AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.909

vilken av dessa 2 är ngt att ha? 07a eller fullmatad 06? 330d touring

Sida 2 av 2
MR
100
MR_MR
525 Touring, 2005
(import)
Yes dene såld inte till mig tyvärr :( känns som man missa ett kap där. men kommer väl fler får man hoppas, d e If som krånglar för oss inte betalat ut våra pengar ännu tyvärr, de lovat d skulle ordna upp allt för ett bra tagsedan nu börjar tröttna rejält på dem aldrig mer if iaf. !

Angeleyes
Det kommer garanterat fler kap! Tänk positivt, det är ett tag kvar till våren...så länge vi har skitväder har du inte mycket glädje av en ny bil ändå:) Tråkigt när försäkringsbolagen ska klydda! Jag bad också IF dra åt hel**te när jag insåg att de endast halvförsäkrat min nya 997a!! De trodde att Porsche stod för vagnskadan de första 3 åren som de flesta andra ÅF gör. Jag körde runt med en halvförsäkrad Porsche i 1 år! Nu har jag bytt till Salus ansvar och förklarat för IF hur ruskigt okunniga dom är. De var dock väldigt punktliga med att skicka fakturor...
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Angeleyes, (OT) men det är väl ändå du som kund som bör hålla koll på vad det är för produkt du köper - dvs att om du köper en halvförsäkring istället för en helförsäkring är det ditt ansvar och din huvudvärk...

Inte för att jag är så förtjust i försäkringsbolag, men man kan inte förvänta sig att dom daddar en.

/ElakaKatten
Angeleyes
Katten: Om jag ringer ett försäkringsbolag och ber dem HELFÖRSÄKRA min bil tycker jag inte det är för mycket begärt att få den just HELFÖRSÄKRAD, eller? För att ytterligare förtydliga deras 'klåperi' så sa hon klart och tydligt på telefonen - 'den där bilen är ju ny så du har 3 års vagnskada på den, dvs du behöver endast betala för en halvförsäkring'. Jag förväntar mig inte att bli 'daddad' däremot förväntar jag mig att FÅ den produkt jag köper, och inte behöva dubbelkolla så att jag inte får något helt annat!

När man betalar en premie på 24.000/år så förväntade jag mig faktiskt 'daddning' i form av - Du får vad du betalar för.
MR
100
MR_MR
525 Touring, 2005
(import)
lite ot nu...

If är inget vidare kan man juh säga går ordna bra premier men d e allt när de väl e skada så är de jävliga, d betala inte ens för vår bärgning firman skicka fakturan med text f-bolag vägra betala eller godkänna fakturan så vi fick lägga ut drygt 2900kr på bärginingen, vi ringde o när vi väl fick tag på dem förklara de att de betalar inget förutom ev hyrbil förän allt är klart hos dem, men men fick ett brev där d stod att vi skulle ringa idag för att få vår summa utbetald,

DOCK kan vi endast köpa via bmw återfösäljare, vår bil va import och köpt på hos "vanlig handlare" lite skumt men verkar som if o bmw har ngt avtal hört liknande av handlare som har haft problem med if o vw där kunden varit tvungen handla ifrån vw fast de köpt bilen beg eller privat.

nästa gång blir det inte IF iaf.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.