|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad är nu detta. En gul lampa lyser och kollar jag instruktionsboken så står det följande: Lyser gult - Motoreffekten reducerad - "Bilen kan köras vidare i måttlig hastighet. Låt kontrollera motorn snarast möjligt". Ingen svarar på bmw, grr. Någon som råkat ut för detta? Vad är måttlig fart? Hade lampan lyst rött hade jag inte fått köra vidare. | |
|
Har du kört hårt med den på sistonde? Åk till BMW och låt dom fixa det, Garantin är underbar! |
|
|
Nog ingen större fara brukar komma när man kört hårt osv tror d har ngt med avgaskontrollen göra, åk in så släcker d lampan tror inte ngt e sönder. /M haft så både på min 525bmw på min golv 05a o princip alla bilar jag kört hårt hehe :) |
|
| Jag har inte kört hårt, det enda jag gjort denna vecka är att ha 3 vuxna i baksätet. Hoppas det inte är pga övervikt :) | |
| hehe knappast men borde vara ngt med avgasrenignen kan ifs ha helt fel men oftast inte ngt farligt svängförbi bmw se vad d har säga släcker nog bara lampan ifs.. men men vem vet kanske bilen e på väg rasa ihop :) | |
|
Precis hemkommen från verkstan efter 45 minuters väntan. De gjorde en analys och kom fram till följande: Länk De kunde inte hitta ngt som skulle fixas så det var bara att köra vidare med släkt lampa förstås :) tur att det var gratis ;) |
|
| där ser man. | |
|
Fast idag började den lysa igen så jag har lämnat in bilen över dagen. Hoppas de fixar det. Lite besviken är jag för jag fick inte lånebil trots att jag har 5 mil till jobbet. Var bara ren tur att jag kom till jobbet överhuvudtaget. Kass service tycker jag :( |
|
| Kan bara hålla med om det är snålt att dom inte tillhandahåller lånebilar vid garantireparationer. Skall lämna in min för en garantiåtgärd och min verkstad vägrar lämna ut någon fri lånebil, utan kräver mig på 450:- för en hyrbil ist... Skall ringa till BMW Sverige o kolla vad dom har att säga om det. När jag körde nya Audi o Volkswagen var det aldrig något snack om att få en lånebil. | |
|
Hm, klart man ska få en lånebil! Mvh, Fredde |
|
| a ring kolla haft både lånebil ifrån volvo, audi vw o renault kan inte tänka mig bmw`s policy är sämre en dessa märken? | |
|
Jag har oxå blivit nekad lånebil vid garantireparationer. Undra om det händer dom på forumet med 3-, 5- och 7- seriebilar... Jag tycker det är riktigt kasst. // Jonas . |
|
|
Hade min bil inne hos BMW Solna för uppdatering av motorstyrningen, där löste dom det med lånebil utan kostnad. Mvh Kim |
|
| Ringde precis till BMW Sverige. Dom tar inte på sig att bekosta någon lånebil utan det är upp till varje återförsäljare/verkstad att fixa detta. Skulle kanske vara lättare om man köpt bilen på samma ställe som den skall lämnas in för åtgård... | |
|
Det gjorde jag, men det hjälpte föga. // Jonas . |
|
|
Enl. Konsumenttjänstlagen har man rätt att få sina utlägg täckta såsom förlorad lön, resekostnader etc. när man drabbas av garantiärenden. Men lagar väger ofta lätt.... // Jonas . |
|
|
De ringde precis. Två fel var det, kommer inte ihåg exakt vad. Tyvärr hade de inte delarna hemma så det tar 3 arbetsdagar att få hem det från Tyskland. Så först någongång nästa vecka kan jag få bilen fixad. Jag ska iallafall hämta bilen ikväll men skall undvika att köra med den om möjligt tills den är fixad. |
|
|
Den här (motor?) uppdateringen alla pratar om. Vad innebär det och vad kallas det för? Är det en ny version eller vad. Tänkte man kunde ta den uppdateringen när man ändå skall lämna in bilen. |
|
| mjukvaru uppdatering heter det kanske? | |
| Felet var en kamaxel-sensor-givare som fick bytas ut (tror jag det hette). Är det någon annan som haft det problemet på sin bil? | |
|
Jag har samma fel och det återkommer på min bil. ( 3 gånger på 6 veckor) Jag hoppas dom byter givare och inte bara "nollar" lampan. Bilen går ojämt och är svårstartad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.