AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.061

Eisenmann race M3 3,2

Sida 2 av 3
Filip_J
Supersprint låter mer race, eisenmann låter för mycket burk á la 240 enligt mig.

Det är min erfarenhet.
pg_ice
jag körde med SuperSprint race i en vecka men sålde det då det lät FÖR mycket.
nu kör jag med Supersprint street versionen med kattersättare och är grymt nöjd.

varför jag sålde Race versionen berodde att den lät för mycket när man låg och körde jämn gas på landsväg,sånt stör jag mig på i längden.
street verisionen låter bara när man gasar.

jag håller med Filip
Eisenman låter för mycket hemmabygd Epa traktor om
Supersprint ger det ljudet en M3a förtjänar enligt mig.

och ja jag har hört Eisenmann och tyckte det ljudet var grymt som fan...ända tills man hörde Supersprint :)
som sagt man måste jämföra lite annars tror man att det man själv har är det bästa.
Gemini__
Haha, nänä grabbar det där går jag inte på. Man väljer ju Eisenmann för att det är mer sofistikerat än de flesta andra märken på marknaden. Tycker man det låter som en EPA/Volvo 240 kanske det är dags att spola öronen.;-)

Kul att ni är nöjda med SS iaf, en bra produkt det med.
Filip_J
vadå går på?
Har du ens hört ett SS system, och i det här fallet, ett SS race?

Får en känsla av att du är en av många som bara håller med utan att egentligen veta.

Kul att du är nöjd med ditt eisenmann, synd att du inte vet vad du pratar om.
Gemini__
Skulle inte uttala mig om jag inte vore insatt i ämnet. Har faktiskt hört nämnda system på liknande bilar som era, låter bra men det finna andra alternativ som enl. mig och många andra låter betydligt bättre (ut på utländska forum och hör åsikter där t ex).

Om man blir ledsen och kinkig (anklagar mig för att inte veta vad jag pratar om bara för att våra åsikter går isär) över att andra har andra åsikter förstår jag inte vad man gör på ett forum öht. Mitt inlägg ovan var ju trots allt av den skämtsamma arten.

//Thomas
Filip_J
"Har faktiskt hört nämnda system på liknande bilar som era"

Liknande är väl ändå inte samma sak som våra, eller hur?

Supersprint på en 325 och supersprint på en M3 är som natt och dag, tro mig.

Jag har hört eisenmann på 325, 328, M3 3.0 + M3 3.2, det låter brölligare ju störe motor du har, tyvär. Jag hade hellre valt Simons istället för eisenmann, samma ljud för mindre peng.

Vill man ha det rivigare alternativet är SS street / SS race att föredra, är det så att man inte har råd förstår jag att ni förespråkar eisenmann (simonssystemet).

Mvh Filip
Haha vad löjligt det börjar bli. Aw som startade tråden frågade om Eisenmann och inget annat. Sen om man gillar Eisenmann eller supersprint är upp till var o en men har inget men trådskaparen fråga att göra då han redan har bestämmt sig.

Har Eisenmann själv och är mkt nöjd men jag tror även att det finns fler bra system till en M3a.
Filip_J
Ja det är hemskt vad alla hetsar upp sig.

Att Eisenmann kommer i tre delar säger väl allt?
el
306
elpe300
318i -87
325i -90
530iA -04
Kan intyga att 1Björns droska låter mumma! :)
a-wingard73: Kan maila ett par tuffa filmklipp med gott ljud på 1Björns M3'a om du vill!?

Ok Björn?

elpe300
325'an: Länk
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Ok elpe!

Du kan ju skicka över dom till mig med, tror inte att jag har dom?

In God we trust, All others pay cash///
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
JA maila gärna lite mumsig musik!!

