|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Jo det skulle va gött om det blev någon riktigt stor Z-träff under 2008. De få träffar vi haft i Borlänge under året har givit massor med inspiration tycker jag och ser framemot 2008 med stor tillförsikt! Kan nog oxå tänka mig att vara med o dela på sysslorna (något kanske man kan bidra med trots mycket resande i tjänsten). Tack till alla aktiva Z-åkare på forumet för underbara förklaringar och tips&tricks! Gott Nytt Z År!!! /Pane |
|
|
Inget svar från BMW CS idag ang sektion under deras "moderklubb/sajt". Och då kommer det förmodligen inget svar innan det nya året, och då är jag på semester i Thailand ;-) Lovar att höra av mig så fort det kommer något svar från BMW CS, när jag är tillbaks. Gott Nytt Z År!!! /Janne |
|
|
Ja det var väl inte så oväntat att dom har lite ledigt nu... trevlig semester så får vi se på det nya Z året när svaret kommet \\\Linus |
|
|
Angående kostnader så behöver det ju inte kosta mer än medlemskapet i BMW CS för att vara med i en sektion. 02-klubben tar en hundring extra per år och då får man en tidning ett par gånger om året. Oldtimersektionen t.ex. tar inte ut någon extra avgift och inte heller Gästrikesektionen som jag är ansvarig för. Medlemskapet i BMW CS kostar 450 kr första året, därefter 400 kr per år. Dom pengarna får i alla fall jag igen med råge på rabatter på försäkringar och reservdelar mm. I Gästrikesektionen har vi ingen styrelse heller, bara jag som är kontaktperson (än så länge i alla fall) men det bestämmer man ju själv hur man vill göra. De flesta sektionerna har dock styrelse, årsmöte osv. Sen så finns det 5.000 kr att söka i bidrag varje år till varje sektion. Dessa pengar kan t.ex användas till att arrangera träffar eller någon annan aktivitet. Bara de används till något som kommer till nytta/glädje för medlemmarna. Mvh Mattias The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight. |
|
|
När jag i höstas satt på en uteservering vid ett torg i en gammal Hartz-stad i Tyskland så kom det plötsligt inbrummande 30 st Z8:or som parkerade på torget och ur kliver förare och passagerare och går till ett partytält för utspisning. Det var Z8-klubben som hade utflykt! Och det skulle jag vilja göra tillsammans med andra Z3:or: göra turer tillsammans, stanna till då och då och titta på varandras bilar och sedan fortsätta tillsammans på andra mysiga vägar och hitta ett trevligt matställe mm. Detta kräver naturligtvis förberedelser av några men vi har gjort detta i ett par olika MC-gäng och det är hur trevligt som helst. Så om en Z-klubb startas där i alla fall en del av verksamheten blir enligt ovan så ställer jag gärna upp. /soomg |
|
|
Z3 club / section låter kanon.. jag och min snabbo e på.. \Matz & Mia |
|
|
Mattias: Tack för info, det enklaste vore att skapa en sektion precis som du/ni har gjort. Skulle det växa och bli stort beroende på engagemang kan man ju alltid skapa en klubb/förening med styrelse och allt vad det inebär. (Har suttit med i flera styrelser och vet vad det innebär :-( ). En sektion under BMW CS låter som perfekt start. Och visst skall det vara en Z:a klubb/sektion, där alla z:a ägare har möjlighet att vara med? (Inte enbart Z3). /Janne |
|
|
Några existerande Z Klubbar att hämta inspiration ifrån: USA: Länk USA (Arizona): Länk Holland: Länk Frankrike: Länk Frankrike: Länk Österrike: Länk Flera: Länk Min Z3: Länk |
|
|
Det på bmw cs låter väl det bästa att börja med. Är väl kanske ´´minst´´ jobb med att dra igång. \\\Linus |
|
|
