|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Roligt att bilen funkar fint för dig Janne. De som gör förbesiktningar måste nästan vara lite hårdare än bilprovningen för att undvika att kunden får anmärkningar på något verkstaden missat. För hur skulle det låtit om de inte sagt något om skivorna och besiktningsmannen varit av en annan åsikt? Har jobbat på verkstad förut och förbesiktningar på äldre bilar var inte roliga. Ofta många småfel som kan gå men också inte kan gå. Men man var ju tvungen notera allt, och sen fick kundmottagaren peka ut de solklara fallen och förklara att de andra felen fanns med fingertoppskänsla. Är ju fort att man reparerar en Golf -77 för långt mer än vad den är värd på en märkesverkstad... Sen att verkstäder gör som Filling beskriver är ju bara inte seriöst, och tragiskt. |
|
|
Jo, så är det ju säkert i några fall... Men det är ju lite löjligt att anmärka på grejor "bara för att vara på den säkra sidan"... Mina bussningsanmärkningar t.ex var ju bara löjligt att anmärka på + "ojämn bromsverkan fram"?!?.. Gick klockrent på både väg o bromseri t.ex(ja, förutom detta med skivorna som var lite rostangripna, dock bromsade vagnen bra vid tillfället för förbesiktningen). Garanterat så är det en inkomstbringande historia för vissa verkstäder att "hitta allt" och berätta för kunden både det ena o det andra och hoppas på att kunden nappar på notan för eventuella byten. Sedan har jag ytterst svårt att tänka mig att många blir "förbannade och går raka spåret till verksta´n för att påpeka detta" ..Om nu den riktiga besiktningen råkar hittar saker som inte verkstaden gjorde.. Kan iofs bero på vad "förbesiktningsverkstaden" har sagt före denna...naturligtvis. Alla vi vet att SBP kan hitta fel som ingen kunnat förutspå eller hittat innan s.a.s., inte ens en väldigt välgjord förbesiktning hittar allt som kan tänkas bli anmärkningar på.. SBP är och förblir en bedömning av en människa som ingen kan utgången på...egentligen. Jaja... Kul att du(Mustang) ville hänga på i disk. i alla fall :) Mvh Janne. |
|
|
Ok, dags för redogörelse av min 523:a mht besiktningen i år igen :) Bes u.a. ! Men min handbroms behöver dock justeras, det var bara ogjort att han gav en "tvåa" för handbromsen, tog inte så där direkt kan man säga.. Verkar som många sagt innan här på forumet att handbromsen verkligen behöver justeras i princip varje år på E39:an... (Jag kör ca 1500mil/år). Lite för klen handbromskonstruktion är det nog. Jaja...nu har man räddat lite pyssel av vagn när värmen kommer ;) Inga bussningar eller stag bytta nu heller iaf :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.