Ne, jag är så jävla trött på autopower att jag allvarligt funderat på att ge fan i att besöka sidan. Varenda tråd spårar förr eller senare ut... Till och med för att vissa är så förbannat jävla patetiska att de inte kan ta kritikt om en produkt de använder själva! Jag har beställt ett Eisenmann viket framgått av mina inlägg så det räcker med Eisenmann vs SS Race osv nu. Vill ni fortsätta diskussionen så starta vänligen en egen tråd och låt oss ointresserade ha våra i fred...? Enklare än så är det inte.
Om jag får kritik av någon för nåt jag använder på min bil, så behöver inte jag till skillnad mot vissa andra sitta och argumentera en massa fördelar då det enda som spelar nån roll är vad jag själv anser om mina val! Det finns inte en enda som är intresserad av att sitta och lyssna på "dig" i inlägg efter inlägg där du argumenterar om hur bra ditt system är och att alla som tycker annorlunda inte vet ett skit.

pg_ice
"Till och med för att vissa är så förbannat jävla patetiska att de inte kan ta kritikt om en produkt de använder själva!"

mycket bra sagt! ;)
felaktig info måste ju rättas till annars tror ju folk att det stämmer eller hur
el
306
elpe300
318i -87
325i -90
530iA -04
Mailat och klart!
Finns många fler, men dessa är mys! :)

a_wingard72: Håller med dig om nivån på forumet. Har mer och mer börjat titta över till Rejsa. Synd, men men...

elpe300
325'an: Länk
Gemini__
"Liknande är väl ändå inte samma sak som våra, eller hur?

Supersprint på en 325 och supersprint på en M3 är som natt och dag, tro mig."

Ni har har 3.0:or, de jag lyssnat på är 3.2:or. Ingen större skillnad ljudmässigt om du frågar mig.

elpe300: Skulle uppskatta om du kan mailade över lite filmklipp till mig också. Tack på förhand.

//Thomas
Haha och nivån på rejsa skulle vara bättre....

/Jonas
tr
259
triss
m3 -96 racebil
Oja, Rejsa är många tusen gånger bättre. Det gäller bara att vara ödmjuk och ställa rätt frågor så får man svar på det mesta. Finns oerhört mkt knowhow.
Men back to topic. Eisenmann låter riktigt bra tillsammans med kolfiberinsug. Para gärna med katersättare också...
Gemini__
Inte för att dissa detta forum men på rejsa.nu finner man enbart seriösa människor. Vilket kan vara extremt skönt minst sagt. Nog för att jag inte är en aktiv medlem på på rejsa.nu men jag följer det mesta som skrivs på detta eminenta forum, måste säga att det är sällan man finner samma oseriösa skribenter som på detta forum.

Mvh:
Thomas
Filip_J
Eisenmann måhända vara av bra kvalitét, men Supersprint är av bättre kvalitét då jag sett båda och jämnfört.

Supersprint är ett mycket mer etablerat märke än eisemann, och jag kan då inte minnas att Italienarna gör dåliga produker, vare sig det är bilar eller kläder =)

När man öppnar sitt nya paket Eisenmann auspuff, och upptäcka att man får TRE delar, ja, då kan man ju böra fundera hur pass seriösa dem är med passformen, eller ;)

Jag förstår mig inte på, som dig i det här exemplet a_wingard, hur du kan förespråka eisenmann, när du inte ens hört/sett/hållt/kännt/jämnför de två olika systemen.

SJÄLVKLART får man tycka som man vill, och det SKA man, men 90% av de som håller med någon annan här inne har inte EN ANING vad dem pratar om, det är faktiskt så.

Rejsa.nu? Hallå, väx upp!
Filip_J
Fick inte med allt.

Smaken är som baken, så är det.
Men innan man yttrar sig, och gör bort sig, så ska man kanske veta vad man pratar om, i det här fallet, jämnföra äpplen och päron, och sen säga vad man SJÄLV tycker.

Tycker man att det ena låter bättre än det andra, så tycker man ju det, jag tycker ju som sagt att eisenmann hör hemma på en Opel Ascona och att en M3 inte förtjänar annat än SS, smaken........

Men man ska VETA vad pratar om, och veta vad man jämnför.

Nu längtar vi väl alla tills uppstarten i vår, när våra S50B30's/32's varjar ur =)

Mvh Filip
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag förespråkar inte Eisenmann! Men jag har gjort mitt val. Och jag har hört massor med M3òr med Supersprint och diverse andra system.
Vart du fått att jag förespråkar Eisenmann ifrån skulle va riktigt kul att veta?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.