Janne G: Ja, man behöver ju inte krångla till saker och ting i onödan. Har själv varit ordförande i en motorklubb med över 400 medlemmar under två års tid och kan ju säga att det här inte ens är i närheten när det gäller arbetsinsatsen. Jag svarar på några mail då och då, skriver lite i forumen och håller på att leta lite efter en webmaster. Sen framåt sommaren blir det väl lite mer aktiviteter i form av träffar och så, men det tycker jag bara är kul. Det räcker ju egentligen med att man har en person som är kontaktperson och "sammankallande" till en början, som jag är. Lite tid tar det ju initialt att få ihop maillistor, hemsida och så men sen behöver det ju inte ta mer tid än en timme eller två i veckan. Det mesta sköter man ju över internet, snabbt och smidigt. Bra att veta för er kan ju vara att BMW CS har årsmöte den 8:e mars (i Stockholm/Solna) och att motioner till årsmötet ska vara inne senast den 15:e januari. Skriv ett inlägg i forumet på BMW CS hemsida Länk och fråga hur ni ska gå till väga, Göran Benjamin (ordföranden) eller någon annan i styrelsen brukar vara rätt snabba på att svara där. Mvh Mattias The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight. |
|
|
Det skulle vara intressant att veta hur många Z:or det finns registrerade i sverige, någon som vet hur man kollar upp det ? Jag sållar mig till dom som är för en Z-klubb :) |
|
| Ja är på, låter trevligt! | |
|
Om vi som är intresserade registrerar oss på www.z3reg.com så kan man ju ana hur stort intresset är, samt även enkelt se var i Sverige bilarna finn. Jag registrerade mig igår. |
|
| Jag också. Idag. | |
|
Jag med men det var en rätt krånglig site att regga på! Min Z3: Länk |
|
|
Svar från BMW CS: Att bilda en "Typ sektion" under BMW CS paraply (i likhet med 02-sektionen) fordras bara att några entusiaster tar ansvar för sektionen i form av en egen styrelse eller kanske det enklaste till att börja med utser en kontaktperson och två till tre medhjälpare under ett prövoår för att se om det finns intresse och kontinuitet för att bilda en egen sektion. Det har dessvärre många gånger slutat med att intresset för en typ sektion svalnat efter ett kort tag då några har bytt bil. Nu vet jag att det finns många entusiastiska Z-ägare så det finns stora möjligheter till att få en bärkraftig sektion. Jag tar upp ärendet på vårat nästa styrelsemöte den 9 februari. Kontakta mig gärna om du har ytterligare funderingar om hur du ska gå till väga. Bästa hälsningar Ordf. BMW CS Min Z3. Länk |
|
| Where do i sign up? | |
|
Fan va nice nu börjar det hända saker... skit kul. Nu är bara frågan vem som vill vara kontakt person!!! Men jag ska ha kvar min älskling ett par sommrar till är det tänkt så jag kan hjälpa till i viss mån. Jag jobbar borta på veckorna. Men fredagar är jag ledig så jag har lite tid till klubben.(Finns inte alltid internet där man är..: ) \\\Linus |
|
|
Om man bara visste lite mer vad som skall göras, vad som förväntas av den ansvarige osv så att man kan uppskatta tiden man behöver lägga ner. Men ett par tre timmar i veckan kan jag avsätta och hjälpa till känner jag. |
|
|
1. Krävs att flera z:a ägare engarerar sig, gärna som jag skrivit tidigare, en eller två från norr, mitt, väst och syd. (Ju fler kockar desto bättre soppa ;-)) 2. Krävs medlemskap i BMW Club Schweden, 400:-/år + 50:- första året i inträdesavgift.(Gick själv med innan jag stack på semster, och deras klubbtidning är riktigt trevlig som fanns när jag kom hem). 3. Praktiskt handlar det om att anordna träffar, skriva artiklar i klubbtidningen, hålla hemsidan uppdaterad under "vår Z:a sektion", uppdatera mailing-listor osv. Någon/några som är "villiga" att ta kontaktpersonsrollen mot BMW CS ? /Janne P.S Fått en indirekt inbjudan till bankörning av två instruktörer i väst-regionen som skulle se fram emot en Z-sektion!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.