|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Goddag, jag ska byta jobb och blir äntligen av med den vidriga Passat 05 som jag kör som leasingbil. Nu hade jag tänkt mig en 530 touring 01-02 men blir riktigt förvirrad över det otroliga spannet i prisbilden. En kostar 89k den andra 179k. Givetvis spelar utrustning roll men då jag är novis på e39 så skulle jag vilja ha hjälp att förstå vad som är vad och vad är skillnaden. Vad ingår i standardutrustning? Dessa begrepp stöter jag på och undrar över: "M-paket" "Komfortpaket" "Stora kliman" "Stora hifi" Har försökt söka men tycker inte jag hittar/förstår. /Ola | |
|
Komfortpaket:Länk M-sportpaket: Bl.a stötfångare fram och bak, fälgar, fjädrar, dämpare, ratt m.m Stora klimatanläggningen är nog den enda du hittar på en 530, men det innebär digital 2-zons klimat istället för rattar. Stora hifi skulle jag tro är vad som kallas "proffesional" ev. CD-växlare. Enklare stereoanl. är "Business". |
|
|
Dom allra billigaste 530T är ofta billiga av en anledning, dvs tveskam historik, fuskade med miltal, krockade. Dom dyraste är det pga att säljarna är optimister eller inte riktigt hängt med i att modellen sjunkit i pris en del det senaste året.. Sen är det självklart så att utrustningsnivån också påverkar priset. M-sportpaketet gör en hel del på priset även om det kanske var mer skillnad för 1-2 år sedan. Har bilen dessutom navi, skinn, elstolar och lite annan lull lull så betingar genast bilen lite högre värde. Hittar du bilar som du är intresserade av så länka till annonsen så får du säkert en hel del kommentarer om det är vettigta objekt. ___ //Ulf |
|
|
Anders-72: Hör o häpna, men det finns 530 med "lilla kliman", dvs. med rattar. Man häpnar när man ser hur folk plockat in allt som tillhör "Comfort-paketet" separat, vilket torde innebära avsevärt högre pris. Smart :) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Tack för intresset, mina herrar. Här är tre som jag tänkt att titta på 99k, 119k och en för 150k. Vad tycks? Länk Länk Länk |
|
|
Min mage säger 99k eller 150k. Den för 119k fick jag dåliga vibbar av. Kändes "fel" på något sätt. MEN.. det är din mage som avgör :) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Känner lite lika, den för 150 känns ju helt klart tryggare men är inte priset i överkant? Annars så verkar den ha det man behöver. |
|
|
Jaha nu när jag äntligen börjar förstå vad jag vill ha så visar det sig att den för 150 var såld...för 135k, typiskt. Hursomhelst om ni ser någon med följande utrustning får ni gärna tipsa mig. Skallkrav: M-paket (inre och yttre eller vad man nu ska kalla det.) Skinn(barnvänligt) Börkrav: Navi Rails Automat eller manuell spelar ingen roll. |
|
|
Jag tycker alla tre känns hyffsat seriösa. Två av dom är importerade men har varit i Sverige ganska länge, dvs inga nyimporter. Även priskillnaden mellan bilarna äv väl delvis motiverad...den billigaste lagom med utrustning inget M-sportpaket, den andra har lite mer utrustning samt M-sportpaket. Står dock navi i annonsen men finns i alla fall inte någon fast monterad i bilen. Den sista är en årsmodell nyare, svensksåld, färre mil samt har mer utrutstning. Tycker inte priset på den sista nog är ett ganska ok annonspris. Brukar ju gå att få ner några kronor när man diskuterar. De enda skillnaderna mellan 01 och 02 (med M-sportpaket) är att 02:orna har en trevligare (skönare) ratt och kromringar runt mätarna. ___ //Ulf |
|
|
Ska nu åka och kolla på denna 530 på montanabil i järfälla. Vet någon något om den bilfirman? Länk |
|
|
Hej! Har du sett denna: Länk Eller kanske satsa på en E61, lite dyrare men kanske står sig bättre i pris.. : Länk Länk Länk Länk Länk Mvh Ubbe |
|
|
Tillbaka från Montana bil.... Bilen var väl ok men jag skulle aldrig köpa något av dom killarna. Man undrar om de tror seriöst att man kan sälja en bil för 165k utan att städa den. Löv i motorrum, dåligt dammsugen, slarvigt tvättad, vaxrester. Jag frågade dem om jag kunde få se sommarhjulen, men de visste inte om det fanns några, de skulle kolla med ägaren som de förmedlar bilen åt, märkligt då de själva ägt den sen i juni enligt bilregistret.... Tack Ubbe för länkarna! Ska försöka och kolla 01:an i Uppsala imorgon, de andra är lite för mycket pengar just nu. |
|
|
olaO: används sökfunktionen och ange t ex "montana*" AND "*bil" som sökbegrepp så hittar du säkert lite info om handlaren. Tyvärr så heter ju en av BMW's skinnklädslar också Montana så du får sålla lite bland de trådar du hittar. Vet inte om en E61 kommer att stå sig bättre i pris. E39:an har redan skjunkit mycket och hittar man rätt bil så kommer det pengar räknat säkert vara en bättre affär än en tidig E61. Vill du ha en E61 med lite utrustning och motor så måste man upp en del till i pris. ___ //Ulf |
|
|
Jo det blev lite träffar när jag sökte, men det verkar som de andra inte heller tycker att den firman känns riktigt bra... |
|
|
Okej... Här fanns ju en också: Länk Mvh Ubbe |
|
|
Vilket engagemang Ubbe! Smärtgränsen går vid 150k, annars ser den fin ut! |
|
|
Så lite så, kul att kolla annonser ;) Står ju: Billigare vid snabb affär! Så går ju alltid att höra sig för.. men kanske är en "importerad burk".. Lycka till! Mvh Ubbe |
|
|
Nu har jag varit och kollat på två bilar 99k som är länkad ovan och den här: Länk Den för 99 var helt ok och med en ärlig och bra säljare men jag har nu verkligen bestämt mig för att det skall vara m-paket och skinn. Utbudet blir mindre men lättare att överblicka. Vad tror ni om denna? Är priset i överkant? Den kändes fräsch, någon som vet något om handlaren? |
|
|
Detta är ett dotterbolag för begagnat till AB G. Persson som är auktoriserad Audi/VW handlare. = Bra handlare //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Den "nya" du länkar till... 13 tidigare ägare på den. Manar till viss eftertanke? Bilen är tagen i bruk juli -01 så den är rätt sen. Säkert ingen nackdel. Det jag först reagerar på är torkaren på bakrutan.. är den defekt? Den skall normalt inte stå i det läget. Men som vanligt gäller att mycket noggrant undersöka bilen för att bilda sig en uppfattning. Kanske är den värd de pengarna. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Det stod på papperen på bilen att torkaren var ur funktion men den funkade när vi provade, den såg nysmord ut. Jag ringde BMW i Solna för att kolla lite historik men de sa bara att vi kan bara se något om det gjorts här. Jag troode det fanns en central databas? Har jag fel? Ang många ägare så sa handlaren att det blir mycket när den från början förmodligen gått som leasing, bullshit eller sant? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.