|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
HEj. ska köpa ett eisenmann system till M3àn. Hur är anslutningar mot de främre rören gentemot original? Man behöver inte köpa till några extra anslutningsrör eller liknande? | |
|
Läste en annan tråd där jag förstod det som att rören mot kattarna inte medföljer (finns att tillgå). Hur ansluter man mot orginalrören? Svets eller är anslutningsrören på burken tillräckligt stora för att trä i orginarören och sen avgasklämma? Ärligt talat känns det mer lockande med Supersprint där "allt är med". |
|
|
läste detta i en tråd tidigare i veckan. "Har sålt M3an och redan beställt en Eisenmann race ljuddämpare som är påväg. Nu har jag ingen användning för den så jag tänkte sälja den. Eisenmann sportavgassystem med slutrör i dimensionen 2x76mm och ljudnivån Race. Kostar: 7.495,00 kr plus frakt 250 kr = totalt: 7.745,00 kr. tänkte lägga ut den för 6000:- , som sagt helt nytt, kommer inte ens provmontera.. köparen står för frakten /Jazen" Skulle kanske kunna vara av intresse för dig! |
|
|
Tycker inte du ska jämföra Supersprint med Eisenmann. Supersprint må ha varit kvalitetsavgassystem förr, men de senaste systemen jag har sett har varit av usel kvalitet och passform i förhållande till det man betalar. Dessutom låter de inte särskilt mycket mer eller skönare än originalsystemet. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
maxster: Precis det system jag tänkte köpa:) tryggve: Ok. farsan hade supersprint på sin 3,0 och vad gäller kvalitet/passform samt finish blev jag grymt imponerad. Men visst de kanske inte är samma längre. Hursom helst är jag mest intresserad av själva anslutningen.. Svetsa eller klämma? Jag vill ha klämma så jag kan byta rör lätt men för bästa resultat krävs ju då att ena röret är större än de andra..:) Nån som vet hur de ligger till? |
|
|
Jag skaffade ett Eisenmann till min GT tidigare i år. Beställde av stylabilen.se och fick med rör till katt i paketet. Jag lät svetsa för bästa resultat. De råd jag fick var att avstå från klämmor. Fick tyvärr inte tag på någon som kunde svetsa rostfritt så vanlig svets plus rostskydd fick det bli. Mvh Markuz |
|
pg_ice |
passform och ytfinish på supersprint är samma som förut jag köpte en supersprint race dämpare och det var kvalitet så det duger. desutom vägde den knappt nåt. jag sålde den för att det lät för mycket :) Folk kastade sig åt sidan när man drog på i stan M3an lät som en R1a som inte varvar ur. alltså kan du tryggve ta tillbaka dina påståenden om att dom inte låter och har dåligt passform. tänkte bara styra upp lite det var allt :D Eisenmann blir nog inte sämre det AW bara att köpa! |
|
Använd klämmorna när du passar in det för bästa resultat. Plocka sedan ner det när du är nöjd och åk till en mekanisk verkstad och låt dom svetsa det i rostfritt. In God we trust, All others pay cash/// |
|
|
Läste fel....Du menar anslutningen mot katalystatorn. Jag fick klämmor till mitt så det funkar precis som orginal med packning och flänsar. Funkar hur bra som helst. Men du kan låta någon svetsa mellan rören mot dämparen så du slipper köra med klämmor. In God we trust, All others pay cash/// |
|
|
Jo eftersom orginalrören får användas mellan ljuddämparen och katt så är det ju klart att man även behåller orginalinfästningen. Det jag tänkte på va hur man fäster rören mot ljuddämparen. Vill inte svetsa ihop rostfritt, med vanligt stål så vid eventuellt byte av rören försvårar det ju lite. Det jag undrar över är om man kan köra med klämmor? Är rören på ljuddämparen större så man kan trä de över orginal? |
|
|
Hej! Jag satte dit det med klämmor, det funkar hur bra som helst! |
|
|
Tack maol! Då vet jag att de går. Ja nu har jag iaf bestämt mig för att köpa det, så jag hoppas jag blir lika nöjd med mitt Eisenmannsystem som allla andra verkar vara. |
|
|
Du kommer att bli mycket nöjd! Tänk på att det tar några mil att "köra in det" Dvs bränna ut överflödigt dämpmaterial i dämparen. In God we trust, All others pay cash/// |
|
| Jo Eisenmann och kolfiberinsug kommer låta fin fint AW!! | |
pg_ice |
1Björn: har du hört SuperSprint Race? bara lite nyfiken då du verkar höja Eisenman till skyarna i varje tråd som handlar om sportsystem till M3 :) |
|
pg_ice Visst höjer jag det till skyarna, jag har ju ett själv =) Hade även en polare som hade det på sin M3 e46 o det var bland det porrigaste ljuden jag hört på en M3 E46. Men jag har lyssnat på flera olika modeller innan jag köpte mitt Eisenman. Just detta passade mig som en handske medans andra brölade för mycket på låga varv eller som ACS alldeles för lite. En gammal vän till mig hade ett Supersprint Race på sin 3,0:a och visst det låte mumsigt men inte så som jag vill att min ska låta. Det är en fin linje mellan gott ljud och raggarljud. Eisenman ligger precis på gränsen. Men som sagt ingen skugga över andra system! Det är som med allt annat, smaken är som baken =) In God we trust, All others pay cash/// |
|
pg_ice |
"visst det låte mumsigt men inte så som jag vill att min ska låta." så du drar slutsatsen att alla vill ha sina bilar att låta som din :)? det är just det som händer om man är grymt nöjd själv. man blir lite insnöad och hemmablind det är tur det finns andra alternativ :) annars hade ju alla hetat Björn i förnamn |
Filip_J |
haha, den va bra Pat =) |
Gemini__ |
Eisenmann är ett kanonval. När jag köpte nytt system till min vagn valde jag mellan just Eisenmann och Supersprint. Eisenmanns högre finish men framförallt läckrare ljud avgjorde saken. Precis som Björn nämner har det dock en inkörningsperiod, efter montering kommer ljudet bli ännu trevligare vad det lider. =) |
pg_ice |
jo Filip man är för grym ;) men det vet ju du också att det bara finns ett märke :) |
|
pg_ice Eftersom jag är väldigt nöjd med mitt ljud så kan jag ju inte mer är rekomendera det till andra. Hemma blind,insnöad? Skulle inte tro det. Eftersom Flera av mina polare som köpt andra system har ångrat sig och vill ha ett Eisenman istället. Jag förstår inte vad problem är. Detta är väl ett forum som man ska dela med sig av sina erfarenheter? Antar att du kör med ett annat system och är nöjd med? Att kalla någon insnöad och hemmablind är ju bara barnsligt. In God we trust, All others pay cash/// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.