|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Alarm med opringing til mobilen er en bra och dyr løsning. Jeg selv precist købt det til min ny indkøbte E46 M3 pris 10000,- på BRF. Men det kommer utan tvekan till at lede til en konfontation, kanske heller ikke det bedste... Jeg elsker Sverige, men I/vi har et stort problem, det føles som om at der ingen konsekvenser hvis man er kriminel. Exemple, jeg stoppede en indbruds tyv i vores almene p-hus. Så at han var på vej ind i en bil, han havde verktyg klart mm. Lang hitorie kort, jeg fik konfronterede ham, han førsøgte at stikke, men jeg holdt ham tilbage til polisen kom. Dom kendte til ham, og tog ham bort. Jeg fik et klap på axlen et "tak så mycke af polisen". Sen blev jeg blev kaldt på forhørt for at beretta min sida af historien, hvor der belv lagt op til at jeg kanske havde brugt for mycke vold... fast at jeg havde endast holdt ham tilbage mm. Slutligen, blev jeg upringt og fik reda på at åkalgeren inte kommer at gøre noget ved sagen, da killen ikke ville erkende at han ville gøre indbrud...... Hvad fanden er det..? han kendt af Polisen for at tidligere har gjort ligende geror, han stod redo med brækjern, skrumesel mm. Jeg var jette uprørt, om så berettede åklageren at killen endå ikke ville få nogen staff, også selv om han blev dømt, altså ingen alvorlig straff. Jeg kan sige at dette er sidste gang jeg kommer at gribe ind (om det ikke er min egen bil). det er fattas er vel bare at jeg kommer at skulle betala skadestand for at jeg var for "hård" ved denne tyv... Trist |
|
|
stormdk Välkommen till sverige ..........Mattias.............. |
|
FredricF |
stormdk: Du gjorde inget fel och skall ha all heder för vad du gjorde. Applåder. Tyvärr så har polisen i sverige tydligen viktigare saker som fortkörning och sånt att ta hand om. Brott där staten kan göra sig en hacka har oändligt mycket högre prioritet än inbrott och sådant som bara drabbar privatpersoner. Bilinbrott drabbar dessutom bara bilägare och det vet man ju att såna är både rika och dåliga människor. Cyniskt? Jo kanske men jag har upptäckt att med ett cyniskt betraktelsesätt så blir man aldrig förvånad över företeelser i samhället. /Fredric PS. Polisen på gatan känner "buset" väl. Dom träffar sällan nån okänd när dom haffar en inbrottstjuv. |
|
får bara hoppas att brottsligheten här i falun inte är lika jävlig. nog för att jag är väl medveten om att det är en knarkkvart 2 hyreshus bort och i samma område fins det "social lägenheter" med en stark koncentration av nysvenskar... Är endå ett av de lugnaste områdena. min nuvarande rost vita 525e34 har stått orörd i ett halvår men är inte så underligt. bävar för när jag pratat med chefen om fast jobb så det blir en 540 e39. ett inbrott/stöld kommer sluta med otrevliga föremål spetsade med nått otrevligt ämne i närheten av stöldbegärliga objekt. så kan farbror blå även ta dna bevis. hört av snickarvänner att det fins vissa trevliga träslag som innehåller ämnen som ger "instant infektion" som man kan gnida in dem med. |
|
|
Balder... träslaget är Merbau. Riktigt härliga infektioner av flisorna. |
|
|
Funderar lite på Merbau. Har väl använts i snickerier och golv mm rätt länge, undras om inte infektioner uppkommer lika bra av andra träslag? Här Länk nämns inget speciellt om detta "problem". Ärligt så tror jag inte hot eller liknande på forum osv kommer att stävja problemen, kanske tvärtom? FP |
|
|
Hmm. Om man nu skulle vilja skada med någon med något träslag så skulle det inte hjälpa med att gnida in någon med det, måste nog snarare sticka folk med det i såna fall. Olämpligt.... JA.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.