AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.159

går det att hitta en z3 för under 60000kr?

Sida 2 av 3
anmith har inte ändrat men 320:n är tyvärr såld :(
Nog får man väl en E30 cab i jävligt bra skick för 60000 kr??
ge: jo det får man men känns väldigt dyrt att ge så mkt pengar för en e30
Efter att ha kollat lite E30-annonser så skulle jag vilja påstå att man får en fräsch och duglig bil för runt 40000 kr. Ett slitet exemplar för runt 20 papp. Det måste väl ändå vara OK pengar att lägga på en E30-cabbe? Om man nu vill ha en sådan... Vart har ni fått ifrån att dom ska kosta så mycket? Lägger man 60000 på en E30-cab får man nog en superfin bil och sådana krav verkar du ju inte ha på bilen.
T.ex :

Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Du får en mkt fin 325i cab för 60´.

Personligen skulle jag hellre välja en fin 325iM cab än en halvsliten Z3 1.8 -1.9.
Länk kolla denna... verkar vara i rätt bra skick... går säkert o pruta ltie oxå
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Mors.

Jag har tidigare äget en Miata 90, och har nu en Z3 vet inte om det är så himla stor skillnad på utrymmet . min polare som är dryga 1.90 körde den och det funkade. jag vet folk som är längre som bytt stolar i Z3 för att få plats bättre. jag håller med tidigare inlägg att du kanske borde spara lite till till ett något fräschare ex och kanske även fundera lite på motorstyrkan. Som jag förstått det så är 2.8 motorn mkt populär och det verkar inte vara alltför svårt att sälja och det kan ju vara fint inför framtiden.
Annars är det bara att råna banken och köpa en Z3M. Du kommer garanterat att vara supernöjd på alla punkter.
Lycka till
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
EKG757 Verkar var för billig, kan knappast vara felfri med det priset, men om den är det så är det ett fynd!
Och Jerry det är absolut ingen nackdel med 4cyl, betydligt billigare att äga och det borde passa dig!

Min Z3: Länk
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
Kollade EKG757 på Bilpriser.se och där får man fram ett pris på 76' så jag måste nog ta tillbaka mitt förra inlägg om priset! Länk

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag tycker inte EKG757 sticker ut oroväckande mycket men givetvis bör man kolla den noga innan affär. I Tyskland köper man lätt en tidig 4-cyl z3 för 70´ och de flesta BMW modeller är inte dyrare i Sverige.

Lägg annars ett bud på 70´ för denna. Har varit till salu ett tag.
Länk

Annars håller jag med Carpenter, har du råd lägg till 20´ och satsa på en 2.8. När man åker cab är det klart trevligt med en sexa.
mr
167
mr irwing
E39 M5 calypsoröd
E38 750 -95
Jag sålde minZ3a för 58000kr för ett tag sen och den va inga större fel på men den hade gått 21500mil 1,9, m-chassie, diffbroms, "stora" sterion, skinn elsäten, färddator. Så det borde väl inte vara så svårt att hitta om du inte stirrar dig blind på milen. kolla i mitt galleri så ligger det kvar bilder på den. Kan tillägga att det är nog den roligaste bil jag haft i förhållande till kostnad.
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
mr irwin: är det inte en 1,8:a du hade? inte för det spelar roll i sammanhanget men har för mig att 1,9 liters motorn kom 2001.

bmw_jerry: personligen tycker jag att E30-modellen är en av dem snyggaste bmw gjort så du kanske bode kolla på både z3 och e30 och se vilken av dem du kan få en fin exemplar av för dem pengar du har/vill ge.
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Rollebolle:Yes!1,9 fanns -96 (140hk) från -99 (118hk)
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
Håller med ovanstående och här är beviset:

Länk

Har själv en 140 hästars 97:a och den räcker länge om man vill ha en glidare!

Fyrorna är dessutom billigare att äga!

mr irwing... nu är det tyvärr svårt att hitta liknande exemplar fö samma pris... men värt att kolla
var o kollade på en z3:a idag hos en bilhandlare.. den var rätt trång men jag fick ändå plats.. hade ca 2-5cm kvar till taket med huvudet.. det jag la märkte till var att ratten hade lite konstig position jämfort med vad jag brukar ha.. gick inte riktigt att ställa in så som jag vill ha det.. hur upplever ni körställningen i z3?
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
bmw-jerry
körställningen? magnifik!! första gången jag provsatt en Z3 trodde jag konstruktörerna hade utgått från ratt-säte och arbetat utåt för att få en perfekt körställning och därefter karossens utformning, nu är det väl inte så men eftersom jag bara är 1,68 i längd kanske den därför passar mig så bra, men nära till taket? du köper väl en cabbe för att åka nedfällt? och skulle det regna något får du stå ut att ha paraplyet lite nära, men men så upplever jag Z:an
mvh Uffe/bildock
bildock... bilen stog inomhus och hade taket uppfällt... vill heller inte att huvet stucker upp över rutramen ... är ca 190+ ... för övrigt satt jag väldigt bra och det var väldigt mysigt där inne :D.. känndes ändå rätt stort förutom på höjden då...
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Kom igen alla Z ägare vad tycker ni om körställningen? jag trodde det skulledroppa in olika åsikter här stup i ett men det blev inte fler, återigen en känsla jag har, tycker bilen är som gjuten för mig passar som handen i handsken och ändå har jag inte sportstolar då vore man väl fastgjuten, skämt åsido men då blev det nog optimalt
mvh Uffe/bildock
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.