|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jobbar en hel del med hydraulik och den oljan är ju väldigt "vattnig" och bibehåller sin bärighet vid hög temperatur. Är ju ingen expert på just motor olja men jag resonerar som så att en hydraulisk lyftare bygger på samma princip som en hydraulisk lyftcylinder,ju flyktigare olja desto bättre och snabbare jobbar hydrauliken. Men helt riktigt man får ju överväga inköpet av en dyr olja till en 12 år gammal motor med många mil på nacken. |
|
|
Kan en olja vara för bra? Kan en glödlampa vara för bra? Kan en bromsskiva vara för bra? Kan en maträtt vara för god:-) Personligen bär det emot att INTE köpa bästa tänkbara olja tycker mellan skillnaden blir försumbar på ett helt service intervall! Ex Edgen 0W-40 är kanon, när jag startar bilen efter att den har stått i 7 dagar så får jag oljetryck (ej hydraltick) genast inte ens 1 sekunds tick blir det antar att 0 i viskositet gör sitt till tillsammans med andra egenskaper. Mvh Danne |
|
|
Var köper ni eran olja, så som Castrol, Mobil Super S 10W-40, Mobil Synt S 5W-40, Valvoline synpower 5W-40 m.fl. ? Vad kostar dom och hur ofta bytern ni? Ni som kör Biltema, vilken olja har ni och hur ofta byter ni? /MR |
|
|
Olja bytes efter behov eller enligt SI enhetens rekommendation beroende på vilken som inträffar först. Senast körde jag ca 200 mil innan jag bytte. Oljan köper jag där jag får tag på en olja som uppfyller API SL/CF ACEA A3/B3/B4 SAE 5W40 eller 0W40 till bäst pris. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Måste bli promedlem så man kan PM:a, men gå in på Tradera eller blocket och kolla. Annars kan ni PM:a mig! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.