AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.236

HIFI eller 18"? / Accentlipad Alu. eller Alu. Glaciärsilver?

Sida 1 av 2
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Har precis lagt en order på en 120i med M-Sport och Advantage + Dubbelklima, Farthållare, Multiratt, Regnsensor, Xenon & M 18" Dubbeleker 208. :)

Bytte även M-Sports standard Alu. Glaciärsilver mot Accentlipad Alu.

Men allt går att ändra ett tag till.

Är det någon som skulle gjort på annat sätt? Är HIFI mycket bättre än standard? Eller är det bättre/snyggare med 18". Vad tycker ni om Accentslipad alu? Helst ville jag ha högblank svart, men det gick inte med M-Sport paketet.
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Jag har åkt i ett antal BMW med standardhögtalare inkl min egen å fy h*lvete vad illa det låter. Man tror ju nånting är trasigt när man vrider på lite. Fast deklart, ska man bara bakgrundspoppa Rix morronsol funkar det säkert. För mig var hifi ett självklart val tillsammans automatisk klimatanläggning och farthållare (vilka ingick i dealen). Har dock inte hört det utan går på hörsägen..

Visa användare
136
Ryx
430iAM Cab -18
Mycket svårt val, om jag var tvungen att välja så hade det blivit fälgarna. Tänk dock på att du kan byta fälgarna i efterhand men HiFi blir svårt att eftermontera.
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Ja, fälgar går att eftermontera, men de är ännu svårare att försvara då än nu. Kostar 6200 extra nu, lösa går de på över 30000. Högtalarelementen går att byta också, sägs hjälpa mycket.

Jag resonerar så här:
Fälgarna gör nytta på bilen hela tiden, när man är i den, när man är utanför den, när den rullar och när den står stilla. HIFI hjälper bara när man ska lyssna högt. Till 90% av tiden lyssnar jag på P1/P3 i rätt modest volym, de andra 10% kommer jag vara jätteledsen... ;)

Ingen input angående panelerna?
vf inte spara lite pengar till och välja båda hifi och fälgar.. har du bild på panelerna???
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Jerry:
Om det hade varit ett alternativ tror du då att jag startat tråden?
hur mycket extra rör det sig om???
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Det rör sig om 6.200 + 5.200. Så 11.400, som jag egentligen inte tänkta ta. Jag bestämde mig tillslut för att ta en av dem. Annars kan man hålla på så för alltid. Tycker också att det finns en gräns för hur mkt en 120 får kosta och den är ny enligt mig tangerad.
al
187
alex22
318i -03 Lifestyle
Hade utan tvekan tagit fälgarna!
Du kommer att slå huvudet i väggen om du inte tar HiFi-högtalare. Orginal systemet är pinsamt dåligt. Jag försökte övertyga mig själv att standard räckte men lyckades inte. Fälgarna skulle jag skippa, 17'' stadard är snygga och någon större skillnad blir det inte me 18'' förutoma att du blir en i mängden,

Välj HiFi och skippa fälgarna, fälgar kan du alltid köpa i efterhand.
18'' går inte på 30.000kr om du skulle vilja köpa dom senare.
Runt 20.000kr blir det och din säljare kan säkert ordna 15% rabatt på tillbehör.
Lägg pengarna på HIFI. Visst fälgarna blir dyrare om du köper dem senare, men jag tror inte det skiljer något större mellan 17" och 18".
Om Glaciär silver är de lister som jag tror det är så är de väldigt trevliga enligt mig. Det är de som är lite så här räfflade va, eller hur man nu ska uttrycka det?

Läste att du helst ville ha de svarta listerna... Ett förslag är ju isf att skippa de andra listerna och köra på de som medföljer M-sportpaketet och välja fälgarna istället för dessa. Senare kan du ju köpa de lister du vill ha när det är 20% rabatt på reservdelar via BMWCS. Detta är hur jag hade löst det, men vi är ju alla olika och prioriteringen sådan med.
Montera vinterdäck på dina orginal 17" M207 och köp mina M208 i nyskick som jag annonserar nu :D
Jag var också sugen på pianolackade lister, jag kör nog på Chris linje och inväntar rätt tillfälle (t.ex. clubafton) för att skaffa dessa till min M-sport etta.

Mvh,
/Wille
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
Hifi paketet känns onödigt, så bra är det inte. Satsa på Xenon istället om du inte har det :)
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Har haft en "118i" med standardljud och det förstörde hela bilen för mig, hade då gärna rullat på 14'tum bara ljudet var bättre. Du sitter inne i bilen, DU skall njuta av bilen, det lär du även göra med 17'tummarna, dock inte med standardljudet, tro mig det är katastrofalt dåligt! 17'tummarna e skitsnygga å coola, din bil kommer se urläcker ut med dom!
Beträffande listerna så tror jag att du kommer tröttna snabbt på Accentlipad Alu då den inte har något mönster egentligen... det har glaciörsilver... mycket cool och andra blir väldigt imponerade när dom sätter sig i bilen.. då har du ju coola fälgar, skitfräcka lister i alu med mönster OCH bra ljud! =)
al
187
alex22
318i -03 Lifestyle
Accentlipad Alu kostar ingenting extra i kombination med M-sport paket...
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Tack för alla inlägg, gör inte saken lättare dock... ;)
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Alex:
Nä, precis det är bara ett val. Så det förändrar inget. Tror inte jag gillar Glaciär, ser lite ut som en gammal diskbänk.

Pavel:
Tack för din input. Men den faller lite när du säger att 17" är coola, jag kan inte tycka det hur gärna jag vill.
Accentslipad alu alla gånger! (Högblank svart är ändå känsligt för fingeravtryck och repor.) När det gäller ljudet så låter naturligtvis HiFi bättre, men knappast 5.200 bättre tycker jag. I stdutförande är det främst de bakre högtalarna som suger. Jag bytte dem i efterhand mot ett par 4-tums JBL koaxial (1600 monterat och klart) och tycker nog att jag nu har typ 80-90% av HiFi-paketets ljudkvalitet till en blygsam merkostnad.

Inga comments ang. fälgarna.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Lägg inte pengarna på hifi, det har jag gjort en gång. Vill du ha bra ljud får du gå upp en klass till. Originalstereon har inget höjdarljud men inte hifi heller.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Välg HiFi paketet! Mycket lättare att byta fälgar än att riva halva bilen för att byta högtalare. Du sitter INUTI bilen, inte utanför och tittar på.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.