på bana.Dom har väl lite såna saker eller? .Detta är vad jag tycker... En MC klubb är nog lättare att få ihop folk eftersom det finns mer motorcyklar en det finns Z:or i en och samma stad vi värkar ju vara rätt utspridda.. Men en klubb ska ju kunna vara till för alla intressen.som sakt detta är min åsikt kom med era oxå!! det underlättar i arbetet att starta \\\Linus linusandersen@mac.com |
|
|
Jag tror vi behöver börja jobba på någon intresselista. Kan väl börja med oss som skriver och läser denna tråd. Sedan kan vi börja försöka få några som har tid och lust att börja forma ut några riktlinjer och plan. När vi fått lite struktur och har en bas att stå på dels när det gäller intrsserade och framtidsplan på organisation och aktiviteter (behöver inte vara detaljerad, lite grovt till en början) så kan vi lösa dem nödvändiga medlemskapen. Under tiden kommer Janne vara med på BMW CS möte i februari och kanske har med sig lite matnyttig info. |
|
|
mitt inlägg ovan om att många var intresserade av race stilen tänkte jag mera på om det framöver skulle bli någon form av medlemsblad och där skulle dryftas för mycket just om det stuket och som kretsar sig runt det, ang. ev träffar kunde vi väl träffas av alla smakriktningar, ta inte orden så ordagrant men tittar man här på forumet så handlar mycket om fälgar, bredder, hjulupphäng o.s.v. och det är där jag menar mycket kretsar men träffar och en härlig cruising på kvällen som angavs i inlägget ovan och bara anblicken av många z:or skulle nog många få ståpäls utav så det är klart det finns en utvecklingspotential för alla smakriktningar och det är väl bra att det ventileras i nuläget, så kom igen alla som tycker något mvh Uffe/bildock |
|
|
Det känns u mest som att majoriteten Z-ägare bara vill glida runt och bara ha det skönt med fint sällskap, jag är ialf en av dom. Men man kan ju alltid ha typ en bmw spring break träff fast för bara z-serien alltså alla träffas på mantorp eller nån annan bana och de som ska köra dom kör restan tittar ¨på. Sen när man har kikat och prata tillräckligt åker alla i samlad trupp runt om på vägarna, allt detta under en dag då. Det skulle ju funka för ala parter antar jag. Sen kan man väl fråga alla bmw försäljare om man kan sätta upp en lapp på dörren som hänvisar alla Zägare att gå in på autopower och regga sig inför träffen eller nåt liknande. Flyers brukar inte bmw vara omöjliga med! |
|
|
Man kan ju passa på tiil bmw spring break man träffas snakcka bilar dom som vill köra bana gör så sen kan man ju åka lite tidigare och åka glida en sväng.det är ju ett bra tillfälle att börja på.Där kan man ju oxå prata om hur man vill att klubben ska se ut... \\\Linus linusandersen@mac.com |
|
|
soomg, bildock: Känns som ni har missupfattat det lite, att det enbart skulle handla om bankörning. Jag skrev ett ps ang. bankörning då jag fått en inbjudan av instruktör som skulle se framemot en Z-sektion. Som i alla föreningar är den sociala gemenskapen ett viktigt inlägg, själv skulle jag föredra crusing på vackra vägar till något fint fikaställe, framför bankörning även om jag skulle vilja testa det också. Om ni läser bmw cs välkomstbrev så framkommer just detta: "Träffar och möten arrangeras över hela landet, vi hyr motorbanor, arangerar provkömingsträffar,"rallyn" med vackra vägar och kluriga frågor. Givetvis finns det alltid en social del i dessa möten som gemensam middag, kulturella utflykter etc. Årets största klubbarrangemang gick av stapeln den 4-5 augusti på Ring Knutstorp. Ibland arrangeras även resor till BMW:s fabriker." /Janne |
|
|
Kul att det verkar hända saker med Z-sektionen! Ska fortsätta följa utvecklingen, även om jag inte har någon Z själv. Ni kan räkna med att bli inbjudna till Gästrikesektionens träffar! Mvh Mattias The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight. |
|
|
det verkar som vi är en 15-16 st än så länge.. \\\Linus linusandersen@mac.com |
|
|
Något som kan vara bra är att informera all bilar som registrerat sig på garaget.org det är ju hela 72st Z bilar som är reggade på den sidan! Och de som reggar sig på såna sidor har väl ialf intresse och är säkert mycket för en träff! Sen är det ju problemet att vissa bor i malmö och vissa i haparanda så försöka fixa någonstans som ligger halvvägs är väl aldrig heller fel? Man drar sig ju gärna at åka om det är typ 100 mil bara för ett par timmars Z träff |
|
| Kan man inte få Förenade Bil att skicka ut information till alla Z-ägare? De har ju adresser till alla BMW-ägare. Att få ut karavaner med Z3:or på vägarna och få folk att höja på ögonbryn och få ståpäls borde väl tilltala FB. Det borde öka intresset för BMW i allmänhet och Z-bilar i synnerhet. | |
|
ja så är det ju, men i förlängningen kanske man kan tänka sig någon form av medlemsblad, så skulle träffarna ligga för långt hemifrån så kanske lite Z-läsning kunde ge plåster på såren men å andra sidan så finns ju Auto Power som fungerar på det viset idag mvh Uffe/bildock |
|
|
Fantastiska Z4:an mitt inlägg var tänkt som en fortsättnig vad du skrev, det hann komma ett emellan och då stämde inte mvh Uffe/bildock |
|
|
Kan inte nån som är reggad på garaget.org slänga ut en tråd med en länk hit eller bara skriva nåt så at dom får reda på det så får vi ju ett hum om intresset \\\Linus linusandersen@mac.com |
|
|
Hittade en länk; inspiration? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.