AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.155

går det att hitta en z3 för under 60000kr?

Sida 1 av 3
går det att hitta en z3 för udner 60 000kr??? har kollat lite utomlands men inte riktigt hittat det ja söker... vet att bilen inte är i toppskick för dem pengarna men ska ändå inte ara krockad... lite småfel skrämmer inte mej då ja vill ha nåt att pyssla med.... vad tror ni?? var ska ja leta???
gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
Det är på tok för lite. Tror inte ens att en LITE smälld hade gått ner så långt, och sen vill man direkt inte köpa krockade bilar!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Under 60.000kr för en felfri z3 tror jag blir svårt. Men för 70.000 tror jag absolut du kan hitta ett skapligt exemplar i Sverige. Du får nog rikta in dig på de tidiga fyrcylindriga modellerna och passa på medans det är vinter.

Du har inte funderat på en Miata istället? Roligare och bättre kvalitet men kanske inte lika kul design. Och du hittar lätt en fin för 60.000kr.
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
En Z3 för 60.000:- är garanterat ett slutkört renoveringsobjekt!

Min Z3: Länk
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
Billigast på Blocket för tillfället! Länk

den där har jag varit sugen på men är rätt mycket att fixa.. priset skulle ändå i slutändan hamna lika högt som en fullt fungerande z3... nu finns det tyvärr inte så många ute på blocket men kanske kommer lite mer nu över vintern... får se hur det slutar.... vill itne ha miata då jag är lite för stor för den.. är ca 190 lång så en z3 är även den väldigt liten för mej
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
den här Z3 för 69000 var iallafall besiktad ua och kunde användas, om du så gärna vill ha en Z3 så kanske en sådan här bil kan vara något att ha som en rullande renovering och utgå ifrån att bara ha den som en bil att köra ner då priset var lågt, eller renovera så mycket som är möjligt själv och nöja sig med det fortfarande lågt pris för en Z3 men ska man betala för skadorna glöm det, då blir det billigare att spara och vänta något år då räcker nog pengarna till en liknande bil som inte varit utsatt för yttre våld, tänk igenom hur du vill använda din Z3 du kanske nöjer dig med bilen som inte gått så långt, är körbar, men med yttre plåtskador som inte gör så mycket, fördelen är ju att man inte behöver vara så förtvivlat rädd om bilen utan köra slut på den för ett billigt pris och bara ha kul, du vet ju själv hur och till vad du vill använda din Z3, men om man vill ha bilen som ett hobbyobjekt och är en putsnisse som jag, då blir det aldrig skojigt med ett dylikt utgångsläge
mvh Uffe/bildock
villa ha en kul sommarbil att åka runt i och även pyssla lite med den.. kanske byta lampor fälgar m.m och lite små detaljer...bildock har du bilder på din ????
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
Ärligt talat så tror jag inte du hittar en Z3 under 100' som är något att ha! Har du funderat på en Alfa Spider? Där kan du komma under 60' och du får plats! (Håller med om att Miatan är extremt trång)! Exempel på Spider: Länk

anmith: vad fick du ge för din z3:a .... nja har kikat lite men vill ha bmw.. dessutom e väl alfan framhjulsdriven?
kollade lite på mobile och hittade denna.. Länk kostar lite mer men är av 2001 årsmodell.. gillar fägen och den känns rätt ovanlig
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Anmith: Ingen kan på allvar seriöst överväga att köpa en Alfa Spider av den där årsmodellen. Någon fulare roadster är nog svårt att hitta :)
Miatan är inte heller någon skönhet, men den ser åtminstone ut som en roadster.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
J.Dredd :

Som bekant så är ju utseende en smaksak... ;-)

Personligen tycker jag att Alfa Spidern är betydligt snyggare än BMW Z3, men det är ju jag det.

bmw_jerry :

Det går nog att få tag i en bil för strax under eller runt 60000 kr men den lär ju vara ganska sliten. Vore jag som dig så skulle jag kolla den röda på blocket och sedan pruta på den. Den verkar ju vara i bra skick förutom plåtskadorna.
Visa användare
886
bildock
rätt intressant tråd det här, vad skulle jag själv köpa för 60-65000? ja Alfan tycker jag ser rätt tuff ut i linjerna huven mot nosen men skulle jag köpa en sådan ? njae tänker på ägandet blir det bekvämt med ett sådant märke? men kanske mycket cabbe för pengarna, det är väldigt svårt åtminstone för mig som är så stark Z entusiast, trots att jag skriver nu som jag inte ägde någon, jag vet faktiskt inte någon bil som attraherar mig så till den milda grad att jag kunde tänka mig något annat, och Miata är inte och tänka på för mig, men för min egen del betyder bilens form så mycket att det skänker mig glädjen till ägandet och att bilen sedan är trevlig att köra ger ju bara pluspoäng,trots som någon tidigare skrev, den sämre kvaliten som Z är behäftad med, så tillbaks till början på inlägget det skulle nog bli Z3 iallafall för dom pengarna och då fick det bli med fyrcyl motor Z3:ans form fick jag iallafall
Uffe/bildock
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
J.Dredd. Jag tycker själv att Alfan är "fulsnygg" men den kan bli dyr att äga när den börjar krångla, och en sak är säker de flesta Alfor krånglar! Men nu har killen bara 60 papp och då får han ingen Z3 som är i fint skick!

bmw_jerry. Min 1.9 kostade dubbelt mot vad du pratar om men så är den i nyskick och är knappt använd! Jag fokuserade på en lågmilare när jag letade Z3

Följ denna länken:
Länk
Alla CAB på Blocket för under 60' Inte mycket att hänga i granen!

Lo
67
Lovemachine
BMW Z3 2.8 Coupe -99
En polare till mig sålde sin porsche köpte en alfa gtv för nåra sommrar sen, gick som fan o va kul o köra men reservdelar va svindyrt. T.ex. Vindrutetorkar-motorn la av..... kosta 16.000:- o byta. Rätt sura slantar.
Har du inte 100papp till en bra z3:a så avstå hellre. köp en E30 Cabbe eller nått sånt o kör me så länge tills du fått ihop slantarna.

Bättre en tia i näven än en tjuga i foten.
lovemachine... e lite inne på samma spår som du... en e30 cab är nog väldigt kul den med
men tyvärr är itne e30 cabarna billiga helelr om man ska ha en i fint skick
Visa användare
886
bildock
bmw jerry
du skriver inlägget ovan "inte billig om man ska ha i fint skick" du tror väl inte själv att få en bil av dessa vi talar om för 60000? jag trodde frågan gällde om man överhuvudtaget kunde få tag i något som gick att göra något med eller av för den stipulerade summan 60000 men fint skick .... nej glöm det!
Ufe/bildock
bildock:var ltie otydlig... söker itne bil i toppskick.. men en fungerande e30 cab är inte billig och en i toppskick hamnar bra bit över 60 000kr...det jag försöker säga är att e30 inte är billig ...
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
Måste man ha 2 st BMW om man är 19 årig student?
(Kollade din profil)
Tips: Sälj din 320 om du tvunget vill ha en Z:a

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.