AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
4.333

Koll på amerikanska SUVs?

Sida 2 av 2
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Chevy Blazer k5 tycker jag är den optimala suven. Helt onödig, stor och törstig, värdelös efter vägen och helt oemotståndlig i all sin prakt. Jag har haft en -77 som jag sen bytte mot en supercool -81 chevy c10 pickup med en Olds 454. Snittade 3,7 per mil.
I samband med vårt senaste bilköp, -08 Dodge Caliber, så testade jag Dodge Nitro. Den tycker jag gick riktigt bra efter vägen och har rätt hög coolhetsfaktor. Inget vardagsrum på hjul dock.

mvh Magnus Melkersson

Min föredetta. Länk

Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Varför inte en Range Rover? Jag har en Vogue med 4.6 V8 som är väldigt trevlig på alla vis - går mjukt och bekvämt och är mycket angenäm att leva med.

Som jämförelse har jag kört en Ford Excursion V10 6.8L en del och den är inte i närheten av Range Rovern, Forden är vinglig, bullrig, törstig och stötig. Dessutom så var motorn förvånande orkeslös, den bara bullrade och drog ännu mer soppa om man förskte gasa utan att för den skull gå nämnvärt fortare.

Om du värdesätter storleken på "vardagsrummet" är dock Excursion svårslagen om man inte går upp i riktiga campingbussar, men det är nog bäst att se till att främst nyttja den parkerad för att köra den är inget nöje.

---
Bilblogg: Länk
Jag har oxå haft en Excursion V10 i 2 veckor i Canadas bergområden kring Lake Louise och håller med helt att imagien är underbart macho Jeep KjellÅke och blazer ter sig fjolliga intill och rymlig så att man la in sina Fischer RC4 i skuffen MED endast bakersta sätet fällt....

Men som sagts innan på motorvägen var den ingen hit men klart bekväm och gott om mugghållare...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Ingen SUV men ändå nåt liknande; Vad säger ni om en Dodge Ram hemi då? Någon som har några erfarenheter?
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
det är en sådan jag åker, Dodge 1500 ram 5,7 hemi -03. Riktigt häftig bil, åker ifrån nästan alla småvassa familjebilar trots att den är 50 % tyngre. Den är helt enkelt urtypen för en stöddig amerikansk pickis. Men mjuk är den inte!

Men jag är ju partisk, min bil finns på blocket...

Mvh Johan
Johan: nice. Hittade annonsen, dock så är den något fetare med dubbelhytt tycker jag. Ser dock fin ut på bilden.

Jag vet att det är en dum och oväsentlig fråga egentligen, men vad dra den per mil?
Hur är känslan efter att den rullat 21 000 mil? Kvaliten på inredningen osv?
Det blev en fet amerikanare för mig till slut. Köpte en GMC Yukon XL idag. En -03a. Känns helrätt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.