|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Lungt? snarare tvärtom. När sen försäkringsbolaget stämmer den som framfört en obesiktad / olaglist fordon på försäkringsbolagets utgifter till "motparten" så kan det bli dyrt. De tar givetvis med kostnaderna för att stämma dig om du vägrar betala. E |
|
| Jag tror inte det fungerar så E och som sagt ge fan i att krocka med andra. Men det kan vara lite intressant att kolla vad försäkringsbolaget säger, det är ju bara att ringa och fråga... | |
| min uppfattning i det hela efter diskussion med mitt f-bolag var att endast trafik försäkringen gäller, så har du bilen helförsäkrad och du smäller in i någon annan så står dem för skadorna på den andres bil men inte din, det som krävs för att TF ska gälla var där iaf att bilen skulle vara skattad. behövde inte va besiktigad | |
| Nu har jag pratat med försäkringsbolaget IF och dom säger att trimning inte påverkar trafikföräkringen. Så det är bara att sätta i turbo nu _palmeen_ och skriv om hur ditt projekt går. | |
|
oake> uppgav IF vad som påverkades av turbokonvert? mvh |
|
| ....dvs var det "allt annat ryker", eller? | |
| Brydde mig inte om att fråga om halv och hel men hon som jag pratade med nämnade något om att det kan påverka, lite olika från fall till fall som jag fattade det som... Det finns ingen mening med att ha hel eller halv på e36, det är för dyrt i förhållande till vad bilen är värd. | |
| halv kan de juh vara värt tycker jag iaf då den täcker div stereo+fälgar osånt vid stöldskada | |
| Från det datum du gör en ändring på bilen som kräver reg bes, tex taklucka, dragkrok, motorändringar mm har du en månad på dig att genomföra den. Dvs tappade du ner turbon under huven igår så är det i praktiken fortfarande en godkänd bil..... | |
| Det lönar sig visst att ha helförsäkring på sin 325 e36. Det är inte så stor skillnad i pris. Men om olyckan är framme, så får man ju betydligt mer för sin bil. | |
| Jag skulle få betala ca 10000kr/år hos det billigaste försäkringsbolaget för min 328 -96. Det var sjukt dyrt hos alla, jag tror länsförsäkringar ville ha 17000kr. Var har ni försäkrat när ni har fått så mycket bättre priser? Nu betalar jag 3200kr/år för trafik hos Dina Försäkringar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.